Celeron II koeling

Pagina: 1
Acties:

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Ik heb gisteren mijn celly II in ontvangst mogen nemen.
Toen ik de celly zag vond ik de die tyfus klein om een koeler op te zetten.
Mijn probleem is nu dat ik met mijn eigen koelinstallaties en heel wat geklooi dat ding eindelijk stabiel in windows heb gekregen op 800MHz @ 1.75V, hij word alleen echter 50-55C (100% belasting door rc5). Dit is veel te warm en nu vraag ik me af hoe ik dat ding beter kan koelen.
Waar volgens mij sowieso een probleem in zit is mijn koelblokken-combinatie; ik heb sinds mijn K6-2 die op 3V liep 5 koelblokken in en op elkaar zitten. Dit werkte perfect (cpu werd max 50C) en aan de koelblokken kon ik ook voelen dat het ding laaiend heet was. Bij mijn vorige celeron werkte het ook allemaal perfect, maar nu zijn bijna alle koelblokken ijs en ijskoud. Nu vraag ik me af of dat komt omdat de die-size zo ongelooflijk klein is en er bijna geen warmte daardoor afgevoerd kan worden.
Moet ik er nog meer koelprut onder smeren ofzo???

post trouwens direct even hoe heet jullie celly's eigenlijk worden met welk voltage en kloksnelheid

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
celly2 533@939@1,9 volt
sandra zegt dattie 24 graden wordt idle..

na een half uurtje soldier of fortune voelt de heatsink (golden orb) wel warm aan.

Verwijderd

566@850 op 1.85volt en 29C

Hoger trekt ie helaas niet.
Ik heb wel 8.5x105@1.9v maar dan zegt ie in windows een algemene beschermingsfout?

• Animal_X
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

Waterkoeling!! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Caeser, ik heb zelf ook een Celly II 566.
Ik kreeg em uit de doos op 850Mhz, maar een paar dagen later moest ik em steeds verder terugklokken. Probeer es een weekje die Celly II in te branden door op 566Mhz te draaien met een voltage van 1.85V (zet voltage op bijv. 1.75V op je slotket, dan ziet ie die waarde als default in je BIOS).
Na een weekje inbranden vervolgens voltage terugzetten naar bijv. 1.50v (default) en dan maar stapsgewijs overklokken en voltage zonodig verhogen.
Ik had met mijn BE6-II ook vage temperatuur schommelingen. Soms boven de 70 graden celsius volgens mijn BIOS!
Thermistor op de CPU geplaatst (niet tussen de heatsink en die!, maar vlak er naast), deze gaf 37 graden celsius aan, wat er meer op lijkt als ie idle is.
Na wat koelpasta tussen CPU en heatsink gesmeerd te hebben, verdween de hoge temp.
Nu loopt ie stabiel op 8.5 x 106 = 901 Mhz ongeveer 45 graden met 1.75v.
(Alpha PAL35T koelt het zaakje.)

Suc6 ermee!

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
ik gaat et direct doen 3, bedankt voor de tip.
Ik ga ook maar is zelf die temperatuursensor naast de die plakke.
Hij is nu trouwens wel 5C koeler doordat mijn koelblok schijnbaar toch een beetje scheef op de processor stond. Andere sluitingen geprobeerd en direct zwaartepunt verschoven en nu staat hij bijna kaarsrecht op die

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Mijne (566@850/876/892) loopt rock solid op 850. Loopt ook wel stabiel op 892 maar had na 2 dagen een crash waarvan ik niet weet wie ik de schuld moet geven. Waarschijnlijk is VMWare de schuldige. Maar goed.. die wordt ook tussen de 50 en 60 graden bij 100% belasting met de nodige multitasking. Als ik alleen RC5 zit te grazen komt ie nauwelijks boven de 50 uit. Let wel dit is de interne temperatuur, gemeten met de on-die sensor.
Op het moment dat ie idle is zit ie ongeveer op 3 graden boven kamertemp. ca, 20-25 graden.

Sensoren geplaatst op CPU of waar dan ook zullen allemaal lager aangeven.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1