Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey guys,

Ik zit met een (groot) probleem, mijn Airport Time Capsule werkt niet meer goed. Ik heb dit probleem nu twee weken, na het kopen van de app WiFi Explorer ben ik gaan uitzoeken wat er aan de hand is.

Het 5 Ghz netwerk valt iedere keer weg. Omdat mijn Apple apparaten (Mac, iPhone en iPad) op 5 Ghz zitten, verklaart dit direct waarom het internet telkens uitvalt. Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden: het 5 Ghz netwerk via een aparte verbinding laten opzetten (dus nu heb je twee WiFi signalen, WiFi en WiFi 5 Ghz) zodat de 2,4 Ghz internetverbinding zich onderscheidt, dit netwerk doet het wel goed.

Ik heb hieronder een paar screenshots gezet van het WiFi-rapport van de app WiFi explorer. Apple Care adviseerde gisteren om de Airport 'hard' te resetten en later terug te bellen, deze oplossing heeft niet geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/kwNFn8lP6Hx6E5bwSPR9hAdnvCJ_TNzXDdaYdg_Jh9lQih76UGCHbHVchxN4TbLzOGFH8eoiiOQgP1E=w2560-h1936

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/x1AsXk4j6QTXc0s4RMGEwhgdivd0qlJRnGPJklCLDvzHCUiRgqazfZf1ZtYtMAOglr7HEG9M5lAMtHA=w2560-h1936

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/PqoQJKsY0At-QorKVLfLM1jcK1u3x0HGE61ZBS7CpKAn6SOPmV2dEJR1Ic5REAyHdWSTMDYCaJSxlOM=w2560-h1936

Iemand enig idee hoe dit kan en of de Time Capsule defect is?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Valt je WiFi weg of valt alleen het internet weg? In het tweede geval zul je naar de router moeten kijken. Ik had last met mijn Ubee modem van Ziggo, die bokte met mijn TC, elke paar minuten zat ik fors te wachten. Router uitgezet op de Ubee en de TimeCapsule het laten overnemen, alle problemen als sneeuw voor de zon weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:56
Je afbeeldingen geven bij mij een mooie 403 foutmelding (forbidden), ik denk dat die niet public staan in je Google Drive o.i.d.?

Daarnaast is het voor ons fijn om te weten hoe je TC geconfigureerd (router, bridge e.d.) is zoals sebastius al vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Alleen het 5Ghz signaal valt weg (het hele signaal verdwijnt uit de lijst met beschikbare WiFi's). De AirPort staat geconfigureerd als bridge, de Ziggo router moet als primair aanstaan om gebruik te kunnen maken van Ziggo Wifispots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 12:03

pbd

Ik sluit me bij sebastius aan, ook ik heb de wifi van miijn Ziggo Cisco uitgezet (router functie wel aan laten staan) en had geen problemen meer van dropouts op mijn 5Ghz TC (die ik alleen bemerkte doordat streaming music haperde). Sindsdien geen problemen meer. Probeer het anders eens in het kader van trial error, helpt je misschien verder in het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Na driekwartier met Apple Care aan de lijn te hangen zijn we er eindelijk achter gekomen waardoor het 5Ghz signaal stoort. Alhoewel ik het vreemd vind dat dit de oplossing is, schijnt het dat ik de Airport uit brugmodus moest halen en in DHCP + NAT moest zetten. Dit heeft het probleem opgelost.

Hoewel ik het vreemd vind dat de brugmodus ervoor zorgt dat de Time Capsule niet goed functioneert op het 5 Ghz signaal (en af-en-toe stoorde op het 2,4Ghz), ben ik allang blij dat het probleem is opgelost. Elke 5 minuten 30 seconden geen internet is enorm vervelend. Gelukkig is het nu, na drie weken, opgelost. :)

Oh, p.s. ik gebruik nu dubbel DHCP + NAT. De Ziggo modem heeft zijn router functie nog steeds aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:36

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

iApp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:15:
Na driekwartier met Apple Care aan de lijn te hangen zijn we er eindelijk achter gekomen waardoor het 5Ghz signaal stoort. Alhoewel ik het vreemd vind dat dit de oplossing is, schijnt het dat ik de Airport uit brugmodus moest halen en in DHCP + NAT moest zetten. Dit heeft het probleem opgelost.

Hoewel ik het vreemd vind dat de brugmodus ervoor zorgt dat de Time Capsule niet goed functioneert op het 5 Ghz signaal (en af-en-toe stoorde op het 2,4Ghz), ben ik allang blij dat het probleem is opgelost. Elke 5 minuten 30 seconden geen internet is enorm vervelend. Gelukkig is het nu, na drie weken, opgelost. :)

Oh, p.s. ik gebruik nu dubbel DHCP + NAT. De Ziggo modem heeft zijn router functie nog steeds aan staan.
Zou je dan niet je Ziggo router op bridge mode zetten?
Geloof niet dat het optimaal werkt met dubbele NAT.

