Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
De laatste jaren heb ik voor aankopen met een creditcard altijd op vrienden kunnen terugvallen.

Echter, daar wil ik vanaf en ik wil het in eigen hand hebben. Wat ik zoek is een mogelijkheid tot creditcardbetaling voor ca. 2, 3x per jaar, voor bedragen van max. 100 euro. Het gaat namelijk vaak om treinkaartjes via Bahn.de, of een aankoop op Amazon.de of .uk. Ik hoef geen fysieke kaart voor onderweg.

Ik kan een creditcard bij mijn Rabobank aanvragen, maar die kost geld. Ik heb gelezen dat er kostenloze alternatieven zijn, maar Googlen lijkt me weinig zinvol; iedere partij wil je wel onder mooie voorwaarden een 'gratis' creditcard aansmeren. Ik zie door de bomen het bos niet. Ik heb lang geleden eens geGoogled, en dat wil ik nu wel weer doen, maar ik vraag liever hier eerst advies.

Kan iemand me zo'n alternatief aanraden, of tips geven?
Of is een kaart van mijn eigen bank wél lonend, om redenen die ik niet weet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Er zijn toch Prepay creditcards? meen dat je die gewoon bij de lokale Primera kan krijgen.

Edit: dan zit je natuurlijk wel met geld wat er mogelijk op blijft staan, maar dat zou je misschien naar een Paypal rekening kunnen sluizen ofzo, en dat weer naar je bankrekening storten.
Of gewoon ergens in een winkel vragen of je deels CC, deels Pin kan betalen.

[ Voor 59% gewijzigd door McKaamos op 22-06-2015 10:19 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 15:01
Ik heb zelf ook een prepaid credit card van de Primera zoals mcKaamos beschrijft. De 3vcard heet die. Kost 10 euro en is een jaar of 5 geldig. Kun je gewoon met iDeal of bij primera opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 07:46

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kijk ook even welke systeem je wilt.
In de meeste NL winkels liggen VISA varianten, bij de Belgische postkantoren heb je bijvoorbeeld de MasterCard variant.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

timmert26 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:19:
Ik heb zelf ook een prepaid credit card van de Primera zoals mcKaamos beschrijft. De 3vcard heet die. Kost 10 euro en is een jaar of 5 geldig. Kun je gewoon met iDeal of bij primera opwaarderen.
Ahh, opwaarderen. Dat is een feature waar ik niet van wist. Handig :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 15:01
Het is niet gekoppeld aan je bankrekening, wel aan je persoonlijke gegevens om fraude en witwassen te voorkomen. Er zit een limiet aan wat je per keer (maand/jaar) mag uitgeven en erop zitten. Je kunt dus ook alleen uitgeven wat er op de credit card staat. Ik ben er erg goed over te spreken, webshops als amazon e.d accepteren het allemaal.

Houd er alleen wel rekening mee dat je er in het buitenland geen auto's e.d mee kunt huren, omdat de credit card niet op naam staat en tevens niet voldoende saldo heeft om de borg voor te schieten.
McKaamos schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:18:
Er zijn toch Prepay creditcards? meen dat je die gewoon bij de lokale Primera kan krijgen.

Edit: dan zit je natuurlijk wel met geld wat er mogelijk op blijft staan, maar dat zou je misschien naar een Paypal rekening kunnen sluizen ofzo, en dat weer naar je bankrekening storten.
Of gewoon ergens in een winkel vragen of je deels CC, deels Pin kan betalen.
Je kunt het terug laten boeken naar je eigen rekening, hier betaal je natuurlijk wel weer een euro of 2 voor. Je betaald bij opwaarderen transactie kosten, idem bij bankoverschrijvingen of contant pinnen. Als je wat via een webshop koopt betaal je geen transactie kosten.

[ Voor 40% gewijzigd door timmert26 op 22-06-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Ik heb zelf een prepaid creditcard van Skrill (vroeger MoneyBookers), die kun je online opladen met iDeal. Tot nu toe is hij overal nog geaccepteerd, zelfs voor automatisch opvolgende betalingen (gaat goed zolang je genoeg saldo hebt). De fysieke kaart is ook in alle winkels die MasterCard accepteren te gebruiken.

