Toon posts:

Aankoop custom pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zou graag een nieuwe pc kopen, normaal gezien koop ik laptops maar omdat ik nu waarschijnlijk op 1 locatie blijf kies ik liever voor een desktop. Ik ben een gamer en heb graag een pc die dat makkelijk aan kan. Dus kwaliteit meestal op het hoogste en liefst ook een niet te warme en luidruchtige computer. Graag zou ik wat feedback en tips krijgen, ik apprecieer alles! Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (cs:go, crisis, ARK...)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1300-1400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart / processor, Goede en stille fans en genoeg RAM

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel nvidia voor de videokaart (goede ervaring mee)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uitbreidingsmogelijkheden naar de toekomst, heb ook voor crossfire gekozen.

Ga je overklokken?
Nee

Op Alternate heb ik een computer in elkaar gezet met de volgende onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 315,55€ 315,55
1MSI Z87-G45 Gaming€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 78,-€ 78,-
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Antec Big Boy 200, 200mm€ 18,09€ 18,09
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 97,95€ 97,95
1Antec VPF Series 550W€ 57,60€ 57,60
1Adata Premier Pro SP900 256GB€ 97,50€ 97,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,59

Als er nog iets is dat onbreekt of dat je wilt weten, laat het me weten in de reacties!
Dankjewel voor je tijd :)

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: wenslijst toegevoegd, sorry dat hij er eerst niet bij stond :)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
Kijk voor je moederbord eens naar : pricewatch: MSI Z97 GAMING 5 of pricewatch: MSI B85-G43 Gaming

Waarom heb je gekozen voor een I7? I5 is voor gamen net zo goed en het verschil merk je niet.
pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed of pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed .
K processor heb je niet nodig voor niet overclocken :)

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:52:
Kijk voor je moederbord eens naar : pricewatch: MSI Z97 GAMING 5 of pricewatch: MSI B85-G43 Gaming

Waarom heb je gekozen voor een I7? I5 is voor gamen net zo goed en het verschil merk je niet.
pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed of pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed .
K processor heb je niet nodig voor niet overclocken :)
Heb voor de i7 gekozen met als reden dat ik veel verschillende games laat aan staan, niet ingame maar in het menu ofzo, ook voor de toekomst, dat hij niet te snel vervangen moet worden.

Waarom zijn die moederborden beter? (heb eigenlijk geen flauw idee hoe je een moederbord beoordeelt)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:00:
[...]

Heb voor de i7 gekozen met als reden dat ik veel verschillende games laat aan staan, niet ingame maar in het menu ofzo, ook voor de toekomst, dat hij niet te snel vervangen moet worden.

Waarom zijn die moederborden beter? (heb eigenlijk geen flauw idee hoe je een moederbord beoordeelt)
https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cpumb/qualifying
ASUS mobos + i7 = wellicht nog leuke cashback? Kan overigens niet de cashback meer vinden bij andere sites
Je huidige mobo is 100,- maar je kunt ook een 150 mobo krijgt met -50 cashback. Krijg je toch een hoop extra features voor dezelfde prijs. Of net dat ene kleuren thema die je graag wil :)

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:10:
[...]

https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cpumb/qualifying
ASUS mobos + i7 = wellicht nog leuke cashback? Kan overigens niet de cashback meer vinden bij andere sites
Je huidige mobo is 100,- maar je kunt ook een 150 mobo krijgt met -50 cashback. Krijg je toch een hoop extra features voor dezelfde prijs. Of net dat ene kleuren thema die je graag wil :)
Goed gezien! Ga ik zeker eens bekijken! Dankjewel

