Scherp geprijste OLED gekocht - webshop annuleert bestelling

Pagina: 1
Acties:
  • 7.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 22:47
Beste Mede Tweakers.

Ik kreeg gister avond een 'prijs notificatie' voor een OLED TV. De LG 55EC930V voor Euro 1540. Tevens had deze websopt een soundbar-actie op verschillende LG TV's.

De TV kost op de meeste websites zo'n Euro 2100. Echter komt het nieuwe model er komende weken aan: de 55EG960 (4k) dus leek me een mooie aanbieding voor een uitgaand product!

Echter wat gebeurt er vandaag ik krijg een mail met de volgende teskt:
Door een technische fout is de LG 55EC930V + Soundbar JBL SB 350 met de verkeerde prijs op de website komen te staan. Voor dit bedrag kunnen wij deze producten helaas niet uitleveren. Uw bestelling komt hierdoor helaas te vervallen en het door u overgemaakte bedrag van €1540,- wordt weer teruggestort op uw rekening. Dit bedrag zal binnen enkele werkdagen weer terug op uw rekening staan. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, XXXXX Internet team.
Kan dit zomaar? Ik begrijp dat wanneer een webshop een TV van 2000 euro per ongeluk te koop zet voor 200 dat ik me wel kan voorstellen dat dit een foutje is.. Maar 25% korting op een uitgaand product ? Kan ik de desbetreffende webshop hier gewoon aan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dit onderwerp is al zovaaaaaaaaak voorbij gekomen, al de zoekfunctie gebruikt en de topics gelezen? zo ja, wat is daaruit je conclusie?

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 21-06-2015 22:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
BlowFish schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:53:
Beste Mede Tweakers.

Ik kreeg gister avond een 'prijs notificatie' voor een OLED TV. De LG 55EC930V voor Euro 1540. Tevens had deze websopt een soundbar-actie op verschillende LG TV's.
Die heb ik inderdaad ook voorbij zien komen zaterdagavond. Een prijsnotificatie vanwege 1540 euro kan trouwens niet, want hij stond in de pricewatch voor 2100 euro en niet voor die 1540 euro
De TV kost op de meeste websites zo'n Euro 2100.
Hij kost op de meeste website's 2.999 euro en geen 2100 euro.
Kan dit zomaar? Ik begrijp dat wanneer een webshop een TV van 2000 euro per ongeluk te koop zet voor 200 dat ik me wel kan voorstellen dat dit een foutje is.. Maar 25% korting op een uitgaand product ? Kan ik de desbetreffende webshop hier gewoon aan houden?
Een mail sturen kunnen ze sowieso. We zitten met 2 dingen: jij hebt een onderzoeksplicht (is het een redelijke verlaging? Heb je nagevraagd of deze prijs klopt?) en de winkel moet wel de 'wil' hebben gehad om het product voor deze prijs te verkopen. Het product stond los voor 2100 euro op de website en in de bundel was het product met een soundbar van 400 euro ineens 1540 euro. In dat opzicht is het niet redelijk om te verwachten dat de winkel de wil had om het product voor 1140 te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
'Prijsnotificatie' was waarschijnlijk op Pepper. Misschien daar het forum ook in de gaten blijven houden?

http://nl.pepper.com/aanb...o-prijsfout-8726#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
Ik zit in hetzelfde schuitje. Leek me juist een mooie actie en de timing rond Vaderdag maakte het nog geeneens zo ongeloofwaardig. Daarbij kwam ook dat het vrij snel uitverkocht was. Toen bestond de pagina niet meer, maar een dag later pas bericht. Het prijsverschil leek me niet zo groot dat hier zonder meer sprake van een prijsfout zou zijn. Baal wel dat ie geannuleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tweakerdennis schreef op maandag 22 juni 2015 @ 05:29:
Redcoon staat er weer verkeerd in, 2199, maar met een doorklik naar 2995.
paulus_01 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:43:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Leek me juist een mooie actie en de timing rond Vaderdag maakte het nog geeneens zo ongeloofwaardig.
50% korting niet zo ongeloofwaardig? Brood van 2 euro misschien, maar niet op een TV van 3.000.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
SinergyX schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:35:
[...]

Redcoon staat er weer verkeerd in, 2199, maar met een doorklik naar 2995.

[...]