Een klein nadeel is dat het aangemerkt wordt als een UK creditcard, het bedrag wordt op de achtergrond omgerekend in ponden (en vervolgens weergegeven in Euro's). Voor sommige diensten (Amazon UK) kan dat een voordeel zijn, je merkt er verder niets van.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Coach4All schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:19:
Kijk ook even welke systeem je wilt.
In de meeste NL winkels liggen VISA varianten, bij de Belgische postkantoren heb je bijvoorbeeld de MasterCard variant.
Hm, ja, voorheen altijd van MasterCards gebruik gemaakt. Ik weet niet wat die twee van elkaar verschillen. De keren dat ik moest betalen konden ze geloof ik allebei wel :)
- En België is een beetje ver weg :X - als het nou Duitsland was, fietste ik even naar Gronau...
McKaamos schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:20:
[...]

Ahh, opwaarderen. Dat is een feature waar ik niet van wist. Handig :)
Mm, als het ook online kan, is het helemaal mooi!
timmert26 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:25:
Houd er alleen wel rekening mee dat je er in het buitenland geen auto's e.d mee kunt huren, omdat de credit card niet op naam staat en tevens niet voldoende saldo heeft om de borg voor te schieten.
Ja, logisch, maar voor mij geen belemmering :)
Je kunt het terug laten boeken naar je eigen rekening, hier betaal je natuurlijk wel weer een euro of 2 voor. Je betaald bij opwaarderen transactie kosten, idem bij bankoverschrijvingen of contant pinnen. Als je wat via een webshop koopt betaal je geen transactie kosten.
Gewoon hopen dat dat nooit hoeft. ;)
Als ik online op kan waarderen kan ik het precieze bedrag er op zetten, betalen, en ca. 5 of 10 euro voor wat onverwachte transactiekosten erop laten staan. Als ik dat kwijt ben, naja, pech.
donny007 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:42:
Ik heb zelf een prepaid creditcard van Skrill (vroeger MoneyBookers), die kun je online opladen met iDeal. Tot nu toe is hij overal nog geaccepteerd, zelfs voor automatisch opvolgende betalingen (gaat goed zolang je genoeg saldo hebt). De fysieke kaart is ook in alle winkels die MasterCard accepteren te gebruiken.
Klinkt goed!
Een klein nadeel is dat het aangemerkt wordt als een UK creditcard, het bedrag wordt op de achtergrond omgerekend in ponden (en vervolgens weergegeven in Euro's). Voor sommige diensten (Amazon UK) kan dat een voordeel zijn, je merkt er verder niets van.
Klein nadeel, als in, financieel nadeel? Is de omrekenkoers altijd in je nadeel als je bij een niet-UK webshop bestelt?

En hier hebben ze 3 fees gelist,... dat geld ben je dus anyhow kwijt?
https://www.skrill.com/en...online/?promo_id=16259634

Ik geloof namelijk dat een Rabobank-kaart me ook ca. 10 euro per jaar kost, what's the difference then.
Als ik toch al geld moet inleggen heeft zo'n gratis kaart ook geen meerwaarde ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 22-06-2015 11:54 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Een echte credit card nemen en genieten van de uitstekende service en extra verzekeringen die erbij komen, zoals 180 dagen volledige no-bullshit garantie? Als je iets bestelt en je er wordt niet geleverd of het product gaat binnen 180 verloren -om wat voor rede dan ook- krijg je je geld terug. Online iets betalen? Zo gepiept, geen paypal (kots) of omslachtige ideal. Je kan ermee betalen in iedere grotere winkel en de helpdesk is 24/7 direct bereikbaar, zonder keuze menu's of 0900 nummers. Bij verdenking van fraude met je kaart wordt er contact met je opgenomen.

Juist omdat die CC kaarten zo fraude-gevoelig zijn, zit er een uitstekende helpdesk op bij ieder probleem. De service is echt verbazingwekkend goed, in tegenstelling tot de "ja dan moet je bij de afdeling X zijn" service van de gemiddelde bank. En paypal? Wel eens paypal proberen te bereiken?

