Prestatie verlies Dual-Channel 3 bankjes

Pagina: 1
Acties:

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 13:06
(edit) Sinds vorige week BSOD, alles nagelopen, Schaamte, BSOD, Slow SDD, High CPU, RootKit?

Mogelijk oorzaak gevonden van BSOD/Crash, RAM lijkt ooit beschadigd te zijn bij het plaatsen alleen lijkt niet alleen het bankje beschadigd maar ook het slot/seat aangezien deze geen RAM meer registreert in UEFI. En ik een stukje nikkel/zilver kleurig draad uit de seat heb gehaald.
Kan niemand de schuld geven aangezien ik deze PC zelf gebouwd heb |:( |:( |:( |:( |:(
Sukkel!

Oplossing tijd:
Systeem is nu werkend met RAM in volgende combinatie Slot/Seat"
seat A1: 2048mb
seat A2: 2048mb
seat B1: Stuk
seat B2: 2048mb

Windows en UEFI zien: 6gig, Dual Channel; kennelijk op A2 en B2.

Ram bankjes in seat A2 en B2 werkt niet (Noboot) kennelijk moet er altijd iets in seat A1,

Vraag is dus: Hoeveel verlies is er met deze opzet (of switch naar 3x 4gig) t.o.v. 2x Dual-channel.
(2x 4gig kan niet aangezien er altijd wat in seat A1 moet)

systeem AMD 955, Asrock 970 Extreem 3, XMS3 1333 4x 2gig, 6950, 1x SSD Evo 840, 3x HDD

[ Voor 16% gewijzigd door BroederM op 21-06-2015 15:13 ]

My life is in 2D, How about yours?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:40

Esumontere

Floep, banaan.

Geef eerst eens de specificaties van rest van je systeem?

En lees je openingspost nog eens door, want ik begrijp er helemaal niets van. Zelden zo'n onduidelijke OP gezien.

[ Voor 50% gewijzigd door Esumontere op 21-06-2015 15:06 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk niet dat je een merkbaar prestatie verlies hebt.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 23:45
Als ik het goed heb heeft de topicstarter na lang zoeken de oorzaak van zijn BSOD's gevonden: een defect RAM slot op zijn mobo.

Die 2GB minder ga je normaal gezien je niet zo snel merken, tenzij je vaak programma's draait die erg veel geheugen vereisen? Draai je VM's of dat soort zaken?

Normaal gezien zou hij gewoon moeten starten met slechts 2 van de 4 slots bezet. Kijk voor de zekerheid eens in de handleiding van je mobo of je ze wel in de juiste slots steekt. Volgens mij zal één van de overige slots ook ergens een defect hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 21-06-2015 15:38 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
Laatst was er nog op tweakers een artikel/benchmark die weergaf wat dual channel meer aan prestaties gaf TOV single channel. In het kort: Het maakte zo'n 0 tot 5% uit aangezien voor de meeste applicaties single channel snel genoeg was. Alleen bij een APU maakte het een significant verschil.

Dus als je de 2 gig kan missen is er verder weinig aan de hand.

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 13:06
@Esumontere: Thanks voor de reply, heb OP geprobeerd bij te stellen, effect van te lang al zelf naar dit probleem aan te staren.

@ArdjeeIk lees ook elder op i-net dat er weinig preformance verschil is met dual-channel.

@SanderH, Helaas maak ik wel gebruik van Lightroom en Photoshop.

Ik word gek van het ding, Zoals SanderH_ beschrijf zou hij ook moeten doen met RAM in 2 andere seats, net deed hij het niet. En nu weer wel!! *zucht*

Helaas met 6 gig wederom BSOD na Windows 7 SP1 install welke opnieuw verwijst naar geheugen probleem.
Later vanavond weer Sp1 instaleren met huidige setup dus 2x2gig in A2 en B2

My life is in 2D, How about yours?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
/titelfix
Pagina: 1