Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Sinds gisteren heb ik een erg frustrerend probleem met mijn 9 maanden oude samsung ativ book 9 (de versie met 8 gb ram, i7 en 256 gb ssd, maar dat maakt verder niet uit). De laptop viel gisteren uit omdat de accu leeg was en wilde vervolgens niet meer opladen. Als ik de laptop op de adapter aansluit, geeft de accu/laad indicator een knippercode: ongeveer 5 seconden continue en 5 seconden knipperen. Dit herhaald zich continue. Verder gebeurd er niks; geen andere lampjes, de fans slaan niet aan: helemaal niks :(

Ik heb gelukkig een twee exemplaar van dezelfde laptop (met een defect tobo; in reserve/losse onderdelen dus), zodat ik het een en ander uit kan sluiten:

- De accu/lader is niet defect, Het probleem doet zich voor met beide accu's en de accu uit de defecte laptop word netjes op geladen met het kale moederbord van de reserve.

- Ik heb al de batterij uit het mobo gehaald om het bios/uefi te resetten. Ook het tructje met de accu-disconnect (er zit een pinhole in de accu) heeft niet gehopen.

Het probleem lijkt zich dus echt op het mobo zelf te bevinden: spontaan defect laad circuit of bios?

Heeft iemand nog tips of ideeën? Anders ben ik bang dat deze terug moet naar Samsung... ;w

Nu baal ik ontzettend, omdat het mn hoofdmachine is en ik nu gebonden ben aan een andere oude accu-loze laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 21-06-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Topicstarter
Uiteindelijk is het probleem "spontaan opgelost"; ik heb iets gedaan (maar weet niet wat) en toen deed hij het weer.

Echter afgelopen week weigerde de laptop weer om op te starten, weer daardat ik het ding uitelkaar geschroef had (ivm defecte tobo verlichting).

Iemand die hier ook last van gehad heeft?

Samsung: stuur laptop maar in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763119

Hier hetzelfde probleem: linkerzijde v d toetsenbordverlichting ging af en toe uit. Gevolg; random BSOD's.

Heb de toetsenbordverlichting losghaald, deze brak direct af, was waarschijnlijk al geknakt. (de 180 graden vouw onder de accu is de boosdoener, verwacht ik.) Direct geen bsod's meer.

Heb een nieuw toetsenbord besteld in China (ebay). Ga kijken zodra ie binnen is of deze flatcable anders te bevestigen is.