Onbeperkte online opslag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-05 21:32
Allereerst: ik weet niet of deze post op de juiste plek staat, dus bijvoorbaat excuus als dat niet zo mocht zijn. :)

Ik ben op zoek naar een single user oplossing voor cloud opslag en wilde graag wat meningen peilen:
Wat wil ik opslaan? Projecten bestaande uit broncode, grafisch materiaal, documenten etc. Wellicht komt daar prive meuk als foto's en muziek bij.

Geen higly confidential stuff, maar natuurlijk wel gewoon alleen van mij! Gaat ook niks gedeeld worden of gedownload door anderen...

Vereisten:

1) onbeperkte opslag (waarschijnlijk nooit nodig, maar ik wil gewoon niet tegen beperkingen of verplichte upgrades aanlopen)

2) onbeperkte filesize (ik werk nog weleens samen met ijverige fotografen)

3) snelheid up/download alleen bepaald door mijn eigen verbinding

4) een extra driveletter/Webdav-oplossing, niet alleen maar sync-en of backuppen

5) bij voorkeur niet-Amerikaans (ik heb niets te verbergen, maar vind het geen prettig idee dat er door mijn backups kan worden gewroet omdat Obama dat nodig vindt...)

6) Ik ben zelf verantwoordelijk voor het kopieren, FTP-en etc., dus er hoeven geen driedubbel uitgevoerde, geschedulelde, incremental backup-faciliteiten (oid) te zijn.

6) Max. budget? Geen idee eigenlijk, 10 - 12 euro per maand?

Microsoft biedt een mooie oplossing via Office365, maar

a) is Amerikaans
b) heeft een maximum filesize en
c) de Onedrive app werkt niet als je als Administrator bent ingelogd.

Google heeft Apps for Work (oid), maar is Amerikaans en kent alleen onbeperkte opslag als je meer dan 4 users registreert (a 8 euro per maand).

Amazons app is crappy en kent ook maximale filesize (terwijl ze zich op foto-opslag richten....)

Kent iemand Nederlands of Europese alternatieven?

Ik zat te denken om een onbeperkt hostingpakket ergens te nemen en OwnCloud te installeren, maar is een hostingpakket (qua snelheid e.d.) daar wel voor geschikt?

Kom ook sites als backdrive.nl en spango.com tegen, dus iemand ervaring daarmee?

Ik hoor graag jullie meningen/suggesties/alternatieven, waarvoor bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:27
Waarom moet het online zijn? Je geeft aan dat aan dat het alleen je eigen data is, er geen backups hoeven te zijn en je eigenlijk een folder (of drive) wilt mounten. Samen met je snelheidswensen lijkt me het gemakkelijker om dan gewoon zelf een NAS neer te zetten.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Inbraak, diefstal, brand, blikseminslag etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Een kleine dedicated server aanschaffen en er owncloud op draaien? Kun je zelf in de php configs je upload limit aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een onbeperkte service gaat je nooit lukken met een beperkt budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Was inderdaad ook mijn eerste gedachte, maar zat een beetje door de forums van Owncloud te bladeren en bespeur daar toch wel wat frustraties m.b.t. bugs en foutmeldingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ja owncloud kan soms wat foutmeldingen geven en is niet responsive default. Deze foutmeldingen kun je echter vaak oplossen door je server aan te passen. Draai al een jaartje owncloud zonder problemen, nadat ik alles heb uitgetest en aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:19
Hoeveel heb je realistisch gezien nodig? Echt onbeperkte opslag zal moeilijk vindbaar zijn (want als bekend wordt dat je ergens tientallen TB op kunt slaan voor een tientje per maand dan is dat niet rendabel voor een bedrijf). Volgens mij moet je een afweging maken tussen hoeveelheid, betrouwbaarheid en prijs, daarvan kun je er twee krijgen :+. Oftewel, jij zoekt veel opslag voor weinig, dan zal je inleveren op andere dingen zoals bandbreedte en uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gewoon een rondje langs bekende hosting providers:

https://www.strato.nl/cloud-storage/
https://www.argeweb.nl/

Maar misschien nog wel de meest veilige oplossing:
https://www.goldenfrog.com/NL/dumptruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

https://www.mega.nz

Je krijgt direct al 50 GB gratis, encryptie gebeurt op de client met 2048 bits en uit Nieuw Zeeland.
Betaald is niet onbeperkt, gaat tot 4 TB. Echt onbeperkt is alleen Google Photos.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 21-06-2015 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Is https://dupplica.com niet wat?

- Onbeperkt opslag
- Geen upload limieten
- Realtime file synchronisatie
- Synchronisatie van folder
- Dataopslag in de EU
- Upload- en downloadsnelheid geen limiet

Kost een paar euro, maar heeft wel de wensen/eisen die je wilt...

[ Voor 15% gewijzigd door hb96 op 21-06-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Niet wat je vroeg maar lokaal een NAS en die backuppen met crashplan. Best of two worlds zou ik denken.
De crashplan backup kun je lokaal versleutelen zodat niemand erin kan snuffelen.

Je hebt het in je verhaal over brand, blikseminslag enz enz. Maar ook een hoster kan om wat voor reden dan ook data kwijt raken. En als je de data als een share benaderd kan een virus ook lekker tekeer gaan.
Ik zou altijd voor een online/offline combinatie gaan en bij de online variant file history wensen.
Gaat er dan een virus los dan kun je altijd nog oude versies restoren

[ Voor 50% gewijzigd door WouterG op 22-06-2015 01:40 ]

Pagina: 1