Toon posts:

Rare gang van zaken...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.310 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag.

Ik heb van een Tweaker een set overgenomen en wil graag advies. Even in het kort...

Na een korte onderhandeling tot een akkoord gekomen en een halve week later het pakket binnengekregen. Wat mij direct opviel was dat het moederbord los in de doos zat en niet in een antistatische zak. Hier bovenop lag een losse IDE kabel ( zo'n zware gevoerde) De geluidskaart zat ook nog 's ingepakt in huishoudfolie. Over de verzendwijze was ik dus alles behalve tevreden. Na het uitpakken bleek het i/o shield ook niet aanwezig.

Nadat ik mijn zorgen over het inpakken en het niet aanwezig zijn van het i/o shield kenbaar had gemaakt, kreeg ik een simpele snelkoppeling naar Ebay waar ik deze maar even moest kopen )op mijn eigen kosten) Gisteren de gehele set aangesloten en wat blijkt het bord werkt ook nog eens niet. Of dit voor of tijdens het transport is gebeurd, geen idee, maar dat maakt mij ook niet uit. Gelijk contact gezocht met deze Tweaker en verzocht om met een oplossing te komen en anders de koop terug te draaien. De enige oplossing die meneer voorstelt is om 10 euro terug te storten en hij geeft ook nog eens aan dat ik aan het muggenziften ben.

Ben ik aan het muggenziften?

Wat kan/moet ik hiermee behalve een slechte feedback plaatsen (reeds gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Aanbieden het pakket op zijn kosten terug te sturen, en je volledige geld terug eissen. Dit is natuurlijk onacceptabel.

Sorry maar huishuisfolie (zo statisch al shet maar kan) op een lose geluidskaart. Dit is gewoon vragen om problemen.

Als die niet mee wilt werken aangifte doen...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit ik dus ook aan te denken.
Ik kom er met hem niet uit en probeert mij af te schepen met een tientje...
Beetje erg vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Oplossing is een samenkomst van twee personen, het feit dat een moederbord stuk is zonder dat ik daar weet van heb, heeft niets met waardigheid te maken, kan gebeuren. Is voor mij niet opzet geweest. Verder heb ik met zorg alles ingepakt, maar kan je mening over verschillen. En wat betreft io shield, ook daar hebben we nu niets aan, want het bord is toch stuk, dus om daar nog over te blijven malen, heeft geen zin meer.

Dus ik kijk naar wat het wel doet, en dat is alles wat er verder geleverd is. Dat je er geen slaatje uit wil slaan, zie ik ook wel in. Maar als je alleen interesse in het bord had gehad, dan had je ook gewoon kunnen reageren op alleen het bord, want die advertentie had ik ook geplaatst, maar om een of andere reden wilde jij alles hebben, wat natuurlijk geen probleem is, maar om nu de noodzaak van je aanschaf af te laten wegen van alleen het bord, vind ik geen stijl.

Dus kom ik met een voorstel om geld terug te storten voor het feit dat blijkt dat het bord het niet doet. Wat mij gezien de situatie heel schappelijk lijkt, en wetende dat de rest het gewoon doet.
Ik vind dat je aardig aan het muggeziften bent, de reden waarom het bord stuk is, is noch mij noch jouw bekend. Laat staan dat er kabeltje erop heeft gelegen, je doet alsof die kabel alleen al 2 kilo weegt, je trekt het eea behoorlijk uit zijn verband. Daarnaast als het bord alleen al 35 euro had mogen opbrengen, dan heb je er een behoorlijk slaatje uit willen slaan door voor alles maar 75 inclusief verzenden te bieden, waardoor al het overige amper een waarde van 40 euro vertegenwoordigt. Dus heb je er zeker voordeel aan gehad door alles in een te kopen, daarbij komende dat ik zo aardig ben geweest akkoord te gaan met jouw aanbod van 75 euro. Dus dan wordt het een makkelijke rekensom is mij 10 euro heel redelijk, want als dat bord al 35 eruro waard zal zijn geweest, is mijn vraag van 100 euro nooit onredelijk geweest, en reken ik nu 100 minus 35 is 65 euro. Jij hebt 75 euro betaalt inclusief verzendkosten, dus krijg je 10 euro terug. Per saldo heb jij je 35 euro om een ander bord te zoeken waar alles op past om een draaiende set te hebben.

