Hallo allemaal,
Momenteel heb ik een Canon Powershot SX10IS die al enkele jaren oud is en het soms eens laat afweten (natuurlijk altijd op het minst ideale ogenblik)
Ik ben altijd tevreden geweest van dit toestel, enige nadeel vond ik het moeilijk focussen bij minder licht.
Ik ben dus toe aan een nieuw toestel en heb al veel gelezen en gezocht, maar kom er niet uit.
Misschien ben ik wel een beetje te veeleisend
Alle recente toestellen zullen wel beter dan ons huidige, maar ik wil toch zeker terug een aantal jaar verder kunnen.
Ik hoop dat jullie me misschien in de goeie richting kunnen sturen. Ik heb een lijstje van waarvoor we het toestel willen gaan gebruiken:
ondertussen was ik bij de pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX400V Zwart terechtgekomen.
Een goeie keuze of hebben jullie betere alternatieven?
Alvast bedankt voor jullie input!
Momenteel heb ik een Canon Powershot SX10IS die al enkele jaren oud is en het soms eens laat afweten (natuurlijk altijd op het minst ideale ogenblik)
Ik ben altijd tevreden geweest van dit toestel, enige nadeel vond ik het moeilijk focussen bij minder licht.
Ik ben dus toe aan een nieuw toestel en heb al veel gelezen en gezocht, maar kom er niet uit.
Misschien ben ik wel een beetje te veeleisend
Ik hoop dat jullie me misschien in de goeie richting kunnen sturen. Ik heb een lijstje van waarvoor we het toestel willen gaan gebruiken:
- Vakantiefoto's : dicht en ver (voor deze reden hadden we een superzoom)
- Natuurfoto's : van landschappen tot macro's van bloemen en planten
- Gezinsfilmpjes
- Panorama's
- Aquarium & Paludarium fotografie : mindergoeie lichtomstandigheden, moeilijker te focussen. Ik heb een groot paludarium (tropisch regenwoud) en heb altijd moeite om de kikkers mooi op foto te krijgen want met de huidige camera moet ik veel te dicht komen om een scherpe foto te krijgen.
- Budget is 350€ (max 400€)
ondertussen was ik bij de pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX400V Zwart terechtgekomen.
Een goeie keuze of hebben jullie betere alternatieven?
Alvast bedankt voor jullie input!
Fluo