Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hands-on met HoloLens - Holografisch hoogstandje in Halo-uni

Pagina: 1
Acties:

• sgraaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 11:41
In het artikel wordt de term "virtual realitybril" gebruikt, zou dit niet "augmented realitybril" moeten zijn? Volgens mij is dit ook de term die micorosft voor de HoloLens gebruikt, gezien het "hologrammen" in je echte wereld zijn.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat mij betreft is virtual reality hier niet verkeerd gebruikt. Door de Hololens zie je (gedeeltelijk) iets dat er in werkelijkheid niet is. Het hologram dat je ziet is iets virtueel en dus lijkt virtual realitybril me een geschikte omschrijving.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar daar is toch de term 'toegevoegde realiteit' voor? Werkelijkheid met toegevoegde elementen door een computer, ofwel augmented reality. Virtual reality is het volledig vervangen van realiteit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:14
Paul Hulsebosch schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:43:
Wat mij betreft is virtual reality hier niet verkeerd gebruikt. Door de Hololens zie je (gedeeltelijk) iets dat er in werkelijkheid niet is. Het hologram dat je ziet is iets virtueel en dus lijkt virtual realitybril me een geschikte omschrijving.
Daar is de term augmented reality voor uitgevonden. Het projecteert iets over de werkelijkheid heen. Virtual Reality is zoals de Oculus, een HMD die je gezichtsveld compleet overneemt.

De Hololens wordt systematisch een virtual reality bril genoemd, met als concurrenten de Oculus, Vive en Morpheus. Dit zijn echter totaal verschillende technologieën, en zouden ook niet als vergelijkbare apparaten gezien moeten worden.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 14:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Eens met bovenstaande 2 heren, virtual reality is 100% dekkend. Terwijl de Hololens dat duidelijk niet is, op meerdere fronten zelfs.