50% korting niet zo ongeloofwaardig? Brood van 2 euro misschien, maar niet op een TV van 3.000.
De TV stond in de PW vanaf 2195,-
Bij Amazon.de kost de tv 1999,-
http://www.amazon.de/LG-5...63&sr=8-1&keywords=LG55EC

De soundbar wordt weggegeven bij elke TV die FOKA aanbiedt tm 30 juni, alleen bij de goedkoopste tv's wordt een bijbetaling verlangd,van max,- is de bijbetaling 149,- op een soundbar die bij MM 399,- kost.

Hoezo is de prijs dan ongeloofwaardig??
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/r78yvq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/254vbwk.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door paulus_01 op 22-06-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zeg ik, de PW prijs klopt niet (redcoon).

Maargoed, weer een topic, veel plezier je gelijk te halen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Ik denk dat de TS aardige argumenten heeft eerlijk gezegd. Ik hou ook niet van die mensen die tot t gaatje gaan terwijl het een overduidelijke prijsfout is maar dat vind ik in dit geval niet heel erg duidelijk.

Reactie van SineryX vind ik dan ook niet geheel passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
SinergyX preekt voor eigen parochie en vergeet het Amazon.de voorbeeld voor het gemak.

Tuurlijk een verlaging van 1540 tov 2195 is aanzienlijk, maar niet absurd als bijvoorbeeld het voorbeeld van de BCC laptop., procentueel gezien.

Neem daarbij dat die soundbars al bij een TV van 679,- volledig gratis wordt gegeven (en deze tv is ook nog als goedkoopste in de PW) of neem bijvoorbeeld dit voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2w1uwzc.jpg

Hier is de tv 100,- goedkoper dan alle andere (behalve platte tv discounter) EN krijg je de soundbar er gratis bij.

Ik zie weinig reden om aan te nemen dat de prijs van 1540,- onaannemelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door paulus_01 op 22-06-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:56
Ik denk dat sommige mensen genoeg hebben van dit soort topics waarbij de prijs lager ligt dan de overige winkels.

Zoals iemand anders al oppert heb je als consument een onderzoeksplicht om navraag te doen. Daarnaast was er op de site geen enkele melding dat er een aanbieding of promotie is dat kon aanduiden op een lager bundel prijs.

Het enigste wat wel vermeldt was bij de jbl geluid set was dat de set gratis geleverd werd met de tv (muv bepaalde modellen waarbij je 150 euro moest bijbetalen). Dat dan de prijs van de bundel lager ligt dan de prijs van alleen de tv, zou in mijn ogen aanduiden op een fout op de website.

In ieder geval, voor de mensen die willen doorzetten kunnen beter hun rechtsbijstand inschakelen aangezien hier op Tweakers genoeg vergelijkingsmateriaal aanwezig is om jouw kansen in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:19
paulus_01 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:09:
SinergyX preekt voor eigen parochie en vergeet het Amazon.de voorbeeld voor het gemak.

Tuurlijk een verlaging van 1540 tov 2195 is aanzienlijk, maar niet absurd als bijvoorbeeld het voorbeeld van de BCC laptop., procentueel gezien.

Neem daarbij dat die soundbars al bij een TV van 679,- volledig gratis wordt gegeven (en deze tv is ook nog als goedkoopste in de PW) of neem bijvoorbeeld dit voorbeeld:
De verlaging is van 2995 naar 1540. De 2195 klopt niet. Dat is zeker aanzienlijk en kan zeker wel als 'fout' gezien worden. Ook het feit dat de TV zonder de soundbar duurder was wijst op een prijsfout.

Natuurlijk balen, maar de winkel stuurt de eerstvolgende (werk)dag een net mailtje dat het een fout betrof.

Wat de TV in een ander land kost is niet echt relevant voor de NL markt m.i.

[ Voor 4% gewijzigd door henri86 op 22-06-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

- Ik vond het een aannemelijke prijs
- nee hoor, veel te laag, zie XX, en niet nagevraagd
- ik vond het wel een aannemelijke prijs
- nietes
- welles

En dat herhalen we een paar keer. Hebben we dat weer achter de rug.

Modbreak:En daarmee is dat dan ook afgehandeld. De TS mag de topics gaan nalezen waar dit soort gevallen eerder zijn gevraagd, en welke routes er open staan. Dit topic dient geen herhalingsoefening te worden van die topics.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:41
henri86 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:19:

Dat vind ik wel een gewaagde uitspraak. Ik weet dat er in het Sony 2015 line-up topic recent werd gesproken over een aanbieder die goedkoop kon leveren inclusief verzending en toevallig in spanje zit. Mijn PS4 komt uit Duitsland en de tv van mijn ouders uit Belgie. En dat kost echt niet meer moeite dan iets in NL bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
henri86 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:19:
[...]