Daarnaast heb ik alle losse verkopen afgeslagen en gewacht op jouw reactie, omdat ik ook liever alles in een keer wilde verkopen, maar om nu achteraf de boel terug te draaien als het ware het nooit heeft plaats gevonden omdat jij alleen intersse in bord had en er voordeel in zag op alles in een keer te bieden is mij niet verwijtbaar. Nogmaals dan had je ook gewoon op alleen het bord kunnen reageren, maar dat was niet voldoende voor jouw, jij wilde meer. Erg jammer dat nu achteraf blijkt dat het bord dan stuk is, waar geen van beide schuldig aan is, alhoewel jij een andere mening bent toegedaan. Prima, dat kan ik respecteren.
De hele set betrof:

- Asus P5Q Pro
- Core 2 Duo E8200
- 4GB RAM OCZ2P8002GK
- Tuniq Tower 120 CPU cooler
- Asus EN8600GT Silent 512M
- Asus Xonar DS 7.1
- Seasonic SS-430HB Active PFC
- Trust KB-2900 Wireless Media Center Keyboard
- 2x Pioneer DVD-RW 112/115 DBK

Om vervolgens een zwaar negatieve beoordeling achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat klopt er niet aan de beoordeling dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ons advies:

U moet als verkoper nakomen wat u heeft beloofd. Dat betekent dat een ‘nieuw’ product er ook nieuw moet uitzien en niet gebruikt. Belooft u een merkartikel? Dan mag het artikel niet namaak zijn. Het product moet ook onbeschadigd zijn, als u dat zo heeft afgesproken.

De koper heeft ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat de koper het product voor aankoop moet controleren.

Wat kan ik doen?

De koper zal in eerste instantie moeten bewijzen dat u uw afspraak niet bent nagekomen. Dus dat u iets anders heeft opgestuurd, dan dat er in uw advertentie stond. Of dat het product er anders uit ziet dan u had afgesproken.

Bij beschadiging is de verkoper niet verantwoordelijk als het tijdens de verzending is beschadigd, omdat het risico van verzenden voor rekening van de koper komt. De koper had dit kunnen voorkomen door het product op te halen.

Als de koper kan aantonen dat het product al stuk was toen u het verkocht, dan moet u alsnog een nieuw product aanbieden. Of het geld teruggeven aan de koper. Dat is ook zo als de kleur anders is dan u had afgesproken. Of als u aangeeft dat het zo goed als nieuw is en het blijkt te zijn versleten.

bron : https://www.juridischloke...foon/miskoop-marktplaats/

m.a.w : In beginsel ben je hier zelf verantwoordelijk voor, want je had dit kunnen voorkomen door zelf het product op te halen of een verkoper uit te zoeken die wel goede zorg draagt voor een goede verpakking. Echter ben ik van mening de verkoper het heeft nagelaten om het op een juiste/verantwoordelijk manier in te pakken. Waardoor de verkoper blaam treft, dat het moederbord tijdens transsport defect is gegaan. Fabrikanten van moederborden verpakken moederborden voor het transsport op dergelijke manier zodat transsport schade tot een minimum beperkt worden.

[ Voor 82% gewijzigd door Lip op 21-06-2015 17:13 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:29
Tsja, als je voor 75 euro inclusief verzending een complete set koopt dan vind ik 10 euro retour voor een defect onderdeel niet eens zo gek. Misschien is daar nog een beetje onderhandelingsruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-01-2022
sorry harrynaccy3

maar ik kan me totaal niet vinden in jou argumenten
ten eerste huishoudfolie?? opvulfolie is iets heel anders dan huishoudfolie
ten 2de ik ken deze verkoper al meerdere jaren en heb nooit problemen met hem gehad
en ten 3de als jij bepaalde wensen had omtrend het transport dan had je die van te voren aan moeten geven
niet iedereen leverd de dingen zoals jij het wilt en zoals je ze ontvangt als je een nieuw product koopt.
wat ik weet is dat dit apparaat in goede staat is weggegaan daar deze persoon het kort daarvoor nog heeft gebruikt en ik daar getuige van was.
ik vind het heel jammer dat dit niet volgens jou maatstaven is gebeurt maar om nu de schuld volledig in de verkoper zijn schoenen te schuiven vind ik heel erg ver gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Andy.