Ik doe al mijn online aankopen met credit card tegenwoordig. Heerlijk om verzekerd te zijn van geen-bullshit. Bij parkeergarages is-ie ook super; inrijden en uitrijden met de CC is veel fijner dan zo'n stom papieren parkeerkaartje.

http://icscards.nl/

[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 22-06-2015 11:57 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Gamebuster schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:54:
Een echte credit card nemen en genieten van de uitstekende service en extra verzekeringen die erbij komen, zoals 180 dagen volledige no-bullshit garantie? Als je iets bestelt en je er wordt niet geleverd of het product gaat binnen 180 verloren -om wat voor rede dan ook- krijg je je geld terug. Online iets betalen? Zo gepiept. Je kan ermee betalen in iedere grotere winkel en de helpdesk is 24/7 direct bereikbaar, zonder keuze menu's of 0900 nummers.

Ik doe al mijn online aankopen met credit card tegenwoordig. Heerlijk om verzekerd te zijn van geen-bullshit.

http://icscards.nl/
Sta jij op de payroll ofzo?

Iig, een verzekering bij je kaart is zeker niet per se standaard, ook verschilt de mate van verzekering enorm. Het is idd een pre, maar daar betaal je natuurlijk ook gewoon voor.

Als je gewoon een goedkope kaart voor incidentele uitgaven wilt, zijn er zat kaarten van rondom de 10 euro te vinden, ik herinner me de Bijenkorf en Gamma kaarten als goedkoop een tijdje terug.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Brent schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Iig, een verzekering bij je kaart is zeker niet per se standaard, ook verschilt de mate van verzekering enorm. Het is idd een pre, maar daar betaal je natuurlijk ook gewoon voor.

Als je gewoon een goedkope kaart voor incidentele uitgaven wilt, zijn er zat kaarten van rondom de 10 euro te vinden, ik herinner me de Bijenkorf en Gamma kaarten als goedkoop een tijdje terug.
Nee. Ik ben gewoon een tevreden klant :P Credit Cards zijn gigantisch underrated.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik al een aantal jaar een 3V Card. Zoals anderen al hebben aangegeven kost deze 10 euro om eenmalig te kopen en je kunt 'em via de website opwaarderen. Tot nu toe heb ik er al behoorlijk wat CC betalingen mee gedaan en nooit gelazer gehad. Tevens kan je 'em ook aan een PayPal account hangen waardoor je meteen ook met PayPal kan betalen. Ten slotte kan je er ook in elke winkel die VISA accepteert mee betalen. Hij is wel fysiek maarja..dat maakt niet zo heel veel uit.

Enige nadeel zijn de kosten bij het opwaarderen. Voor 20 euro opwaarderen betaal je bijvoorbeeld 22 euro. Maar ik heb het er voor over om gewoon bij een Nederlands bedrijf de betalingen te laten uitvoeren (3V Card is wel van VISA maar in Nederland beheerd door ABN AMRO) en niet bij één of andere obscure tent in Oezbekistan en/of van die gare Bijenkorf en/of Gamma kaarten waarvan je maar moet gissen hoe goed ze geaccepteerd worden in webshops in het buitenland.

Als je echt 'dead-set' bent op een 'digital only' CC kan je ook een 3V Voucher kopen echter, die is maar 4 maanden geldig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:05
Ik heb een kaart bij Neteller (in dollars), kost vrijwel niks (iets van <1% extra exchange rate).

Alleen sinds een tijdje accepteert Google Play geen prepaid credit cards meer, en ook bij PayPal doen ze er moeilijk mee, verder kan ik er overal mee betalen online.

Volgens mij hebben ze wel een limiet van x aantal (honderden) euro's, maar dit zou ik zo niet exact weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:58:
Als je echt 'dead-set' bent op een 'digital only' CC kan je ook een 3V Voucher kopen echter, die is maar 4 maanden geldig.
Nee, dat lees je verkeerd. Een fysieke kaart mag, maar hoeft niet. Geen bezwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Dark Blue schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Klinkt goed!