De verlaging is van 2995 naar 1540. De 2195 klopt niet. Dat is zeker aanzienlijk en kan zeker wel als 'fout' gezien worden. Ook het feit dat de TV zonder de soundbar duurder was wijst op een prijsfout.

Natuurlijk balen, maar de winkel stuurt de eerstvolgende (werk)dag een net mailtje dat het een fout betrof.

*edit ivm t-waarschuwing*

Ik vraag me dan op zich wel af hoe een dergelijke fout optreedt, zijn dit ook automatische koppelingen? Dat lijkt me niet, aangezien het een bundel met de JBL soundbar betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door paulus_01 op 22-06-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
paulus_01 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:25:
[...]

De prijs was niet 2995, maar 2195 of 2199.
Icm bundel 1540, dan is het een kwestie van interpretatie.
Wat de prijs is in een aangrenzend land is misschien niet relevant per se, maar wellicht indicatief voor de richting.

Ik vraag me dan op zich wel af hoe een dergelijke fout optreedt, zijn dit ook automatische koppelingen? Dat lijkt me niet, aangezien het een bundel met de JBL soundbar betreft.
waar komt die 2195 vandaan? Zoals ik het begreep redcoon, en die linkte door naar een prijs van toch 2995?
Ik gok een typefout. 2540 ofzo? Kijk naar de prijshistorie op Tweakers. Laagste prijs schommelt tussen de 2500 en 3500. In één keer 1000 eraf mag dan wel vraagtekens oproepen. Natuurlijk kán het zo zijn, maar ik zou er persoonlijk rekening mee houden dat het ook zeker een foutje kan zijn :)
En als de winkel dat dan ook snel aangeeft via een net mailtje...

[ Voor 19% gewijzigd door henri86 op 22-06-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Bazziek schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Dat vind ik wel een gewaagde uitspraak. Ik weet dat er in het Sony 2015 line-up topic recent werd gesproken over een aanbieder die goedkoop kon leveren inclusief verzending en toevallig in spanje zit. Mijn PS4 komt uit Duitsland en de tv van mijn ouders uit Belgie. En dat kost echt niet meer moeite dan iets in NL bestellen.
Nee, maar dat betekent geenszins dat de NL prijs conform moet zijn met die prijs.
Ik kan me bijv ook niet voorstellen dat er iemand is die naar een (web)winkel gaat met de opmerking 'ja, maar in dat of dat land kan ik 'm zoveel goedkoper bestellen, dus doe maar wat van jullie prijs af'. Bij winkels binnen NL wel, niet over de grens
De winkel wenst je wss succes met je grijze import en garantieafhandeling.

[ Voor 6% gewijzigd door henri86 op 22-06-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
paulus_01 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:48:
[...]

De TV stond in de PW vanaf 2195,-
Bij Amazon.de kost de tv 1999,-
http://www.amazon.de/LG-5...63&sr=8-1&keywords=LG55EC

De soundbar wordt weggegeven bij elke TV die FOKA aanbiedt tm 30 juni, alleen bij de goedkoopste tv's wordt een bijbetaling verlangd,van max,- is de bijbetaling 149,- op een soundbar die bij MM 399,- kost.

Hoezo is de prijs dan ongeloofwaardig??
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij een re-seller op Amazon.de kost de tv €1999 ja ;) . Adviesprijs van de tv was blijkbaar ooit zo'n €3500 en de absolute bodemprijs die ik tot nu toe gezien heb was bij een MediaMarkt vestigingsopening in Duitsland van €1800. Die prijzen die je bij zo'n opening tegenkomt van een MM vestiging vind je vrijwel nooit meer terug gedurende de rest van de looptijd, dus ja €1500 is aan de heel erg lage kant (tv's onder 50% van de adviesprijs is vrij ongewoonlijk, eerder 60% aan het eind van de looptijd en voor een gewild model als dit zou je niet lager hoeven gaan).

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 22-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas0mniia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 19:28
Toeval of niet, maar deze tv is vandaag voor 1999,95 te koop bij iBood
http://www.ibood.com/nl/n...ch-lg-curved-oled-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lijkt me dat de TS hier gewoon de replies moet gebruiken die hem het beste uitkomen, en als dat is dat de prijs reëel was, zou ik de rechtsbijstand inschakelen. De kans dat je er alleen met de verkoper uitkomt is denk ik vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:26
henri86 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:26:
[...]

waar komt die 2195 vandaan? Zoals ik het begreep redcoon, en die linkte door naar een prijs van toch 2995?
Ik gok een typefout. 2540 ofzo? Kijk naar de prijshistorie op Tweakers. Laagste prijs schommelt tussen de 2500 en 3500. In één keer 1000 eraf mag dan wel vraagtekens oproepen. Natuurlijk kán het zo zijn, maar ik zou er persoonlijk rekening mee houden dat het ook zeker een foutje kan zijn :)
En als de winkel dat dan ook snel aangeeft via een net mailtje...
Ik denk dat je hier dicht bijzit want in Redcoon (België) staat hij voor €2599 (€400 korting op de €2999 advies prijs).

