Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies router wifi ect.

Pagina: 1
Acties:

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Goedemiddag alle

Wij hadden jaren lang telfort maar door dat ze ons niet meer als klant konde houden ivm te veel telefoonlijnen (ja we hebben nog geen glasvezel) Dus over moeten stappen naar kpn. Leuk alles in 1 plus extra lijn.. Nu hebben we zo experia v8 modem van kpn.. Egt om te huilen die wifi is zeer onstabiel Terwel de wifi sterkerte opzich naar mij mening super is. Dit zal wel komen omdat we in een oude flatje wonnen en dus dunnen muren 100% wifi bereik hebben.

Owke nu mij vraag

We hebben hier:
2x hd kpn ontvangers (draadloze boxe)
5x smartphone's
3x ps3
1x ps4
2x laptop's
1x mini laptop
3x desktops (zitten op kabel)

Hoop aparten die op wifi zitten
Dus mij vraag wat is beste router voor niet zo gek veel geld? Ik wil de kpn houden en wil dus een extra 1 hebben.. (gelijk vraag of dat kan)

Hoppelijk kunnen jullie mij helpen want ik zie onderhanden door de bomen het bos niet meer

Alvast bedankt

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
wat is je budget? als ik alles bij elkaar optel..

heb je 14 apparaten draadloos...

Ik zou haast zeggen schaf je per kamer --> http://goo.gl/wrrPWo <<-- die dat apparaat aan of minimaal 1 per kamer niveau en alles zou goed moeten zijn/komen...

heb je voor 80 euro per stuk een uitstekend apparaat die

Wifi A / B / G / N en AC heeft...

14 wifi op 1 basis wifi modem is gewoon... teveel... (zowel voor KPN modem alsook voor Ziggo modem...)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop geen KPN WiFi Versterker, en koop er ook geen meerdere.

Ga voor een EnGenius of Ubiquiti, dan zit je goed. Kan prima tientallen wireless clients aan en pusht ook prima 100+ Mbit over NAT.

Kijk bijvoorbeeld naar deze lijst: http://tweakers.net/categ..._NmTTVp2bfYffKjOeWNmhea0f

Of specifiek dit goedkope model: pricewatch: EnGenius ESR600 Dual Band 2.4/5 GHz Wireless N600 Cloud Gigabit Router with USB Port and EnShare

Je zet in een KPN non-bridged netwerk alles altijd in bridge mode (behalve de modem, want die kan dat niet) en dan gaat het 100% goed. Dus die ESR600 bijvoorbeeld, daar zet je DHCP en NAT enz. op uit, je prikt een ethernet kabel van de experiabox in een LAN poort van de ESR en je bent klaar wat verbindingen betreft. WiFi op KPN modem uit en dan zit je daar ook niet meer mee qua storing.

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Dutch2007

Ja/nee we zitten nooit met ze alle tegelijk met wifi verbruiker.. Max 7 stuks
En ik weet dat de modem van kpn of Ziggo of wat dan ook gewoon dom weg slecht zijn. Daarom zoek ik een extra modem..
Die link die je stuurde is om beter singaal te krijgen.. Mijn signaal is super goed juist alleen de snelheid wisteld heel erg.

Dus mij iedee is juist een modem erbij om juist voor kpn experia box de werk te verlichten en alleen de tv's en PlayStation's en wlan te vorzien van internet.. En de telefoon's en laptops van de andere modem.. Minste daar dacht ik aan geen iedee of dat überhaupt kan.

Johnkeates

Wifi versterker is toch onnodig als wifi signaal sterk zat is? Of heb ik me zelf vekeerd geïnformeerd?!
En is dat mogelijk om hem uit te zeten? Want onze media boxen zitten op wifi van kpn.. Niet via kabel ivm 25m kabel door huis heen licht. En we hebben maar 1 kabel van buiten af voor modem.. Kan je dan van modem naar modem zeten? (minste als ik je goed begrijp..)

Ga nu ook gelijk even kijken er naar..

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Een modem erbij? Nee... Je bedoelt waarschijnlijk een router of accesspoint.

Versterker/repeater heb je inderdaad niet nodig. Koop een accesspoint of router die je als accesspoint inzet en je bent betaalbaar klaar. Wil je goed uitpakken dan kun je zoals eerder aangegeven kijken naar EnGenius of Ubiquiti maar dat is in mijn ogen nogal overkill

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klacht indienen bij kpn hopelijk krijg je dan een V9!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 20:59

JT

VETAK y0

Wifi op ExperiaBox sowieso uitzetten zodra je een ander AP/router hebt. Geeft alleen maar interferentie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1