[...]

Klein nadeel, als in, financieel nadeel? Is de omrekenkoers altijd in je nadeel als je bij een niet-UK webshop bestelt?

En hier hebben ze 3 fees gelist,... dat geld ben je dus anyhow kwijt?
https://www.skrill.com/en...online/?promo_id=16259634

Ik geloof namelijk dat een Rabobank-kaart me ook ca. 10 euro per jaar kost, what's the difference then.
Als ik toch al geld moet inleggen heeft zo'n gratis kaart ook geen meerwaarde ;)
Het "gratis" aspect had ik even over het hoofd gezien, Skrill is inderdaad een betaalde service.

Maar hoe realistisch is een gratis creditcard, zonder enige vorm van kosten in welke vorm dan ook?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:58:
Zelf heb ik al een aantal jaar een 3V Card. Zoals anderen al hebben aangegeven kost deze 10 euro om eenmalig te kopen en je kunt 'em via de website opwaarderen. Tot nu toe heb ik er al behoorlijk wat CC betalingen mee gedaan en nooit gelazer gehad. Tevens kan je 'em ook aan een PayPal account hangen waardoor je meteen ook met PayPal kan betalen. Ten slotte kan je er ook in elke winkel die VISA accepteerd mee betalen. Hij is wel fysiek maarja..dat maakt niet zo heel veel uit.

Enige nadeel zijn de kosten bij het opwaarderen. Voor 20 euro opwaarderen betaal je bijvoorbeeld 22 euro. Maar ik heb het er voor over om gewoon bij een Nederlands bedrijf de betalingen te laten uitvoeren (3V Card is wel van VISA maar in Nederland beheerd door ABN AMRO) en niet bij één of andere obscure tent in Oezbekistan en/of van die gare Bijenkorf en/of Gamma kaarten waarvan je maar moet gissen hoe goed ze geaccepteerd worden in webshops in het buitenland.

Want ICS is inderdaad een gare tent die ze niet in het buitenland accepteren? Bijcard is een van de betere credit cards die je kunt nemen. Gewoon Mastercard en zoals je weet zijn Mastercard en Visa de grootste spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

donny007 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:12:
Maar hoe realistisch is een gratis creditcard, zonder enige vorm van kosten in welke vorm dan ook?
Je betaalt er altijd wel voor, linksom of rechtsom natuurlijk. Ik betaal bij de ABN niets extra's voor m'n CC, maar dat is omdat die kosten al in m'n betaalpakket zitten.
Maar als je een CC slechts incidenteel een keer nodig hebt dan is zo'n 3Vcard op zich wel handig, je betaalt dan wel wat extra transactiekosten, maar die zijn lager dan je maandelijkse bedrag wat je anders voor een CC aftikt. Dus zolang je hem weinig gebruikt (en niet net als ik zeker 10 keer per maand) dan is dat een goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 10:41
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Want ICS is inderdaad een gare tent die ze niet in het buitenland accepteren? Bijcard is een van de betere credit cards die je kunt nemen. Gewoon Mastercard en zoals je weet zijn Mastercard en Visa de grootste spelers.
De grootste speler.
MasterCard en VISA zijn één.
Maar je bedoelt vast dat het verschillende kaarten zijn die verschillend worden geaccepteerd. Dat klopt dan ;-)

Ik ben ook fan van een creditcard. Heb nu beide (MC en VISA) had voorheen AMEX+MC. De AMEX werd niet overal geaccepteerd. Eens ook dat CC onderschat zijn. Alles komt neer op discipline; maandelijkse betaling en maximaal krediet. De klantenservice die ik mee maak is bij alle goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
donny007 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:12:
Weet ik niet, daarvoor weet ik te weinig van creditcards. Ik zou het jammer vinden als ik klakkeloos een prijzige zou kiezen terwijl de hele wereld weet dat er prima gratis varianten zijn. Daarom dit topic ook :)
TERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Je betaalt er altijd wel voor, linksom of rechtsom natuurlijk. Ik betaal bij de ABN niets extra's voor m'n CC, maar dat is omdat die kosten al in m'n betaalpakket zitten.
Maar als je een CC slechts incidenteel een keer nodig hebt dan is zo'n 3Vcard op zich wel handig, je betaalt dan wel wat extra transactiekosten, maar die zijn lager dan je maandelijkse bedrag wat je anders voor een CC aftikt. Dus zolang je hem weinig gebruikt (en niet net als ik zeker 10 keer per maand) dan is dat een goedkopere oplossing.
Ja, dat. Ik denk dat ik zostraks eens langs de Primera fiets (want op de route :z ) en dan eens zo'n kaart aanschaf. Fijn, zo'n topic d:)b ...meen ik echt.