Ik vermoed inderdaad dat ze €2540 wouden vragen ipv €1540. Als je graag de TV wilt, misschien kan je nog een leuke extra korting vragen bij de winkel? Misschien zijn ze wel iets of wat coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
henri86 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:26:
[...]

Dat was zaterdag de niet-bundel prijs., ofwel de losse prijs van enkel de tv op Foka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 20:36
Wij hadden ook besteld bij Foka (de combi). Hij stond wel degelijk voor 1540 op de Pricewatch. Ook wij hebben zo'n slecht, nietszeggend mailtje gehad. Daarna gebeld: hij zou zogenaamd volledig uitverkocht zijn en ze konden geen bestellingen plaatsen. Gewoon een gevalletje weigering dus.

Bij Plasmavisie stond en staat hij voor 2099 te koop (https://www.plasmavisie.n...30V&utm_campaign=tweakers). Dus 1540 lijkt me een hele redelijke prijs, zeker ook omdat ze bij Foka op alle TVs die gratis soundbar weggeven.

Overigens vinden wij het de moeite niet waard om te gaan procederen (alhoewel de kans heel groot is dat we zouden winnen), daarom zijn we naar de MediaMarkt Amersfoort gereden en hebben hem daar gekocht voor € 2099 ipv € 2699 door een beroep te doen op hun Laagste Prijsgarantie (PlasmaVisie winkel ligt 13 km verderop en daardoor valt hij binnen die garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Voor wie toch nog een grote goedkope TV wil: De MM 'prijsfout'. 50 koopjes, dus de prijs zal wel kloppen hier ;) Van 3500 (laagste prijs) voor 1888!
http://www.mediamarkt.nl/...10259,450691,1526523.html

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-06-2015 14:35 . Reden: Affiliate link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 17:33
Als de TV in heel de Pricewatch voor €3000 staat, dan is het totaal ongeloofwaardig dat iemand hem voor de helft minder verkoopt. Dat het apparaat vervolgens bij een andere aanbieder €2200 kost doet daar weinig aan af lijkt me.

Want wat als diezelfde TV nu ineens ergens opduikt voor €900, is dat dan ook geloofwaardig omdat hij bij Foka voor €1500 stond? Terwijl de TV bij 99% van de winkels nog steeds voor het 3-voudige weg gaat? Kunnen we dan ook zo door blijven redeneren totdat die TV nog maar €0,05 kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
The Realone schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:32:
Als de TV in heel de Pricewatch voor €3000 staat, dan is het totaal ongeloofwaardig dat iemand hem voor de helft minder verkoopt. Dat het apparaat vervolgens bij een andere aanbieder €2200 kost doet daar weinig aan af lijkt me.

Want wat als diezelfde TV nu ineens ergens opduikt voor €900, is dat dan ook geloofwaardig omdat hij bij Foka voor €1500 stond? Terwijl de TV bij 99% van de winkels nog steeds voor het 3-voudige weg gaat? Kunnen we dan ook zo door blijven redeneren totdat die TV nog maar €0,05 kost?
Zo lust ik er ook nog wel een paar ja.

Feit is dat de TV te koop staat en verkocht wordt voor € 2099 (PlasmaVisie)
Feit is dat Foka bij alle TV's een gratis soundbar weggeeft, dus dat is al niet raar
Feit is dat de MediaMarkt de TV in de Pricewatch heeft staan voor € 2999, maar hem in de winkel verkoopt voor maar € 2699 (in Amersfoort in ieder geval).
Feit is dat de TV in Duitsland te koop staat voor € 1900

Dan kan je mij niet vertellen dat € 1540, 26% korting vergeleken met PlasmaVisie en 18% korting vergeleken met Duitse prijzen, een rare prijs is. Welke prijs anderen ook vragen of welke adviesprijs ook wordt opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
nvt offtopic

[ Voor 101% gewijzigd door Exor op 22-06-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Ach, je kunt er lang en breed over discusseren maar je gaat die TV niet krijgen voor dat bedrag.
Zo klaar als een klontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 06-06 17:33
williamvdh schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Zo lust ik er ook nog wel een paar ja.