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:12

JesseMacaw

Electronicafanaat

Je voeding is zware overkill, een voeding van 450W zoals de Antec VPF 450W is al genoeg voor een systeem als dit. Misschien dat je nog de 550W wil nemen om zeker te zijn, maar meer dan dat is echt niet nodig.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
Tevens je de kwaliteit ook niet de beste(ook niet de slechtste.). Die antec vpf is beter en goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de tips :) zal een andere voeding kiezen van 550W :)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Geen SSD? Momenteel zijn SSD's van 250 gig gangbaar, maar als er budget voor is zou ik zeker een SSD van 500 gig overwegen (aangezien er al meerdere games zijn die boven de 50 gig de stuk uitkomen)

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:15:
Geen SSD? Momenteel zijn SSD's van 250 gig gangbaar, maar als er budget voor is zou ik zeker een SSD van 500 gig overwegen (aangezien er al meerdere games zijn die boven de 50 gig de stuk uitkomen)
Heb er juist een SSD van 256GB bij gedaan aangezien ik met alle tips toch 100 euro goedkoper uitkwam. :)
Ben nu de laatste keer aan het controleren of alles goed aansluit op elkaar

• Ardjee
Zou je je geupdate lijstje kunnen posten? Dan denk ik wel ff met je mee (ik heb nogal last van studieontwijkend gedrag )

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:20:
Zou je je geupdate lijstje kunnen posten? Dan denk ik wel ff met je mee (ik heb nogal last van studieontwijkend gedrag )
Lijst aangepast, totaal op Alternate is nu 1375,38 euro

• Ardjee
Heeft dat moederbord met die CPU een cashback actie? Aangezien er een overclock moederbord gecombineerd wordt met een non overclock cpu.

Eventueel kan je als SSD een crucial bx 100 overwegen aangezien je gekozen Adata hier nou niet echt heel goed scoort: (en je huidige gekozen SSD is al weer 3 jaar oud)

http://www.tweaktown.com/...drive_review/index11.html

Voor de rest ziet het er allemaal wel prima uit!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik niet ga overclocken lijkt het me beter het moederbord aan te passen? Een moederbord met 550W lijkt me prima (voor in de toekomst ook). Het Antec moederbord was van goede kwaliteit zei iemand al in de comments, is er een variant van dit moederbord dat niet is bedoeld om te overclocken? Zal straks nog eens kijken voor een andere SSD :)

Dankje voor al je hulp :) !

Verwijderd

Topicstarter
Heb de pc gebouwd.

Idle CPU temp 43 graden (basic browsing)
intel stresstest: max 57 graden

Zijn deze idle temps normaal of zijn deze eerder aan de hoge kant?

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Die zijn zeker normaal, 57 bij een stresstest is niks om je zorgen om te maken. Eventueel zou je door wat betere airflow (meer case fans o.i.d.) je idle temperatuur onder de 40 kunnen krijgen, maar 43 is nog zeer acceptabel :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb op het moment al een custom fan voor cpu, ook eentje vanboven en standaard ook eentje aan de voorkant, denk dat ik nog maar ruimte heb voor 1 extra fan :)

Dank voor je snelle reactie

• Koen179
  • Nu online
Wat je ook in gedachte moet houden is dat de temperatuur die gemeten wordt (door de software neem ik aan, hoe heb je het gemeten?) niet altijd helemaal correct is. Niet dat de waardes die eruit komen altijd onjuist zijn, maar het kan zomaar verschillen met de ene of de andere software. Via de BIOS kan je ook temperaturen van het moederbord en cpu bekijken, misschien dat je dit al wist ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van de BIOS wist ik. Ik heb het gemeten via Intel Extreme Tuning Utility :) heb nu een stresstest gedaan en kwam tot 60 graden. Het was hier blijkbaar een beetje warm, kwam terug na de stresstest en had de ramen open gelaten. Idle temp is nu 33 graden :)

• Koen179
  • Nu online
33 graden is top, ik zou je geen zorgen maken over de temperatuur en gewoon gaan genieten van je systeem :D !

Verwijderd

Topicstarter
Veel dank aan iedereen die mij heeft geholpen dit mogelijk te maken! :D
Pagina: 1