Hoezo, huishoudfolie is gewoon not done ivm de statische eigenschappen, een moederbord
los in een doos leggen met een ide kabel er los op is ook not don...
Ik hoef toch ook niet aan te geven dat electronica niet in een plastic tas opgestuurd kan worden..
Dat hij jarenlang goed z'n zaken regelt, zegt toch niet dat je het nu maar gewoon moet accepteren?
De kans dat een bord tijdens het transsport kapot gaat als je het zo inpakt is groot.
Leg mij maar eens uit waar mijn schuld in dit verhaal ligt..
Vind het een goedkope manier om iemand de hand boven het hoofd te houden Andy

Mvg

HarryNaccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:20:
...
niet iedereen leverd de dingen zoals jij het wilt en zoals je ze ontvangt als je een nieuw product koopt.
...
* Lip steekt vinger (wijsvinger) op en doet dat wel (en is hopelijk niet de enigste die zo te werk gaat), lees mijn beoordelingen maar erop na.

Je behoort als verkoper het pakket op een dergelijke manier in te pakken, zodat gewoon 95% kans heeft om werkend op plaats van bestemming te komen. Als je als verkoper het nalaat om het moederbord bijvoorbeeld in een antistatische zak te doen, of losse producten in een doos flikkerd en niet zekert. Dan kan je er gewoon op wachten dat het fout gaat.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronald8 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:15:
Tsja, als je voor 75 euro inclusief verzending een complete set koopt dan vind ik 10 euro retour voor een defect onderdeel niet eens zo gek. Misschien is daar nog een beetje onderhandelingsruimte?
Nee dat vind ik dus niet, het moederbord is het grootste en belangrijkste onderdeel.
Punt twee is dat de toon al gezet was bij de reactie over het i/o shield.
Mijn verzoek was heel simpel, of een beter voorstel óf de koop terugdraaien.
Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan door netjes te betalen, hij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
het gaat niet over schuld of niet
als jij had het nodig vond dat de spullen in speciale verpakkingen verzonden moesten worden dan had je dat aan moeten geven jij bent tenslotte de koper en dat zijn eisen die wenselijk zijn.
wat er tijdens transport gebeurt kan niemand weten.
tenslotte heeft niet iedereen een statische zak voor het grijpen.
ik ben zelf van mening als ik iets niet helemaal vertrouw dan haal ik het op zodat ik het zelf kan zien of het werkt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier wel degelijk over schuld...

Het is niet raar om bij een Tweaker enigszins gezond verstand te verwachten.
Mijn wensen zijn helemaal niet speciaal, zijn manier van inpakken was " speciaal", en dan heb
ik het nog helemaal niet over zijn manier van reageren.
Hij had louter postieve feeback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Andy, zo'n materiaal in een anti-statische verpakking steken is gewoon een blijk van gezond verstand...

Indien de verkoper dat niet kon, was het misschien ook zijn plicht om de koper daarvan te waarschuwen en na te vragen of het goed genoeg was om het te versturen zoals nu gebeurd is met een afspraak wiens risico het was indien het misliep?
Nu oordeelde hij dat die plastiek 'goed genoeg' was, waar gezond verstand al zegt: 'not done', dan moet ie er ook maar de gevolgen voor dragen imho.
en een ide-kabel laat je los zwerven in de verpakking van het moderbord, want dan kan ie allerlei elco's en dergelijken even een goede duw geven tijdens het pakjes gegooi van de post..

(en volgens mij is garantie tot aan de deur enkel geldig bij afhaling, tenzij expliciet vermeld dat verzending gebeurd op risico van de koper ... maar zelfs dan is degelijk inpakken de verantwoordelijkheid van de verzender en daar heeft ie schijnbaar de bal behoorlijk misgeslagen)

en van zijn oren maken dat de koper het voor een prijsje heeft gehad is ook aan hem: hij is toch ook akkoord gegaan met dat bod ? Dan had ie zelf ook beter moeten onderhandelen en niet achteraf de cheap-ass uithangen met de verpakken om zo toch wat extra 'winst' over te houden.
Communicatie is iets wat van 2 zijden moet komen ...