Feit is dat de TV te koop staat en verkocht wordt voor € 2099 (PlasmaVisie)
Feit is dat Foka bij alle TV's een gratis soundbar weggeeft, dus dat is al niet raar
Feit is dat de MediaMarkt de TV in de Pricewatch heeft staan voor € 2999, maar hem in de winkel verkoopt voor maar € 2699 (in Amersfoort in ieder geval).
Feit is dat de TV in Duitsland te koop staat voor € 1900

Dan kan je mij niet vertellen dat € 1540, 26% korting vergeleken met PlasmaVisie en 18% korting vergeleken met Duitse prijzen, een rare prijs is. Welke prijs anderen ook vragen of welke adviesprijs ook wordt opgegeven.
Maar dan ga je dus mee in dat verhaal wat ik typte. Het enige relevante hier is dat PlasmaVisie hem voor €2099 aanbiedt en zelfs daarvan is volgens mij niet bekend of dat niet ook gewoon een prijsfout is en of ze hem ook wel daadwerkelijk leveren voor die prijs, dus daar heb je dan ook helemaal niks aan. Wat de prijzen in een ander land zijn lijkt me niet echt relevant, maar dat is weer een discussie an sich.

Als PlasmaVisie dus de enig aanbieder is die hem voor een veel lager bedrag verkoopt is dat een nette actie van hun. Die prijs daar is dan ook geloofwaardig. Maar die prijs is al een paar honderd euro onder alle andere winkels, dan kun je moeilijk zeggen dat een paar honderd euro daaronder ook nog steeds geloofwaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
The Realone schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Maar dan ga je dus mee in dat verhaal wat ik typte. Het enige relevante hier is dat PlasmaVisie hem voor €2099 aanbiedt en zelfs daarvan is volgens mij niet bekend of dat niet ook gewoon een prijsfout is en of ze hem ook wel daadwerkelijk leveren voor die prijs, dus daar heb je dan ook helemaal niks aan. Wat de prijzen in een ander land zijn lijkt me niet echt relevant, maar dat is weer een discussie an sich.

Als PlasmaVisie dus de enig aanbieder is die hem voor een veel lager bedrag verkoopt is dat een nette actie van hun. Die prijs daar is dan ook geloofwaardig. Maar die prijs is al een paar honderd euro onder alle andere winkels, dan kun je moeilijk zeggen dat een paar honderd euro daaronder ook nog steeds geloofwaardig is.
Precies, 25% korting op een al enorm scherpe aanbieding, dan moet er een belletje bij je afgaan dat de mogelijkheid bestaat dat er een fout is. Anders blijft het doorgaan en zou ie bij een andere winkel voor 1200 ofzo ook realistisch, etc, etc.

De TV van de MediaMarkt nu van 3500 voor 1888 wordt heel duidelijk geadverteerd en gepromoot als speciale aanbieding daarentegen :)

[ Voor 4% gewijzigd door henri86 op 22-06-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
henri86 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Precies, 25% korting op een al enorm scherpe aanbieding, dan moet er een belletje bij je afgaan dat de mogelijkheid bestaat dat er een fout is.

De TV van de MediaMarkt nu van 3500 voor 1888, wordt heel duidelijk geadverteerd als speciale aanbieding daarentegen :)
Wie bepaalt dat het een enorm scherpe aanbieding is?

25% op wat voor aanbieding dan ook is wat mij betreft geloofwaardig genoeg.
Zo geloofwaardig dat ik twijfelde of ik hem ging bestellen, want het is evengoed ruim 1500 euro en da's toch een behoorlijke hoeveelheid geld.

Ik snap de redenering van jullie wel, maar ben het er absoluut mee oneens dat dit een overduidelijke prijsfout is.
Het is geen 10% van de oorspronkelijke prijs, of ergens een komma verkeerd geplaatst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
paulus_01 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:21:
[...]

Wie bepaalt dat het een enorm scherpe aanbieding is?

25% op wat voor aanbieding dan ook is wat mij betreft geloofwaardig genoeg.
Zo geloofwaardig dat ik twijfelde of ik hem ging bestellen, want het is evengoed ruim 1500 euro en da's toch een behoorlijke hoeveelheid geld.

