Raar geluid auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Weinigzeggende titel, maar het is dan ook moeilijk te beschrijven. Van computers mag je me alles vragen maar van auto's heb ik geen verstand - zelfs geen rijbewijs. Mijn vrouw rijdt een Hyundai maar weet evenveel van auto's als ik.

Sinds 4-5 weken maakt de auto ergens achteraan af en toe een ratelend geluid. Ik heb het al proberen opnemen, maar het is niet luid genoeg om gehoord te worden door de windimpact wanneer ik het probeer. Een ander probleem is het opnemen zelf: we vinden geen patroon wanneer het opduikt: bij versnellen, bij remmen, bij koppelen, bij het links of rechts rijden. Enfin, geen betrouwbaar patroon in ieder geval: ik heb nog steeds de indruk dat het vooral is kort na - niet tijdens - het versnellen. Zelfs waar het precies is is onduidelijk. Eerst dachten we dat het de wieldoppen waren, intussen denken we meer achteraan zoals bv. de uitlaat.

Heeft iemand hypotheses op basis van deze karige informatie? Moeilijk te reproduceren problemen zijn altijd de moeilijkste :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 14:21
Is het niet handig om dat door een garage uit te laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Het kan een resonantie zijn in de uitlaat, dan zou het specifiek bij een bepaald toerental (ook stationair) moeten zijn.

Als het alleen bij last is (dus met rijden) zou je eens kunnen kijken of het iets te maken heeft met de koppeling (bij het loslaten ervan).

En anders met hierboven, naar de garage moet je sowieso om het te laten fixxen :)

[ Voor 48% gewijzigd door SeatRider op 21-06-2015 13:55 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik gok op een uitlaatrubber midden of achteraan die los zit. Hierdoor schiet de uitlaat door een hobbeltje soms net even anders en gaat resoneren tegen het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 01:02
Wat het ook is, hoe eerder je het laat repareren hoe minder "gevolgschade" je hebt.

Nu is het misschien alleen een los hitteschild of een kapot rubber, straks valt je uitlaat er onder uit (bij wijze van spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-05 10:07
Misschien je lagers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lagers hoor je normaal continu als deze defect zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47

Onbekend

...

YellowOnline schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:51:
Sinds 4-5 weken maakt de auto ergens achteraan af en toe een ratelend geluid.
Kan je het geluid omschrijven?

- Lijkt het op een stukje kunststof wat op een ander stuk klappert?
- Klinkt het als een scheurend papier?
- Is het een constant ratelend geluid met de zelfde frequentie, of is het variabel? (Niet de toonhoogte maar de snelheid van de ratel dus.)
- Is het een scherp geluid of juist een dof geluid?
- Klinkt de ratel alsof hij olie moet hebben?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

garage > brug > even kijken op losse hitteschildjes oid.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

Tomatoman

Fulltime prutser

Als ik pijn heb en ik weet niet wat er aan de hand is, ga ik naar de dokter voor advies. Als mijn internetverbinding om onduidelijke redenen niet werkt, bel ik mijn internetprovider voor een storingsdiagnose. Als mijn auto rare geluiden maakt die ik niet kan thuisbrengen, ....

Je begrijpt wat ik wil zeggen :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb eens een klein steentje in mijn remschijf gehad. Leuke rammel bij tijd en wijle maar volledig willekeurig.
Tomatoman schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:23:
Als ik pijn heb en ik weet niet wat er aan de hand is, ga ik naar de dokter voor advies. Als mijn internetverbinding om onduidelijke redenen niet werkt, bel ik mijn internetprovider voor een storingsdiagnose. Als mijn auto rare geluiden maakt die ik niet kan thuisbrengen, ....

Je begrijpt wat ik wil zeggen :)
Ja dat je geen idee hebt wat je doet en het oplossend vermogen dusdanig laag is dat je altijd en overal een bedrijf/professional voor in moet schakelen.

Of wilde je iets anders zeggen? :)

[ Voor 73% gewijzigd door Flagg op 26-06-2015 18:11 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
Check ook eens of het verband houdt met het gebruik vd handrem. Heeft je auto schijfremmen of remtrommels achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 23:18

Tomatoman

Fulltime prutser

Flagg schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:08:
Ik heb eens een klein steentje in mijn remschijf gehad. Leuke rammel bij tijd en wijle maar volledig willekeurig.

[...]

Ja dat je geen idee hebt wat je doet en het oplossend vermogen dusdanig laag is dat je altijd en overal een bedrijf/professional voor in moet schakelen.

Of wilde je iets anders zeggen? :)
Lees de startpost nou eens terug:
YellowOnline schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:51:
Van computers mag je me alles vragen maar van auto's heb ik geen verstand - zelfs geen rijbewijs. Mijn vrouw rijdt een Hyundai maar weet evenveel van auto's als ik.
Of ik weet wat ik doe is irrelevant, het is YellowOnline die het probleem heeft.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tomatoman schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:56:
[...]

Lees de startpost nou eens terug:

[...]

Of ik weet wat ik doe is irrelevant, het is YellowOnline die het probleem heeft.
Startpost had er weinig mee te maken jij geeft aan wat jij doet in dat soort gevallen, en ik zag een mogelijkheid om dat volledig verkeerd te interpreteren en greep deze met beide handjes aan. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1