Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Ik heb een Macbook Pro Retina 13" mid 2014 (A1502), hiermee is een klein ongelukje gebeurd (iets met koffie...)

Macbook gaat nog aan, maar OS X kon niet meer worden geladen. Heb hem open gehad en zoveel mogelijk schoon gemaakt. Echter lijkt het erop dat de SSD is overleden, want die doet het niet meer.

Ik heb de SSD verwijderd en OSX op een externe HDD geïnstalleerd om te controleren dat de Macbook verder nog goed functioneert, dat lijkt het geval. Dat lijkt het geval.

Nu wil ik dus graag de SSD vervangen, echter blijkt dat apple hiervoor een eigen aansluiting heeft ontwikkeld. Het is geen M.2 en ook geen PCIe. Gezien apple de SSDs niet los verkoopt, lijkt de enige optie om een tweedehands ssd van ebay of marktplaats te kopen. Maar daar wordt nog best veel voor gevraagd!

Zijn er andere opties, behalve een externe HDD of een nieuwe SSD om weer opslag in mijn macbook te krijgen zodat ik OSX kan installeren? Ik kwam een Nifty tegen welke je in het SD slot kunt plaatsen, maar zou dat een beetje performen en is dit geschikt om OSX vanaf te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Nee, enigste optie is een Apple SSD aanschaffen. Apple gebruikt wel degelijk een PCI-E connector, alleen een eigen variant daarvan deze word ook gebruikt voor de Airport kaart.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

De enige plek waar je ze kan vinden zover ik weet is ebay.

En trek je portemonnee maar open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Was ik al bang voor. Ik heb inmiddels een Apple SSD aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heeft dat gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
Zeker, gaat weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
voor de "oudere" MacBooks ( MBP Retina Q1 en Q2 2013 als ik mij niet vergis ) zijn er wel losse SSD's verkrijgbaar bij OWC en dergelijke.

voor de nieuwere versies ( zoals de gene waar ik dit momenteel op aan het typen ben ) is dit helaas ook niet te doen. ( ik had graag mijn 256GB versie geüpgrade naar 512 )
Pagina: 1