Ik heb vanmiddag een 3VCard gekocht!
Voor wie er ook één wil, ik zeg alvast: hij is felroze. Heel girly O+

Tien euro voor betaald, geen gegevens hoeven afgeven (niet dat ik dat erg zou vinden, just saying).

En nu even op internet activeren :9

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 22-06-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 29-09 13:34

Basszje

Reisvaap!]

Gamebuster schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:58:
[...]
Nee. Ik ben gewoon een tevreden klant :P Credit Cards zijn gigantisch underrated.
Bwah, de enige no-bullshit verzekering die financiele dienstverleners missen is een verzekering dat je niet aan alle kanten wordt afgezet met slechte koersen, halfverborgen transactiekosten en andere troep. Ik heb wel een CC voor noodgevalen en internetaankopen, maar als het even kan dan liever cash of via pin.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Basszje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:27:
[...]

Bwah, de enige no-bullshit verzekering die financiele dienstverleners missen is een verzekering dat je niet aan alle kanten wordt afgezet met slechte koersen, halfverborgen transactiekosten en andere troep. Ik heb wel een CC voor noodgevalen en internetaankopen, maar als het even kan dan liever cash of via pin.
Nou, als ik een nieuwe telefoon koop met creditcard en ik laat m op dag 3 stukvallen, krijg ik de herstelkosten gewoon vergoed (minus eigen risico, paar tientjes oid). Ging behoorlijk snel ook.

Tevens neemt de CC maatschappij het voor je op als je wel hebt betaald maar het product niet geleverd krijgt etc., dan nemen zij de betaling in en moet het bedrijf waar jij zaken mee doet aan hun aantonen dat ze wél leveren.

Persoonlijk doe ik (bijna) al mijn aankopen met creditcard. Deels omdat het bovenstaande zaken afdekt (niet zo interessant bij boodschappen of een restaurant natuurlijk), deels omdat ik zo mijn betaalrekening (zonder rente) zo leeg mogelijk kan houden en makkelijk in 1x per maand over boek voor mn creditcard factuur.

Helaas heeft ICS nog steeds niet door dat afschrijven rond de 17e van de maand redelijk kansloos is |:( .. als ze het nou eens op de 25e zouden proberen, zou mij dat een handmatige overboeking per maand schelen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

noes schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:59:
Helaas heeft ICS nog steeds niet door dat afschrijven rond de 17e van de maand redelijk kansloos is |:( .. als ze het nou eens op de 25e zouden proberen, zou mij dat een handmatige overboeking per maand schelen ;)
Kun je dat dan niet aanpassen? Bij de aanvraag van mijn CC via de ABN kon ik gewoon aangeven welke dag dat ik het bedrag afgeschreven wilde hebben.
Ik kan me voorstellen dat als ze dat bieden voor ABN CC's dat dat ook nog voor andere banken zou kunnen.
Scheelt je toch weer wat gezeur iedere maand :)
Dark Blue schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:36:
[...]

Ik heb vanmiddag een 3VCard gekocht!
Voor wie er ook één wil, ik zeg alvast: hij is felroze. Heel girly O+
Oeh, tempting. Beter dan zo'n saai grijs ding als wat ik heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Dark Blue schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Mm, als het ook online kan, is het helemaal mooi!
Ja, de 3vcard kan ook online opgeladen worden. Gaat via iDeal, geloof ik.

https://www.3vcard.nl/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 29-09 13:34

Basszje

Reisvaap!]