[ Voor 49% gewijzigd door soulrider op 21-06-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:32:
als jij had het nodig vond dat de spullen in speciale verpakkingen verzonden moesten worden dan had je dat aan moeten geven jij bent tenslotte de koper en dat zijn eisen die wenselijk zijn.
ik ben zelf van mening als ik iets niet helemaal vertrouw dan haal ik het op zodat ik het zelf kan zien of het werkt of niet
Tja dat is wel heel makkelijk... Als je een liter speciaal bier verkoopt en je hebt geen fles doe je het in een boodschappentas en dan maar hopen dat er geen gaten in komen? ;)
Natuurlijk moet je je spullen goed verpakt opsturen, het in een doos 'gooien', de deur uit doen en dan roepen 'garantie tot de deur' is zelfs op marktplaats wel erg zeldzaam (gelukkig maar...)
Ik zeg daar overigens niet dat het hier het geval is, dat verkoper het in een doos heeft 'gegooit'.
Als je als verkoper de spullen niet kan verzenden omdat je niet de materialen ervoor hebt, dan regel je die of geef je aan bij de koper dat verzenden geen optie is...
Verder begrijpen we dat je een goede ervaring met verkoper hebt, maar dat zegt natuurlijk vrijwel niets over deze transactie.

Wat betreft de koper: wat zou jij graag zien, blijkbaar is 10 euro terug niet acceptabel, doe een voorstel aan verkoper wat je wel redelijk vind en probeer er samen uit te komen :)

[ Voor 3% gewijzigd door RGAT op 21-06-2015 17:39 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:32:
Ergens heeft TS natuurlijk wel gelijk. Hij koopt voor een "redelijk" bedrag een aantal componenten van een aantal jaar oud waarbij hij er vanuit mag gaan dat ze werkend verzonden gaan worden en dat óók (nog) zijn nadat ze ingepakt/verzonden/geleverd zijn.

Als TS alleen maar op wat niet werkende zooi zat te wachten dan had 'ie beter even naar de lokale milieu-straat kunnen rijden en daar PC's mét die componenten uit de container kunnen vissen. Veel kans dat 't dan nog wél gewerkt had, overigens..... Alles wordt daar in de behuizing "gedumpt" :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 17:30
Over wat voor "huishoudfolie" gaat het hier?
Als ik huishoudfolie hoor, dan denk ik aan cellofaan oid.
Het soort folie lijkt mij vrij cruciaal om te kijken of er kwade wil in het spel was of niet.

Hoe dan ook, dat je zoiets niet inpakt in een anti-statisch zakje lijkt me inderdaad wel een fout aan de kant van de verkoper.
Langs de andere kant heeft de verkoper je voorgesteld om je geld terug te geven. (en naar wat ik gelezen heb zelfs zonder dat je het moederbord moet terugsturen?)
10 euro lijkt misschien wel weinig, maar je hebt het blijkbaar voor een prikje kunnen kopen omdat het in een pakket was? Dan lijkt me dat nog niet zo vreemd...
Als je in de winkel een moederbord met 50 euro korting koopt, en je brengt hem terug als de promo verlopen is. Dan krijg je die 50 euro toch ook niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:29:
[...]

Nee dat vind ik dus niet, het moederbord is het grootste en belangrijkste onderdeel.
Punt twee is dat de toon al gezet was bij de reactie over het i/o shield.
Mijn verzoek was heel simpel, of een beter voorstel óf de koop terugdraaien.
Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan door netjes te betalen, hij niet...
Dat het moederbord het grootste onderdeel is klopt, maar alle onderdelen zijn even belangrijk. Je kunt ook niet zonder CPU of RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 17:30
Ronald8 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:46:
[...]

