Toon posts:

High End Gaming en Video Editing.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, poging 2. @Admin, sorry, and correct me if I am wrong.

Hallo! Ik ben nieuw op tweakers omdat ik op zoek ben naar een nieuw systeem. Ik zou deze graag zelf bouwen en toen las ik de BBG van mei waar ik een groot deel van de build vandaan heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil video bewerking gaan doen met het complete Adobe pakket. Games spelen als Far Cry 4, GTA V en Ghost Recon: Highlands

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2600,- give or take

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een Samsung SSD 840 EVO van 500 GB en een simpele huis tuin en keuken muisl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had bedacht het volgende lijstje nodig te hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 345,50€ 345,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,95€ 129,95
2Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 292,-€ 584,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Phanteks Enthoo Luxe Zwart€ 137,-€ 137,-
1LG 34UM95-P Zwart€ 739,50€ 739,50
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 81,07€ 81,07
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 26,-€ 26,-
2G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 54,95€ 109,90
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 54,50€ 54,50
1Corsair RM750€ 127,80€ 127,80
1Raidsonic Icy Box IB-868€ 26,-€ 26,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.484,67

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb zelf geen voorkeuren in die richting. Ja ik ben noob op dit gebied, en daarom kom ik hier ook voor een (hopelijk) deskundige mening.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stabiel systeem wat ik later eventueel nog een beetje kan upgraden. Waar ik grotere video projecten op kan doen, bijvoorbeeld DVD's maken van multicamera events in Premiere. En daarbij lekker smooth door mn projecten kan scrollen. Geluid maakt mij niet zo heel veel uit aangezien ik vaak met headphones op zit.

Ga je overklokken?
In het begin wil ik dat nog niet doen, maar op den duur wellicht wel. Eerst maar eens wat meer kennis opdoen hiervan.

Verder zou ik willen weten of ik dit systeem zelf in elkaar kan zetten?

En het verzoek een beetje in Noob-taal uit te leggen. Want de comments op de BBG van mei (waar ik het merendeel van deze lijst vandaan heb) sloeg kant nog wal. Zeker omdat iedereen elkaar tegenspreekt...

Alvast bedankt!!

Gr Maxier27

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Hallo,

Er zijn nieuwere GPUs op de markt, ik zie dat je 2 R9 290s heb gekozen, voor Adobe kan je beter voor een nvidia GPU kiezen (GTX980 / Titan X). Deze beschikken over CUDA-cores waar Adobe zijn voordeel mee haalt. Overigens zijn ze een stuk zuiniger, dus stiller. AMD GPUs beschikken over OpenCL, maar (naar mijn weten) heeft Adobe CS6 hier nog geen ondersteuning voor.

Voor advies op scherm, in combinatie met een Nvidia GPU, de Acer XB270HU, het eerste IPS 144Hz scherm (met GSync), alle reviews zijn veel belovend. Neem wel pixelgarantie.

[ Voor 41% gewijzigd door wout123 op 21-06-2015 21:46 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
wout123 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:42:
Overigens zijn ze een stuk zuiniger, dus stiller.
Dat mag je eens uitleggen ;). Voorzetje, een koele GPU met brakke koeler maakt ook een takkenherrie.
AMD GPUs beschikken over OpenCL, maar (naar mijn weten) heeft Adobe CS6 hier nog geen ondersteuning voor.
Hè?

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 21-06-2015 21:55 ]

• wout123
[...]

Hè?

My bad, toch ondersteuning.
En ik zou toch zeggen dat een goede GTX980 toch stiller is dan een R9 290. Gezien TS een ASUS DC2 nam, neem ik aan een keuze in dezelfde richting te maken voor een Nvidia.

[ Voor 44% gewijzigd door wout123 op 21-06-2015 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft het scherm; ik wil geen 16:9 ratio maar juist een breder scherm i.v.m. werkruimte tijdens editten. En supervet met gamen natuurlijk. Ik las alleen dat de Nvidia icm met een zwaarder scherm niet zo goed presteert als de AMD kaarten. zie onderstaande quote uit de BBG van mei 2015:

We hebben wederom stevig geïnvesteerd om alle games op de hoogste instellingen te kunnen draaien op deze 4k-resolutie. Op een dergelijke hoge resolutie zien we dat AMD-kaarten beter presteren dan hun Nvidia tegenhangers. Daarom hebben we besloten om twee videokaarten van AMD te plaatsen, dit in tegenstelling tot in het high-end gamesysteem van januari

Ik denk daarom goed te zitten met die twee AMD kaarten, omdat dit scherm ook vrij heavy is. Of zit ik er dan helemaal naast? :/

• wout123
Ik zou dan zeker even kijken naar de nieuwe R9 300 series.

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:46
Gewoon die twee R9's pakken geluid productie is echt onzin Ik hoor ze zelf niet eens en je gaat gamen met geluid neem ik aan dan zou je ze helemaal niet horen.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom Crossfire/SLI? Dat werkt in de praktijk vaak helemaal niet zo goed als je zou verwachten, beter koop je 1 snelle GPU. Ik zou hoe dan ook nog een weekje of twee wachten, er komen net nieuwe kaarten van AMD aan...

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Ik ben het eens met JoepP, crossfire (en sli for that matter) heeft altijd wat meer haken en ogen dan een enkele gpu. Vooral omdat AMD deze week nog de NDA laat wegvallen voor de nieuwe Fury kaarten is daarop wachten zeker de moeite waard: Een enkele kaart die waarschijnlijk vergelijkbaar gaat presteren met een crossfire set, zonder de nadelen.

De rest van het systeem ziet er goed uit, maar eventueel kan er voor een Net iets betere voeding gekozen worden voor hetzelfde geld.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:31
Ardjee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:19:
Ik ben het eens met JoepP, crossfire (en sli for that matter) heeft altijd wat meer haken en ogen dan een enkele gpu. Vooral omdat AMD deze week nog de NDA laat wegvallen voor de nieuwe Fury kaarten is daarop wachten zeker de moeite waard: Een enkele kaart die waarschijnlijk vergelijkbaar gaat presteren met een crossfire set, zonder de nadelen.

De rest van het systeem ziet er goed uit, maar eventueel kan er voor een Net iets betere voeding gekozen worden voor hetzelfde geld.
Dat dus.

Je kunt beter investeren in één goede GPU nu en over een paar jaar in een nieuwe, dan nu in 1 x een smak geld 'te veel' uitgeven.

Daarnaast is zo'n R9 290 vergelijken met een GTX980 niet helemaal eerlijk, daar de GTX 980 voor zijn 'iets' vlottere prestaties wel een stuk duurder is.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Maar gaat die ene GPU dan wel dat dikke scherm trekken?
Pagina: 1