[...]

Nou, als ik een nieuwe telefoon koop met creditcard en ik laat m op dag 3 stukvallen, krijg ik de herstelkosten gewoon vergoed (minus eigen risico, paar tientjes oid). Ging behoorlijk snel ook.

Tevens neemt de CC maatschappij het voor je op als je wel hebt betaald maar het product niet geleverd krijgt etc., dan nemen zij de betaling in en moet het bedrijf waar jij zaken mee doet aan hun aantonen dat ze wél leveren.

Persoonlijk doe ik (bijna) al mijn aankopen met creditcard. Deels omdat het bovenstaande zaken afdekt (niet zo interessant bij boodschappen of een restaurant natuurlijk), deels omdat ik zo mijn betaalrekening (zonder rente) zo leeg mogelijk kan houden en makkelijk in 1x per maand over boek voor mn creditcard factuur.
En wie betaalt al die nalatigheid van de klant ;) ( nofi ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Brent schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Nee, hij heeft gewoon gelijk. Ook bij de goedkoopste world card van VISA/ICS krijg je gewoon 180 dagen dekking. Altijd dat omslachtige gedoe om een paar stuivers te besparen.
Mijn Visa incasseert rond de 27e. Wellicht even een belletje om dat te regelen eraan wagen?

[ Voor 22% gewijzigd door RodeStabilo op 23-06-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon een normale creditcard nemen. Zo duur is dat toch niet? Moet zeggen dat ik zelf niet weet hoeveel ik er precies voor betaal (RaboCard, volgens mij zit die gratis bij mijn bankpakket en anders zal het eens 1 of 2 euro per maand zijn), maar het is wel erg handig om te hebben. Gebruik hem zelf ook niet heel vaak, maar bijv. voor een keer iets online kopen wat niet via iDeal kan, op vakantie, parkeergarage vind ik het wel onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toen ICS nog onderdeel van ABN Amro was, kon je dat volgens mij op het aanvraagformulier aangeven. Hier wordt het iig aan het einde van de maand (28-31e) afgeschreven.

In 2012 en 2013 koste de CC €14 per jaar (betaling halverwege 't jaar), voor 2014 kan ik de kosten niet vinden :? Ah wacht, zie het al. Ben toen van een jongerenrekening naar privérekening gegaan en bij een privérekening is de CC gratis :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Zeror schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:10:
[...]

Ja, de 3vcard kan ook online opgeladen worden. Gaat via iDeal, geloof ik.

https://www.3vcard.nl/
Dank voor die toevoeging. :) Zelf had ik het ook al uitgezocht, want dat vond ik wel een handige voorwaarde.

Het zal me zo overkomen dat ik om 11 uur 's avonds besluit een ticket bij Deutsche Bahn te bestellen, en ik kan pas de volgende ochtend geld storten bij de Primera 8)7 . No way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 16:19

Arfman

Drome!

Ik snap niet waarom je voor 10 euro per jaar moeilijk gaat lopen doen, maar ik zal er wel veel te makkelijk over denken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nee, ik denk dat je het concept van een forum gewoon niet snapt. Maar dat geeft niet. We komen hier niet allemaal voor de mening van 'n ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 16:19

Arfman

Drome!

Dan toch niet? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tientje per jaar? Bij de meeste enigszins serieuze rekeningen zit een cc toch inbegrepen tegenwoordig? Bij mijn ING-rekening iig wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Voor een normale creditcard moet je genoeg inkomen hebben. Anders is imo de 3vcard inderdaad een aanrader. Het probleem van 2 euro extra betalen bij storten kun je ondervangen door per keer bijv. 150 euro te storten, hierdoor heb je nauwelijks extra kosten. Ook gaat na een tijdje extra geld van de kaart af als je hem niet gebruikt, maar dat is geloof ik pas na 15 maanden, bij andere prepaid creditcards zijn de voorwaarden vaak veel slechter.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb gewoon geen zin in een creditcard van mijn Rabobank. Ze bestoken me ook al jaren met brieven over hypotheekadvies. Als ik een cc aanvraag gaan ze me daarover belagen. Nee dank u, voor die twee of drie aankopen per jaar heb ik liever 'n prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Als je geen creditcard krijgt omdat je inkomen te laag is, kun je een prepay creditcard nemen waarvoor geen inkomensgrens is omdat je van te voren je geld erop moet zetten. Erg handig aangezien je dan vrolijk je zuurverdiende centjes kan blijven uitgeven als ideal geen optie is. d:)b Een prima oplossing voor het proletariaat dat wil kunnen participeren in de consumptiemaatschappij. Geld verdienen is geen optie, geld uitgeven des te meer. :Y :)
[disclaimer]Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen die een prepay geval neemt geen normale creditcard kan krijgen[/disclaimer]

