Toon posts:

heatsink verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de vraag ik ben met me raid controller bezig die wil ik mee nemen in me waterloop
maar nu krijg ik met geen mogelijkheid het heatsink er af is net of die
verlijmd is weet daar iemand toevallig een oplossing voor want anders zal het over gaan
want ga niet met brute kracht hem er af halen word een duur geintje als die kapot gaat

ik hoor het graag van jullie al jullie wat weten
mvgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
Zo dat is een lange zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Nu weet ik niet hoe de bevestiging van de desbetreffende raid controller in elkaar zit. Ik heb niet het idee dat ze zoiets verlijmen. Waarschijnlijk zit er ergens een klem of een schroef voor de heatsink. Als die er waren en je hebt die losgehaald dan is het waarschijnlijk gewoon de koelpasta waardoor de heatsink aan de kaart plakt. Als je de raid controller even goed laat stressen zodat die heet is geworden, dan zou je daarna wellicht de heatsink makkelijker los kunnen halen. (Föhn gebruiken is toch wel een wat minder geliefde oplossing ;) ).

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Welke raid controller heb je? Misschien kunnen we iets afleiden van foto's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je een raidkaart waterkoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze kaart
http://www.adaptec.com/en-us/support/raid/sas_raid/sas-5405/

en waarom een raidkaart water koelen ivm dat ik met een desk bezig ben en alles water gekoeld wil hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
En passief gekoelde kaart waterkoeling. Ik denk dat je dan aan diy moet gaan denken alle linus tech tip scrapyard wars. Maar of het er beter van word? Tevens zie ik vrij weinig mounting holes. Tenzij je die er zelf bij wil gaan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat hoeft allemaal niet heb al een blokje die ik helemaal pas heb gemaakt met nieuw plexiglas
want zaten 3 mount holes in een driehoek,moet alleen nog schroefdraad
in gemaakt worden voor de fittingen ..
maar ja zolang ik die heatsink er niet af krijg kan ik niets whahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik gebruik dik visdraad die ik als een soort draadzaag gebruik zeg maar, maar ook snijtouw of zoiets werkt goed, het werkt met koelpasta en ik denk niet met dat op kwik gelijkend spul, tenminste dat neem ik aan, heb het nooit geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door petjax op 24-06-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:15:
ik heb deze kaart
http://www.adaptec.com/en-us/support/raid/sas_raid/sas-5405/

en waarom een raidkaart water koelen ivm dat ik met een desk bezig ben en alles water gekoeld wil hebben :9
In dit forum op de collega's van Overclock.net, verteld er iemand over de kaart een nacht in de vriezer knikkeren. Iemand wel eens geprobeerd?
Tot mijn verbazing, is er wel gewoon een blok voor de controller. _/-\o_ Als die niet te krijgen is, kun je nog altijd chipsetblokjes proberen. Is gemakkelijk wat gaafs omheen te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja thanks hier heb ik wel even iets aan Papple. :)
ik was al bezig met chipset blokjes ik zal er van de week gouw
eens een fotootje van maken .
want ben namelijk zelf met een nieuw stuk plextiglas en een chipset blokje een geheel
coverblok aan het maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
Ik ben benieuwd, ook over het loskrijgen van de heatsink. Maar vooral naar jouw toekomstige full cover oplossing!
Pagina: 1