DVD overzetten op USB stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680108

Topicstarter
Help mij AUB!!!

Ik ben bezig om DVD's van mijn kinderen over te zetten op een USB stick zodat ze dat onderweg in de auto op de portable DVD speler (nextbase) te kunnen kijken.

Ik heb DVD FAB 9 gedownload van het internet en begonnen met rippen en coverteren maar kom er niet uit.Na een half uur rippen en dan weer een half uur converteren geeft hij op de nextbase aan: unsupported video

Ik heb geconverteerd naar .AVI

Wie kan mij, stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen, ik heb twee films op twee manieren geprobeerd en ben het nu na ruim drie uur proberen en het internet afschuimen meer dan zat !! Graag indien mogelijk met sreenshots of lekentaal.

Alvast bedankt,
Jantine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Je kunt Handbrake gebruiken om DVD's te rippen.

- Source -> VIDEO_TS, blader naar de dvd. (of map als je de DVD al hebt gekopieerd)
- Kies rechts het gewenste apparaat, Normal Profile als je het niet zeker weet.
- Klik start.
- Voeg eventueel extra jobs toe via de Add to Queue knop.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 21-06-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25

DeTeraarist

#Boots2Asses

Voordat je ook maar begint aan het rippen van een video, zijn er een aantal dingen die je moet weten.

Wat kan de DVD speler aan en wat niet?
Een DVD speler kan niet zo maar alles afspelen wat je hem voert. Zeker op oudere DVD spelers zijn de mogelijkheden beperkt. Kijk dus eerst wat wat de mogelijkheden zijn van je apparaat. Kijk naar de containerformaten die het aankan(AVI, MOV, MKV, MP4 bijvoorbeeld), kijk naar de codecs die daarbij gebruikt kunnen worden(MPEG, MPEG2, MPEG4) Daarnaast kan het bij sommige codecs ook nog van belang zijn welke instellingen je gebruikt, niet elke speler ondersteunt zomaar elke optie van elke codec.
Waar het daarna ook nog aan kan liggen is de resolutie, sommige oude spelers willen ook nog wel eens moeilijk doen over niet correcte resoluties, maar dat komt nog maar weinig voor.
Het codec verhaal geldt ook voor het geluid, hoewel je dan waarschijnlijk geen foutmelding krijgt, maar een video zonder geluid.

Als je dat allemaal op een rijtje hebt kun je in je conversieprogramma de instellingen wijzigen zodat ze overeenstemmen met de mogelijkheden van je speler. Of dat nu DVD-Fab, Handbrake of willekeurig ander product is maakt niet uit.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TOP!!

Het is gelukt. Zag idd ergens dat ik de codec code kon aanpassen en het was voor elkaar. Nu alleen nog kijken of ik ze kleiner kan maken zodat er veel films op één stick kunnen.Ik sta open voor suggestie.....

Hiervoor in ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt er helemaal aan welk video format je precies gebruikt hebt.

Voor H.264 (de door handbrake gebruikte codec is x264) kun je een aantal dingen instellen, waarbij het afhangt hóe je het e.e.a. 'opbouwt'.

Zo kun je kiezen voor twee 'modi', waarbij je vooraf een soort keuze maakt: constante kwaliteit (CRF) met daarbij een variabele bitrate bij diezelfde kwaliteit (waarbij de variabiliteit afhangt hoeveel processing power je er in wil stoppen) óf een bepaalde (average) bitrate, waarbij de kwaliteit afhangt van hoeveel processing power je er in wil stoppen (ABR).

Needless to say betekent méér processing power lángere encoding-tijden en vica versa. Maar hoe meer je de processor z'n werk laat doen, hoe kleiner je bestand bij een bepaalde kwaliteit (CRF) of hoe meer kwaliteit je in een bepaalde bitrate (ABR) kunt stoppen.

Eigenlijk is ABR slechts noodzakelijk als je een vooraf bepaalde 'beperking' hebt, zoals een DVD. Dan wil je natuurlijk het úiterste uit de DVD halen, dus een gemiddelde bitrate bij het gegeven aantal minuten video.

Maar meestal is die beperking er niet en kies je voor CRF: je wil een bepaalde minimale kwaliteit en je ziet wel hoe groot 't wordt.