[ Voor 12% gewijzigd door Salvatron op 23-06-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Typhone

Who Dares Wins

Cashpassport kun je ook halen bij het GWK. We hebben zelf 4 creditcards (ING 1x, Rabobank 1x, en allebei eentje van ICS) maar voor vakanties en 'vage' bedoelingen gebruiken we voornamelijk het cashpassport. Opladen met 2000 euro, hotels boeken en geen omkijken meer naar. Vervolgens 1000 euro erop voor incidentals en benzine en onze USA trip ging perfect. Voor alle andere zaken de normale creditcards gebruikt. Inmiddels hebben we geen 'lage' limieten meer erop (toen wel) dus in de toekomst zal een cashpassport niet meer nodig zijn omdat de reserveringen die ze maken op de CC nu niet meer nodig zijn.

In Nederland is het nog steeds jammer dat heel veel zaken een CC niet accepteren of meteen moeilijk gaan doen wanneer je zo wil betalen. Beste bescherming boven welk keurmerk dan ook is betalen met een CC namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Salvatron schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:38:
Als je geen creditcard krijgt omdat je inkomen te laag is
Daar heb ik geen problemen mee gehad en mijn inkomen ligt op zo'n 75% van het sociaal minimum :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Raven schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:08:
[...]

Daar heb ik geen problemen mee gehad en mijn inkomen ligt op zo'n 75% van het sociaal minimum :P
O nee? Ik krijg geen credit card, hoever mijn inkomen is van het sociaal minimum geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dark Blue schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:22:
Ik heb gewoon geen zin in een creditcard van mijn Rabobank. Ze bestoken me ook al jaren met brieven over hypotheekadvies. Als ik een cc aanvraag gaan ze me daarover belagen.
Aangezien je 'm dan al hebt lijkt me dat toch sterk. Maar belangrijker als je met rabo niet tevreden bent dan ga je daar toch weg? Stemmen met je portemonnaie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als TS Lid is van de ANWB: http://www.anwb.nl/creditcard/visa-card/visa-card-aanvragen

Is sowieso één van de goedkoopste manieren om een volledige (VISA) CC (Gold) te kunnen krijgen inclusief alle voordelen van zo'n CC.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Salvatron schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:43:
[...]

O nee? Ik krijg geen credit card, hoever mijn inkomen is van het sociaal minimum geen idee.
Maar ik heb dan ook "maar" een limiet van €1000, voor mij meer dan genoeg :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:54:
[...]

Aangezien je 'm dan al hebt lijkt me dat toch sterk. Maar belangrijker als je met rabo niet tevreden bent dan ga je daar toch weg? Stemmen met je portemonnaie.
Ik heb hem niet, ik heb een gewone Europa-betaalpas. Natuurlijk kan ik er een creditcard van de Rabo bij nemen, maar dat wil ik niet. Dat ding is daar evenzeer minimaal 10 euro (per jaar, waarschijnlijk) als dat ik hem zo los koop. En daarna hebben zij in mijn profiel staan dat ik geïnteresseerd ben in creditcarduitgaven.

Waar je leest dat ik ontevreden ben met de Rabo is me een raadsel, dat zeg ik helemaal niet.

Hun poging om me hypotheek-spam te sturen 2 jaar nadat ik een huis had gekocht is een beetje jammer :P, maar zal wel geïnitieerd zijn door leeftijd of uitgavenpatroon. Zij hadden destijds toch niet de meest gunstige hypotheekaanbieding voor me.

