Ok, poging 2. @Admin, sorry, and correct me if I am wrong.
Hallo! Ik ben nieuw op tweakers omdat ik op zoek ben naar een nieuw systeem. Ik zou deze graag zelf bouwen en toen las ik de BBG van mei waar ik een groot deel van de build vandaan heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil video bewerking gaan doen met het complete Adobe pakket. Games spelen als Far Cry 4, GTA V en Ghost Recon: Highlands
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2600,- give or take
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een Samsung SSD 840 EVO van 500 GB en een simpele huis tuin en keuken muisl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had bedacht het volgende lijstje nodig te hebben:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb zelf geen voorkeuren in die richting. Ja ik ben noob op dit gebied, en daarom kom ik hier ook voor een (hopelijk) deskundige mening.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stabiel systeem wat ik later eventueel nog een beetje kan upgraden. Waar ik grotere video projecten op kan doen, bijvoorbeeld DVD's maken van multicamera events in Premiere. En daarbij lekker smooth door mn projecten kan scrollen. Geluid maakt mij niet zo heel veel uit aangezien ik vaak met headphones op zit.
Ga je overklokken?
In het begin wil ik dat nog niet doen, maar op den duur wellicht wel. Eerst maar eens wat meer kennis opdoen hiervan.
Verder zou ik willen weten of ik dit systeem zelf in elkaar kan zetten?
En het verzoek een beetje in Noob-taal uit te leggen. Want de comments op de BBG van mei (waar ik het merendeel van deze lijst vandaan heb) sloeg kant nog wal. Zeker omdat iedereen elkaar tegenspreekt...
Alvast bedankt!!
Gr Maxier27
Hallo! Ik ben nieuw op tweakers omdat ik op zoek ben naar een nieuw systeem. Ik zou deze graag zelf bouwen en toen las ik de BBG van mei waar ik een groot deel van de build vandaan heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil video bewerking gaan doen met het complete Adobe pakket. Games spelen als Far Cry 4, GTA V en Ghost Recon: Highlands
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2600,- give or take
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een Samsung SSD 840 EVO van 500 GB en een simpele huis tuin en keuken muisl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had bedacht het volgende lijstje nodig te hebben:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 345,50 | € 345,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,95 | € 129,95 |
| 2 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 292,- | € 584,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Phanteks Enthoo Luxe Zwart | € 137,- | € 137,- |
| 1 | LG 34UM95-P Zwart | € 739,50 | € 739,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 81,07 | € 81,07 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 26,- | € 26,- |
| 2 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 54,95 | € 109,90 |
| 1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Corsair RM750 | € 127,80 | € 127,80 |
| 1 | Raidsonic Icy Box IB-868 | € 26,- | € 26,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.484,67 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb zelf geen voorkeuren in die richting. Ja ik ben noob op dit gebied, en daarom kom ik hier ook voor een (hopelijk) deskundige mening.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stabiel systeem wat ik later eventueel nog een beetje kan upgraden. Waar ik grotere video projecten op kan doen, bijvoorbeeld DVD's maken van multicamera events in Premiere. En daarbij lekker smooth door mn projecten kan scrollen. Geluid maakt mij niet zo heel veel uit aangezien ik vaak met headphones op zit.
Ga je overklokken?
In het begin wil ik dat nog niet doen, maar op den duur wellicht wel. Eerst maar eens wat meer kennis opdoen hiervan.
Verder zou ik willen weten of ik dit systeem zelf in elkaar kan zetten?
En het verzoek een beetje in Noob-taal uit te leggen. Want de comments op de BBG van mei (waar ik het merendeel van deze lijst vandaan heb) sloeg kant nog wal. Zeker omdat iedereen elkaar tegenspreekt...
Alvast bedankt!!
Gr Maxier27