Ik snap de redenering van jullie wel, maar ben het er absoluut mee oneens dat dit een overduidelijke prijsfout is.
Het is geen 10% van de oorspronkelijke prijs, of ergens een komma verkeerd geplaatst....
Het probleem bij dit soort gevallen is dat het een groot grijs gebied is, waarbij de twee kampen ieder zijn eigen mening probeert te verkondigen. Daarnaast hebben beide kampen dus de tunnelvisie probleem waarbij men de ander kamp probeert over te halen/om te praten.

Advies blijft gewoon om jouw rechtsbijstand in te schakelen (dan maak je er ook eens gebruik van). Indien je geen rechtsbijstand hebt, dan moet je gewoon een klacht sturen naar FOKA. Als dat geen oplossing biedt, dan moet je gaan klagen bij het keurmerk waar FOKA aangesloten is. Een andere weg dan de klachtencommissie van het keurmerk (die mogelijk partijdig zou kunnen zijn). zou een rechtszaak zijn bij de rechtbank om de televisie te krijgen. Hoewel, de actieperiode van de LG zal tegen die tijd afgelopen zijn. Indien dit allemaal niet helpt dan is het enigste wat je nog kan doen is een negatieve shopreview achterlaten over de slechte afhandeling.

Het probleem in dit soort topics is, is wat men hier verwacht van jouw mede-Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Exor schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Het probleem bij dit soort gevallen is dat het een groot grijs gebied is, waarbij de twee kampen ieder zijn eigen mening probeert te verkondigen. Daarnaast hebben beide kampen dus de tunnelvisie probleem waarbij men de ander kamp probeert over te halen/om te praten.
Eens, ik heb Foka gemaild, wel inmiddels de Philips tv van MM gekocht, dit is ook een mooie aanbieding.

Of en hoe ver ik voor de LG wil gaan weet ik niet, was wel heel blij met de bestelling maar om eerlijk te zijn 65">55" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Exor schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Advies blijft gewoon om jouw rechtsbijstand in te schakelen (dan maak je er ook eens gebruik van). Indien je geen rechtsbijstand hebt, dan moet je gewoon een klacht sturen naar FOKA. Als dat geen oplossing biedt, dan moet je gaan klagen bij het keurmerk waar FOKA aangesloten is. Een andere weg dan de klachtencommissie van het keurmerk (die mogelijk partijdig zou kunnen zijn). zou een rechtszaak zijn bij de rechtbank om de televisie te krijgen. Hoewel, de actieperiode van de LG zal tegen die tijd afgelopen zijn. Indien dit allemaal niet helpt dan is het enigste wat je nog kan doen is een negatieve shopreview achterlaten over de slechte afhandeling.

Het probleem in dit soort topics is, is wat men hier verwacht van jouw mede-Tweakers.
Mensen openen dit soort topics omdat ze óf niet weten hoe het zit, óf, en veelal, omdat ze willen horen dat ze volledig gelijk hebben en het product geleverd MOETEN krijgen. Blijkt dat dan niet de algemene consensus te zijn, dan is het *lalalala* voor de andere meningen/inzichten...

Een prijs 25% lager dan de allerlaagste prijs die bij één winkel gevoerd wordt en al 1000 euro (33%) onder de reguliere prijs ligt, dan is de verwachting niet onredelijk dat het een foutje betreft. Zeker gezien er nergens van een aanbieding gesproken werd bij de winkel.
Ben je overtuigd van je gelijk dat een prijsfout (hier) niet aan de orde kan zijn en van je 'recht' op het product, dan laat dit soort topics en onderneem gewoon actie :)

Maargoed, dat is mijn mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:42
[quote]tweakerdennis schreef op maandag 22 juni 2015 @ 05:29:

[...]

[...]

Dit is niet reëel, dit is de adviesverkoopprijs van LG. Op internet mogen ze er niet onder aanbieden om het marge model in stand te kunnen houden en anders de grote retail jongens erg boos op ze worden. Als je zo'n dealer belt krijg je hem sowieso voor 2500 wel mee. Dit is een kunstmatige prijs!

Pixmania had hem vorige week ook voor circa 2000. Bij Amazon kost hij op dit moment ook 1999. Saturn in Kleve had hem vorige maand voor € 2099 staan.
Dus de prijs op zich is best realistisch te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Lijkt mij dat een prijs rondom de 2200 euro realistisch is. 1540 lijkt mij echt een foutje.

Op dit moment is hij bij Ibood secret aangeboden voor 1999! Echter zonder de actie van LG.