Ben benieuwd of ze op basis van m'n toekomstige transacties naar 3V nu creditcardspam gaan sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dark Blue schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Ik heb hem niet, ik heb een gewone Europa-betaalpas.
Dat begrijp ik. Wat ik bedoel is dat als je die kaart zou nemen, je er al een hebt en je spammen om creditcards dus niet erg nuttig zou zijn.
Natuurlijk kan ik er een creditcard van de Rabo bij nemen, maar dat wil ik niet. Dat ding is daar evenzeer minimaal 10 euro (per jaar, waarschijnlijk) als dat ik hem zo los koop. En daarna hebben zij in mijn profiel staan dat ik geïnteresseerd ben in creditcarduitgaven.
Maar in tegenstelling tot zo'n prepaid kaart heb je bij een rabobankkaart wél een verzekering tegen vanalles.
Waar je leest dat ik ontevreden ben met de Rabo is me een raadsel, dat zeg ik helemaal niet.
Als mijn bank me consistent spamde met hypotheekmeuk jaren nadat ik al een huis heb gekocht zou ik ontevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:59
Ik weet dat het GWK ook een Prepaid creditcard heeft. Alleen die wordt niet overal ondersteund (uit mijn hoofd gezegd bijvoorbeeld iTunes niet).
Dat is het nadeel met Prepaid creditcards: je moet controleren of je ze ook kunt gebruiken.

Ikzelf heb nu nog een studenten-creditcard van ABN/Mastercard (zelfde voorwaarden als Raven, ook 1000 euro limiet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor 12,50 p/j heb je die van de Bijenkorf al (met 25 euro shop tegoed). Of voor de Mastercard Classic voor 17,50 p/j na 1 juli 20 p/j (met 50 euro shop tegoed).

Daarvoor zou ik geen moeite doen met prepaid gevalletjes als dat niet hoeft.

http://www.creditcard-vergelijk.nl/creditcards/

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 24-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ryur schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:04:
Ik weet dat het GWK ook een Prepaid creditcard heeft. Alleen die wordt niet overal ondersteund (uit mijn hoofd gezegd bijvoorbeeld iTunes niet).
Dat is het nadeel met Prepaid creditcards: je moet controleren of je ze ook kunt gebruiken.
Nee prepay creditcards zijn gewoon overal te gebruiken waar visa gebruikt kan worden (geldt i.i.g. voor de 3V card).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
wimmel_1 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:03:
Als TS Lid is van de ANWB: http://www.anwb.nl/creditcard/visa-card/visa-card-aanvragen

Is sowieso één van de goedkoopste manieren om een volledige (VISA) CC (Gold) te kunnen krijgen inclusief alle voordelen van zo'n CC.
Zit ik ook aan te denken als ANWB lid, maar kan bij m'n bank (ING) ook een creditcard nemen. Zit daar nog verschil in? Dat het met een creditcard van de bank waar je ook klant bent misschien gunstigere voorwaarden zijn o.i.d.?

Heb overigens ook zo'n 3V prepaid ding gekocht, jaar geleden ofzo. Die gebruikte ik om af en toe apps aan te schaffen in de Apple App Store. Maar doe er nu niks meer mee, dus er zal wel wat van het tegoed zijn afgesnoept zoals hierboven ook al werd genoemd.

Heb overigens wel eens gehad dat er 2x €1,95 was afgeboekt door Apple, een 'testtransactie'. Hierdoor had ik onvoldoende saldo om de app nog aan te schaffen 8)7 , of ik zou eerst weer moeten opwaarderen met minstens 20 euro. Maar via de mail gevraagd of die testtransacties weer teruggeboekt konden worden waar snel op werd gereageerd. Op zich wel een prima oplossing dus, voor zulk soort dingen. We willen binnenkort echter ook buiten Europa op vakantie, dan heb ik liever een 'echte' creditcard.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 16:02
Er bestaat hier al een topic over: Ervaringen met creditcards For the record gaat deze naar WI.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.