Ik heb zelf ook Ziggo en heb de Ziggo modem/router op bridge mode staan en de TC op DHCP + NAT, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
De router functie van Ziggo is dramatisch. Heb ik in het begin ook erg veel problemen mee gehad en heb ik dus uit laten zetten (echt belachelijk dat je dat niet zelf kan doen). Sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad. Ik draai met een 2011 extreme, 2011 express en een 2014 TC. Werkt als een zonnetje.

Het probleem zit hem inderdaad in de bridge functionaliteit. Deze vind de UBEE/cisco router van ziggo niet leuk en dit geeft storingen waardoor je time capsule over de zeik gaat.

Dit had ik ook met de extreme en toen was het aanzetten van dhcp ook de oplossing. Dit is overigens helemaal niet erg in combinaite met nat. Je TC krijgt namelijk nu een IPadres toegewezen waar het prima op functioneerd. De apparaten die je daar weer aan hangt krijgen een IPadres van de TC. Als ik het goed heb begrepen zorgt NAT ervoor dat je ziggo router de apparaten niet ziet, maar de TC als de client ziet (die weer de host is voor je andere clients).

Edit:

@Psycho_mantis:
Dit kan geen kwaad hoor. De vertraging die je daar zou kunnen krijgen is minimaal. Je kan in het ziggo apparaatje helemaal niks instellen helaas. Als je hem in bridge laat zetten dan werken ziggo hotspots volgens mij ook niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door supersnathan94 op 23-06-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide reactie @supersnathan94! Het klopt dat als je de routerfunctie door Ziggo laat uitzetten, je geen toegang hebt tot de Ziggo Hotstops. Gelukkig kun je beide WiFi signalen van de modem uitzetten, zodat dit niet stoort met de Time Capsule.

Alles draait als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als je op de Ziggo router beide WiFi's uitzet, verlies je ook hotspots :)

Ik had, nu ik je laatste update lees, exact hetzelfde (geen verlies signaal maar wel verlies internet, waarbij ik echt moest switchen tussen 5ghz en 2.4ghz om internet terug te krijgen). Ik heb mijn Ubee-router uitgezet en de TC voortaan alles laten doen. Sindsdien 0,0 problemen meer. Mijn browsen voelt sneller, downloads gaan beter, bestanden uitwisselen en browsen op het interne netwerk gaat beter, computers WOL starten gaat beter. Zet als je een TC hebt (of een Airport Extreme) gewoon die stomme router uit. Ziggo Hotspots, wie mist dat nou? (of neem Ziggo Mobiel erbij, daar zit ook hotspots gratis bij).

[ Voor 80% gewijzigd door sebastius op 23-06-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Nee, ik neem geen Ziggo mobiel (ze brengen zonder mededelen 10ct per mb in rekening als je de datalimiet overschrijdt :'( ).

Ziggo Wifispots gebruik ik dagelijks (tijdens sport en op de fiets), dus dat kan ik niet uitzetten. Zolang alles goed werkt ben ik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:36

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

supersnathan94 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:27:
@Psycho_mantis:
Dit kan geen kwaad hoor. De vertraging die je daar zou kunnen krijgen is minimaal. Je kan in het ziggo apparaatje helemaal niks instellen helaas. Als je hem in bridge laat zetten dan werken ziggo hotspots volgens mij ook niet meer.
Dubbel NATen is echt niet bevorderlijk voor je connectie, misschien niet in snelheid maar je zal wel moeite krijgen met applicaties die speciale poorten gebruiken. VPN connecties bijvoorbeeld.

En als de wifi uitstaat van die Ziggo troep is alleen maar beter, kan hij ook niet storen op je eigen Wifi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Ben ik met je eens. Die ziggo dingen zijn ruk, maar meneer heeft ws ook geen VPN en dan maakt het niet zo heel veel uit. VPN opzetten kan nog steeds met de juiste ip forwarding alleen duurt het wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:56
https://www.ziggo.nl/klan...len-router-achter-router/

Hier staat beschreven hoe je DMZ aanzet in je Ziggo modem.
Grof gezegd zorgt DMZ ervoor dat je TC denkt dat hij de enige router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Marijn100 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:31:
https://www.ziggo.nl/klan...len-router-achter-router/

Hier staat beschreven hoe je DMZ aanzet in je Ziggo modem.
Grof gezegd zorgt DMZ ervoor dat je TC denkt dat hij de enige router is.
Het internet valt nog steeds om de vijf minuten even uit, al blijft het signaal van de Airport stabiel. Ik heb de tutorial hierboven doorgenomen, sindsdien (half uurtje) geen last meer van wegvallend internet. Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik heb mijn modem in bridge-mode en een externe router, maar ik kan op mijn telefoon gewoon verbinden met Ziggo hotspots ? Via 'mijn ziggo' hotspots ingeschakeld al tijdje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2023
Bedankt voor de tips! Ik ben al maanden aan het klooien geweest hiermee maar alles werkt nu als een zonnetje!
Pagina: 1