Denk zelf dat binnenkort de prijs overal gaat kelderen aangezien de opvolger met 4K de 960V binnenkort op de markt gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
Wat je ook vind van de prijs, ik vind het wel héél opmerkelijk dat de TV nu weer op vooraad (http://www.foka.nl/lg-tv-55-ec930v) staat bij FOKA, terwijl ze gisteren telefonisch beweerden dat hij niet op voorraad was en dat ook niet kwam. Dat komt op mij over als glashard liegen (tenzij ze vandaag natuurlijk ineens een voorraad hebben ontvangen waarvan ze gisteren niets wisten). Dit komt nou niet echt klantvriendelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Wat ik om me heen heb gehoord over de TV prijzen bij Foka, is dat ze allen VEEL minder betaalden dan waarvoor hij op hun website werd aangeboden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:42
paQ schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:55:
Wat ik om me heen heb gehoord over de TV prijzen bij Foka, is dat ze allen VEEL minder betaalden dan waarvoor hij op hun website werd aangeboden.
Dat schreef ik twee posts hierboven. Men MOET tegenwoordig adverteren op internet met de ADVIESPRIJS van LG. Anders ben je geen dealer meer en krijg je geen voorraad. Samsung etc hanteren dit beleid ook.
Dit om de grote retailers tegemoet te komen, anders verkoop een mediamarkt geen TV meer aangezien die de torenhoge adviesverkoopprijzen in de winkelzetten..
Als je ziet dat in Duitsland bijv deze tv's rond 2000 weg gaan en dit beleid daar niet gehanteerd worden kun je zelf wel concluderen wat de marge is.

Hieruit komt ook het grote verschil met twee webshops die veel import leveren. Deze zie je altijd beduidend lager in de prijs zitten omdat die hun kanaal in het buitenland geborgd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
  • Laatst online: 28-03 23:07
Wees blij dat je je geld terug hebt gekregen, nou wacht je koppig een jaartje en ben je nog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik ben dus met deze TV bezig en ook ik heb op Pricewatch die 1540 euro gezien. Toen ik doorlinkte naar de website van de aanbieder was ie daar alweer aangepast. Afgelopen weekend was deze TV overigens bij Redcoon wel te koop voor 2195, bij Plasmavisie voor 2099 maar deze laatste is geen officieel dealer dus de kado-actie van LG is niet geldig. Bij MAXict kost ie 2214, geen idee of zij wel dealer zijn.

Ik ben bij BCC geweest. De ene winkel wilde wel meegaan met 2195, de volgende BCC wilde niet verder zakken tot 2450. Bij MM wilde ze meegaan tot max. 2399. Ik keek met de heren mee in de PC en daar was bij 2399 de marge nul. Bij 2199 kwam er een pop-up dat er negatieve marge was. Zij waren hoogst verbaasd en vroege zich af hoe er aanbieders zijn die het voor 2199 kunnen doen...

Ik heb 'm ondertussen in bestelling voor 2199...verwacht 'm morgen binnen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door caroden op 23-06-2015 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:52
Ik heb n.a.v. de annuleringsmail een vriendelijke (!!) reactie op de annuleringsmail gestuurd om te kijken wat er eventueel mogelijk was. Omdat Foka het ook gewoon vervelend vindt dat dit gebeurd is, konden ze me een ruim betere prijs aanbieden dan wat caroden hierboven bij BCC/Mediamarkt voor elkaar heeft gekregen. Zonder 'gratis' JBL soundbar en ruim duurder dan de foute prijs, maar wel een Nederlands model en inclusief LG kado-actie.

Voor wie een annulering heeft ontvangen, maar nog interesse heeft (en niet op hoge poten dingen gaat eisen zoals hier de norm lijkt te zijn) - waag er eens een aardig mailtje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:39
Anakha schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:40:
Ik heb n.a.v. de annuleringsmail een vriendelijke (!!) reactie op de annuleringsmail gestuurd om te kijken wat er eventueel mogelijk was. Omdat Foka het ook gewoon vervelend vindt dat dit gebeurd is, konden ze me een ruim betere prijs aanbieden dan wat caroden hierboven bij BCC/Mediamarkt voor elkaar heeft gekregen. Zonder 'gratis' JBL soundbar en ruim duurder dan de foute prijs, maar wel een Nederlands model en inclusief LG kado-actie.

Voor wie een annulering heeft ontvangen, maar nog interesse heeft (en niet op hoge poten dingen gaat eisen zoals hier de norm lijkt te zijn) - waag er eens een aardig mailtje aan.
Jup dat is hier vaak de norm, als een stel aasgieren op een kadaver bestellen zodra er een prijsfout opduikt en dan achteraf, zodra de fout door de webshop wordt hersteld, op hoge poten alsnog het product eisen. Ik heb zelfs topics gezien waar het halve wetboek werd aangehaald, aangetekende brieven werden gestuurd en er juridisch advies werd uitgewisseld :'). Als je dan toch graag product X wil is gewoon aardig in overleg gaan met de webshop vaak de beste oplossing.