Vervolgens kun je met de 'x264 preset' kiezen hoeveel processing power x264 stopt in het encoden. Wederom: meer power = kleinere bestanden bij CRF en meer kwaliteit bij dezelfde bitrate bij ABR.

Het uitvinden van een voor jou acceptabele CRF is eventjes uitvogelen: stukjes proberen, stukjes vergelijken. Waarschijnlijk boeit 't je kiddo's niet eens zo heel veel en zou de default CRF van 23 wel eens prima kunnen zijn.

Vervolgens zet je de x264 preset op `veryslow`, zodat je veel kwaliteit in weinig bitjes kwijt kunt (lees: kleinere bestanden bij CRF). De preset `placebo` is naast nutteloos (veeeheeel processing power nodig voor weinig winst) in mijn praktijk-ervaring vaak nadeliger: ik krijg er grotere bestanden mee dan bij veryslow :P

Mocht je een andere codec gebruiken, dan is bovenstaande niet zo nuttig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De meeste auto dvdplayers hebben een resolutie van 3x niets. als het pal is mag je al blij zijn. dus hoger dan 480i hoef je hem wss niet te zetten. maar ja met specs weten we meer

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
DVD zelf heeft ook een best lage resolutie. Dus zoveel verlies je niet met handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was dat lekentaal, haha

Thanks allemaal. Ik zit helaas voor de speler vast aan DivX of VOD en MP3 dus de oplossing van Osiris is geen optie. De speler is een nextbase click 7/9 lite duo deluxe

Ik heb nu een resolutie gekozen van 600 maar dat is wel een heel groot verschil met de dvd zelf, een stuk minder scherp... hopelijk hebben jullie nog suggesties, ik ga ondertussen door met proberen op een hogere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tv type:
PAL, NTSC, Auto

codecs
MPEG-1,2,4/Xvid/Divx 3,4,5 in avi, dat, mpg, div format

mpeg en meer kan dus ook ;)
resolutie heeft meer dimensies 600

Pal is 768x576 "pixels"

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 23-06-2015 14:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 865977

Hoelang duurt het ongeveer om een film van 1,5u om te zetten naar MP4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Oef... oud topic
Anoniem: 865977 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:28:
Hoelang duurt het ongeveer om een film van 1,5u om te zetten naar MP4?
Dat ligt aan nogal wat randvoorwaarden...
Hoe snel is je computer? Wat voor instellingen gebruik je? Ben je ondertussen ook andere dingen aan het doen op je PC? Welke film is het (ja, dat maakt uit)?
Simpel gezegd: ik zou er niet mijn adem over inhouden. En het beste antwoord krijg je door het gewoon te doen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1106039

beste mensen

Zoals velen struggle ik met Kinderen die NL gesproken films willen zien en ik het beu ben om die dvd's mee te sleuren.
Is er ergens een walkthrough om te rippen en om zetten naar een formaat.
Ik heb gisteren DVD shrink geprobeerd en die deed het prima echter die kan niet naar andere formaten.
ik wil van niemand profiteren en ben geen luierik echter nu zit ik vast om al die TS video dingen en de audio om te zetten naar een formaat. Samsung Tablet met VLC en videospelers op SD kaart.
Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor jullie hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 1106039 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:44:
beste mensen

Zoals velen struggle ik met Kinderen die NL gesproken films willen zien en ik het beu ben om die dvd's mee te sleuren.
Is er ergens een walkthrough om te rippen en om zetten naar een formaat.
Ik heb gisteren DVD shrink geprobeerd en die deed het prima echter die kan niet naar andere formaten.
ik wil van niemand profiteren en ben geen luierik echter nu zit ik vast om al die TS video dingen en de audio om te zetten naar een formaat. Samsung Tablet met VLC en videospelers op SD kaart.
Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor jullie hulp. _/-\o_
jeroen3 in "DVD overzetten op USB stick"

Makkelijker wordt het niet...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Vergeet niet het juiste audiokanaal te kiezen in het tabje "Audio" als je nederlandstalig wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1106039

Bedankt VLC mediaplayer werkte perfect in converteren
Pagina: 1