• Jappie1985
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-10-2025
Klassiek verhaal, maar heb vooralsnog moeite een goede oplossing te vinden. Hopelijk kunnen jullie helpen:

Heb een htpc staan in de woonkamer, aangesloten op tv via HDMI. Htpc is tevens fileserver (zitten paar HDDs in). Bediening verloopt vrijwel volledig via Yatze op mobiel / tablet (dus via WiFi). Verder wake on LAN zodat je er altijd bij kan.

Nou heb ik op de eerste verdieping een tweede tv in de slaapkamer die ik ook aan de htpc wil hangen. Vraag is hoe dit aan te sluiten. Bediening blijft via WiFi lopen dus das geen probleem. Maar hoe krijg ik het beeld en geluid van de htpc naar deze tv? Ik heb wat streaming opties bekeken maar ben daar nog niet tevreden over (te veel haperingen bij 1080p H264).

- Hdmi kabel trekken van ca 20m?
- Ethernet kabel trekken (moet dan iets van een player hebben op 2e tv)?
- Ethernet via het stopcontact (dus geen losse kabel trekken)?

Of toch een vorm van streaming waar jullie wel goede ervaringen mee hebben? Heb chromecast nog niet geprobeerd maar wil voorkomen dat er nog meer afstandbedieningen / muis / toetsenborden komen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je noemt geen typenummer van je 2e TV maar als het een smart-TV is die DLNA ondersteunt dan kan het via het netwerk. Uiteraard moet je HTPC dit ook ondersteunen, maar daar heb je vast een stuk software voor om dat te regelen.

Ik zou dit niet via een powerline regelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je met een simpele chromecast nog het snelste bereikt wat je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1080p op een chromecast .. neh ... dat heb ik hier nog niet fatsoenlijk werkend gezien iig

Ik hou het liever op elke tv een echte mediaplayer

[ Voor 68% gewijzigd door Fish op 21-06-2015 23:13 ]

Iperf

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Rpi, kodi, wifi lijkt me een prima oplossing voor boven.

Te koop....

• Jappie1985
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-10-2025
Oke stel ik hang een Rpi aan de tweede, dan moet ik daar ook xbmc op zetten en die draait dan vervolgens de files vanaf de htpc? Is wifi afdoende snel hiervoor? Heb prima router staan.

DLNA optie kan ook, huidige tv is geen smart maar er komt binnenkort een nieuwe. Zelfde verhaal: wifi snel genoeg of networkkabel nodig?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Voor 1080p zou ik een netwerkkabeltje trekken :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
wifi en 1080p content zijn meestal geen vrienden van elkaar. Kabeltje trekken is de mooiste oplossing dus. Als je het nu echt netjes wil afmaken bouw je op de htpc even een mysql database die je vanaf je pi aanspreekt en vanaf de htpc, zodat je een film beneden kan starten en als je de rest uit bed verder wil kijken, dat je gewoon verder kan kijken waar je bent gebleven.

Bijkomend voordeel van de Pi is dat deze CEC ondersteund en je dus gewoon de remote van je tv daar kan gebruiken en geen yatze hoeft te gebruiken (kan wel als je het graag wilt uiteraard).

Wifi is eigenlijk ook niet bedoeld voor dergelijke situaties. Het is bedacht voor mobiele devices, zoals laptops, telefoons, tablets etc. Vaste devices zijn nog altijd (aanzienlijk) beter af met een kabeltje.

iRacing Profiel

Pagina: 1