Ik bestel heel soms ook eens als er ergens een prijsfout opduikt, maar accepteer gewoon mijn verlies als ze niet leveren. Ik heb een enkele keer erg goedkoop werkgeheugen geleverd gekregen, voor de rest was ik altijd te laat omdat de prijs dan al gecorrigeerd is of er niet geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Terrz schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Jup dat is hier vaak de norm, als een stel aasgieren op een kadaver bestellen zodra er een prijsfout opduikt en dan achteraf, zodra de fout door de webshop wordt hersteld, op hoge poten alsnog het product eisen. Ik heb zelfs topics gezien waar het halve wetboek werd aangehaald, aangetekende brieven werden gestuurd en er juridisch advies werd uitgewisseld :'). Als je dan toch graag product X wil is gewoon aardig in overleg gaan met de webshop vaak de beste oplossing.

Ik bestel heel soms ook eens als er ergens een prijsfout opduikt, maar accepteer gewoon mijn verlies als ze niet leveren. Ik heb een enkele keer erg goedkoop werkgeheugen geleverd gekregen, voor de rest was ik altijd te laat omdat de prijs dan al gecorrigeerd is of er niet geleverd werd.
Ik heb Anakha's advies opgevolgd en verwacht een mooie tv binnenkort - de MM tv die ik als alternatief besteld had en die vandaag geleverd wordt, gaat vandaag nog retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182721

Iemand enig idee waarom die TV in Duitsland zoveel goedkoper is?

voorbeeld:
redcoon.de 1949 Euro (Duitsland)
http://www.redcoon.de/B56...urved-TV?xtmc=930v&xtcr=1
redcoon.be, redcoon.nl, niet beschikbaar?
(redcoon.es 2699 Euro http://www.redcoon.es/B56...V_TV-LED?xtmc=930v&xtcr=1)

pixmania.be 2358 Euro, toch redelijk laag, MAAR
blijkbaar via leverancier, jawel, Duitsland!
http://www.pixmania.be/nl...televisie/22446948-a.html

Als je een beetje zoekt krijg je altijd maar Duitse websites met de lage prijs.

P.S. Op fnac.be stond hij aan 2550 euro (ongeveer) toen de zolden begonnen is de prijs aangepast naar 2943 euro http://www.nl.fnac.be/LG-55EC930V-55-3D-OLED-TV/a7889588

Waarom?? moet ik op vakantie naar Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 182721 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:00:
Iemand enig idee waarom die TV in Duitsland zoveel goedkoper is?

voorbeeld:
redcoon.de 1949 Euro (Duitsland)
http://www.redcoon.de/B56...urved-TV?xtmc=930v&xtcr=1
redcoon.be, redcoon.nl, niet beschikbaar?
(redcoon.es 2699 Euro http://www.redcoon.es/B56...V_TV-LED?xtmc=930v&xtcr=1)

pixmania.be 2358 Euro, toch redelijk laag, MAAR
blijkbaar via leverancier, jawel, Duitsland!
http://www.pixmania.be/nl...televisie/22446948-a.html

Als je een beetje zoekt krijg je altijd maar Duitse websites met de lage prijs.

P.S. Op fnac.be stond hij aan 2550 euro (ongeveer) toen de zolden begonnen is de prijs aangepast naar 2943 euro http://www.nl.fnac.be/LG-55EC930V-55-3D-OLED-TV/a7889588

Waarom?? moet ik op vakantie naar Duitsland?
Electronica in het algemeen is goedkoper in Duitsland. Oa. door belastingsverschillen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182721

ik heb deze website gevonden:
http://www.goedkoperduitsland.nl/online-shoppen/
http://www.guenstiger.de/...Electronics/55EC930V.html

Dus de logische vraag, welke goeie Duitse webshop levert ook naar belgië? :)

edit:
hhmmm? anyone?
https://www.cyberport.de/?DEEP=7901-76E&APID=27
https://translate.googleu...bUCpSimn3WlVEvEoq9coZ2rEQ
http://tweakers.net/shopr...-deutschland/shopreviews/

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 182721 op 14-07-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic kicken met een post die compleet irrelevant is. Nee, dan doe ik hem wel even op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen welles/nietes discussies over de prijs.