Custom all in one (€500)

Pagina: 1
Acties:

• awosome
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-10 16:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral schoolwerk: documentjes typen, presentaties maken. Daarnaast af en toe een spelletje spelen of een film kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€450, als het moet kan hier van afgeweken worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een Windows licentie.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had zelf al wat bij elkaar gezocht op basis van het basissysteem van de BBB mei 2015:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 113,-€ 113,-
1ASRock H81M-ITX€ 63,-€ 63,-
1Antec ISK 110 Vesa€ 76,75€ 76,75
1Crucial CT51264BA160BJ€ 23,95€ 23,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,65

scherm:
#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ GL2250HM Zwart€ 108,90€ 108,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 108,90

Randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN722N€ 9,15€ 9,15
1Trust Tecla Wireless Multimedia Keyboard & Mouse€ 24,95€ 24,95
1Samsung SE-208GB Zwart€ 22,19€ 22,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 56,29

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De pc is voor mijn neefje, zijn vader heeft een voorkeur voor intel, aangezien de helft van het geld van hem komt zal ik daar maar naar luisteren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De ouders van mijn neefje wilde eigenlijk dat hij een laptop kocht, na lang onderhandelen mocht een costum all in one ook. De pc moet dus makkelijk te verplaatsen zijn binnen het huis. De eisen van zijn ouders zijn letterlijk:
-niet te duur (max. 450, alleen bij hoge uitzondering hoger)

-niet teveel ruimte

-snel genoeg, minstens i3

-zonder gedoe meenemen! dus geen gezeur als je naar een andere werkplek moet
Ga je overklokken?
nee

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, net setje zo eigenlijk. For the record, welke spelletjes hebben we het over? De iGPU is natuurlijk wel tot bepaalde dingen in staat, maar het houdt ergens op.

Verder wordt de snelheid met name bepaald door het opslagmedium. Mits spelletjes beperkt is tot browsergames, is een Pentium of zelfs een Celeron in combinatie met een SSD bij dit beschreven gebruik net zo snel.

• awosome
Spelletjes als Driver San Francisco, verder gaat deze pc waarschijnlijk best een tijdje mee, dus in de toekomst zullen iets zwaardere games ook gespeeld worden. Ik heb al een beetje research gedaan naar de prestatie van de iGPU en die lijken mij voldoende.

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
Wat voor soort (toekomstige) spellen gaat het hier om?

Op deze pagina staan (onderaan) benchmarks van hoeveel frames de iGPU in heel veel spellen zou behalen:

http://www.notebookcheck....raphics-4400.91979.0.html

De iGPU is dus echt alleen voor hele simpele/oude spellen en browserspelletjes.

Verder denk ik dat een laptop als hij goed verplaatsbaar moet zijn toch beter is in dit gebruikersscenario en budget.

Ik heb hier de pricewatch vergelijker vooingesteld dat er minimaal het volgende in moet zitten:
- 1920x1080p (wordt je blij van met browsen, presentaties, etc.)
- Max €500,-
- i3 (alle laptops die in het resultaat overblijven hebben allemaal de hd 4400 iGPU)

De CPU's in deze laptops zullen iets langzamer zijn dan de voorgestelde dekstop CPU, maar volgens mij presteert de videokaart precies het zelfde (in de voorgestelde desktop i3 zit ook een hd 4400). De i3 (u) CPU's zullen hoe dan ook meer dan voldoen voor de omschreven taken behalve gamen.

http://tweakers.net/categ...fD9lMk3txCpcbJ-cOS2BqX8AA

Mijn voorstel zou zijn om de Lenovo van €399,- te nemen en deze te upgraden met de SSD die in je openingspost staat.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik weet niet of dat budget van 450 euro voor het systeem inclusief toebehoren is of alleen voor de PC zelf. In dat eerste geval zit je al over budget, in dat laatste geval zou je nog een pricewatch: Intel Core i3-4360 Boxed kunnen overwegen. Vrijwel dezelfde processor (iets lagere klok, maar wel met turbo) alleen met HD4600 graphics in plaats van HD4400. De meerprijs is helaas echter ook vrij fors.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• awosome
jadatmag schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:29:
Wat voor soort (toekomstige) spellen gaat het hier om?
...
Dank voor de reactie, maar dit lijkt me geen goed idee, de voordelen van een costum all in one over deze laptop zijn:

- twee keer zo snelle cpu, benchmark desktop i3 vs mobiele i3.
- hoger geklokte iGPU
- groter scherm
Ik denk niet dat ik die meerprijs kan verantwoorden.

[ Voor 27% gewijzigd door awosome op 22-06-2015 10:40 ]

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 19:19
Scherm dat je nu hebt heeft een TN paneel. Voor een 10tje meer heb je een scherm met een A-MVA paneel, denk dat dat 10tje extra wel te verantwoorden is. pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart
Pagina: 1