[videoplayer]Reclame onzichtbaar na veranderen resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als ik een video aanklik om het afspelen te starten, en dan meteen (tijdens het laden) de resolutie verander, dan gaat de reclamevideo spelen, maar onder een foutmelding. In dit geval hoor ik de Heroes of the Storm reclame, maar ik zie alleen een foutmelding (zie screenshot). De reclame video is dus ook niet te skippen.
Zodra de reclame afgelopen is begint de echte video gewoon te spelen zoals het hoort (gewoon zichtbaar).

Reproduceren:
Klik op de video om te starten.
Klik direct (terwijl de player nog aan het laden is) op de resolutie knop en kies een andere resolutie.

Browser:
Google Chrome Version 43.0.2357.124 (64-bit)

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/rtYt9pg

Verwijderd

Ik kan inderdaad reproduceren, zou eerste even kijken wat de cause is. Thanks!

• xaho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 10:17
Ik kwam vandaag ook achter deze feature, even in het gevraagde formaat:
Link naar de video
- Elke video, maar kwam het tegen bij: reviews: Mafia III: georganiseerde misdaad in New Orleans

Omschrijving van het probleem
- Na het starten van de video zo snel mogelijk de gekozen resolutie aanklikken zodat het menu omhoog komt, Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fhP3duK.png zodra de advertentie dan begint is het mogelijk een keuze te maken in het menu waardoor je eerst een "Error 1000: Unable to make connection to server or to find FLV on server", advertentie geluid speelt echter gewoon door. Je kan dan gewoon weer resolutie aan klikken en andere keuze maken waardoor de normale video gaat spelen, tegelijkertijd met het geluid van de advertentie.

Besturingssysteem
- Windows 7 Pro x64, volledig geupdate

Browser
- Versie 44.0.2403.130 dev-m

Geïnstalleerde plugins
- AdBlock, Rikaikun, deze heb ik echter uitgeschakeld in incognito modus waar het probleem zich nog steeds voor doet. (En uiteraard staat Tweakers.net op de whitelist :) )

Flash of HTML5
- Flash (?WAT? *Zoeken doet naar hoe HTML5 te gebruiken op T.net*)

Wat heb je al geprobeerd om het te verhelpen?
- Niet bijzonder veel... is niet heel storend, zou ook niet weten hoe ik dit zou moeten verhelpen.

Ik heb getwijfeld een nieuw topic aan te maken aangezien deze niet in het gevraagde format is,
mocht iemand van mening zijn dat dat een beter idee is hoor ik het graag.

P.S. Impact en occurrence van deze bug is natuurlijk niet echt hoog, maar ik dacht laat ik het toch maar even doorgeven.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 16:05
xaho schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:04:
P.S. Impact en occurrence van deze bug is natuurlijk niet echt hoog, maar ik dacht laat ik het toch maar even doorgeven.
Behalve dan dat als je em eenmaal krijgt, geen enkele video meer af wil spelen op Tweakers... Windows 10 /FF 40, geen ad blocker.

Video's op Tweakers kijk ik alleen nog op Android met mobiel; op de desktop heb ik de Tweakers video's opgegeven. Voor een tech site toch een blamage imho. Probleem speelt ook al weken en wordt nul actie op ondernomen; probleem zit duidelijk in het niet laden en afspelen van hun ads.

[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 14-08-2015 23:57 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:52

crisp

Devver

Pixelated

Wel andere extensies of instellingen die wellicht zaken kunnen blokkeren?

Intentionally left blank

• xaho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 10:17
Morrar schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:57:
[...]
Behalve dan dat als je em eenmaal krijgt, geen enkele video meer af wil spelen op Tweakers... Windows 10 /FF 40, geen ad blocker.
Dat is vermoedelijk een ander/extra probleem, want in mijn geval (en volgens mij van de originele poster ook) doen videos het alsnog prima, behalve als we dezelfde grap weer uithalen.

Ik kan heb het meerdere keren gereproduceerd als test, maar kan nog prima videos kijken als ik deze omstandigheden niet creëer, wat vrij eenvoudig is.

Ik heb nu dus ook op Chrome op W10 getest, dus mogelijk iets speciaals met FF in jouw geval?

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 16:05
crisp schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:46:
[...]

Wel andere extensies of instellingen die wellicht zaken kunnen blokkeren?
Geen speciale instellingen. Als addons Last Pass, Avira en Disconnect. Tweakers staat op de white list bij die laatste, maar ik zal em even helemaal verwijderen om te zien of dat het probleem oplost.

Verder gebeurt het redelijk willekeurig, maar als het gebeurt werkt geen enkele video meer. Je ziet de preview, drukt op play en dan blijft het scherm zwart. De cursor verandert wel in een handje (voor de add link), maar de ad verschijnt niet en de video speelt ook niet.

Update: Disconnect eraf gegooid, Avira uitgezet; video speelt nog steeds niet. Interessant gegeven, in een private tab speelt de video gewoon prima met dezelfde omgeving... Getest met: video: Demonstratie van Google Play Services 7.8.

Update 2: Tweakers cookies weggedonderd => geen effect. Alle cookies weggedonderd => Ook geen effect. Alles weggedonderd => Video's doen het eindelijk weer.

Update 3: En weer terug bij af. Zodra je een video onderbreekt is de speler er voor de rest klaar mee en speelt niks meer af totdat je lokaal alles weggooid of een private tab opent. Video's op alle andere sites heb ik nul problemen mee.

Update 4: OK het is jullie cookie wall. Als je inloggen klikt op dat scherm omzeil je de cookie warning. Vervolgens log je in, block je cookies, geen video. Geen idee hoe die wall random uit kan gaan, maar daar zit je probleem.

[ Voor 42% gewijzigd door Morrar op 15-08-2015 12:33 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

hmm, de resources voor de player zouden geen cookiewall moeten krijgen, dat zal ik eens nalopen :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even gekeken en getest, maar alle resources van de player zijn uitgesloten van de cookiewall. Het afspelen wordt daardoor dus niet beinvloed...

Intentionally left blank

Pagina: 1