Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een poos geleden heeft mijn vrouw haar Nexus 5 een ongelukje gehad. Gevallen en onherstelbaar beschadigd. Toestel gaat echter nog wel aan en is (korte tijd) bruikbaar.
Gelukkig zijn alle foto's gebackupt naar onze NAS, maar ze heeft er nog wel wat WhatsApp berichten op staan die ze graag terug zou willen.

Inmiddels heeft ze een nieuwe Nexus in gebruik, waar ik de berichten van de oude telefoon graag op zou willen zetten. Is er een manier om dit te mergen?

Mocht het uitmaken: beide toestellen zijn niet geroot.

Alvast bedankt voor jullie input!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11 09:34
Wellicht heb je iets aan het officiele whatsapp artikel. Het vertelt wat over de mappen die je moet kopieren. Normaal gesproken maakt whatsapp iedere nacht om 04:00 meen ik een backup.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:01
Het artikel dat Whatsapp zelf geschreven heeft gaat over het herstellen of overzetten van een database. Als ze op haar nieuwe telefoon nog geen berichten heeft die ze wilt bewaren kun je die van haar oude Nexus 5 daarop terugzetten volgens deze methode.

Heeft ze de nieuwe telefoon al even in gebruik en wil je echt de databases mergen, dan zul je wat verder moeten kijken. Even googlen gaf mij het volgende resultaat van iemand op XDA die een tooltje gemaakt heeft om databases te mergen:

http://forum.xda-develope...atsapp-databases-t2896496