Dat het moederbord het grootste onderdeel is klopt, maar alle onderdelen zijn even belangrijk. Je kunt ook niet zonder CPU of RAM.
Bovendien is "belangrijkheid" niet recht evenredig met waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Bij componenten is anti-statisch verpakken toch wel het minste. Wat dat betreft heb ik het idee dat TS het gelijk toch echt wel aan zijn zijde heeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij had set vooral waarde om het bord, als het bord dan niet goed is de set voor mij niet interessant.
Vandaar mijn voorstel om de koop ongedaan te maken. Ik ga nimmer akkoord met een tientje omdat het een zogenaamde set betreft, dat tientje mag hij dan graag houden, maar de feedback blijft absoluut staan
wat mij betreft. Het is gewoon een schandalige manier van doen en al helemaal om dan bij de koper aan te geven dat hij aan het "zeiken" is..

Het was gewoon huishoudfolie wat je ook om een boterham zou kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Lip schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:05:
m.a.w : In beginsel ben je hier zelf verantwoordelijk voor, want je had dit kunnen voorkomen door zelf het product op te halen of een verkoper uit te zoeken die wel goede zorg draagt voor een goede verpakking. Echter ben ik van mening de verkoper het heeft nagelaten om het op een juiste/verantwoordelijk manier in te pakken. Waardoor de verkoper blaam treft, dat het moederbord tijdens transsport defect is gegaan. Fabrikanten van moederborden verpakken moederborden voor het transsport op dergelijke manier zodat transsport schade tot een minimum beperkt worden.
Van al mijn handel was dit mijn eerste bord wat verzonden heb, ik heb alles strak in de doos ingepakt en helemaal opgevuld met karton en papier zodat er geen beweging mogelijk was, had zelf extra dempingmateriaal aangebracht onder het bord om zo te voorkomen dat het bord direct onderin de doos zal zitten, hiermee te voorkomen dat er schade opliep.

Ik heb van te voren aangegeven dat het verzonden zal gaan worden via een Kiala punt voor 3,95. De verkoper had kunnen kiezen om het voor 3 euro verzekerd te halen vervoeren, maar heeft daar nimmer over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
klopt maar is het nou zo een probleem om dat aan te geven dan?
wat ik al eerder zei en wat ik van menig ben bij dit soort aankopen gooi er een paar euro bovenop en het had verzekerd verzonden geworden (wat ik met dit soort aankopen altijd doe)
want om heel eerlijk te zijn met de transport bedrijven van tegenwoordig is het ook niet echt (goed) gesteld
en dan had er niks aan de hand geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chocka schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:02:
[...]

Van al mijn handel was dit mijn eerste bord wat verzonden heb, ik heb alles strak in de doos ingepakt en helemaal opgevuld met karton en papier zodat er geen beweging mogelijk was, had zelf extra dempingmateriaal aangebracht onder het bord om zo te voorkomen dat het bord direct onderin de doos zal zitten, hiermee te voorkomen dat er schade opliep.

Ik heb van te voren aangegeven dat het verzonden zal gaan worden via een Kiala punt voor 3,95. De verkoper had kunnen kiezen om het voor 3 euro verzekerd te halen vervoeren, maar heeft daar nimmer over gesproken.
Dit heeft niets met verzekert verzenden te maken, maar met gezond verstand.
Gewoon normaal inpakken.
Het moederbord was volgens mij nu ook niet plots verzekert geweest hoor.
Was leuk, stuurde ik de gehele dag kapotte spullen rond en dan maar innen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:02:
klopt maar is het nou zo een probleem om dat aan te geven dan?
wat ik al eerder zei en wat ik van menig ben bij dit soort aankopen gooi er een paar euro bovenop en het had verzekerd verzonden geworden (wat ik met dit soort aankopen altijd doe)
want om heel eerlijk te zijn met de transport bedrijven van tegenwoordig is het ook niet echt (goed) gesteld
en dan had er niks aan de hand geweest
Bull, dit heeft met de verzender te maken, niets met Kiala!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Met een dikke (omhulde) kabel er los bovenop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
Was leuk, stuurde ik de gehele dag kapotte spullen rond en dan maar innen 8)7
wie zegt dat het kapot was dat maak jij ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:57:
Voor mij had set vooral waarde om het bord, als het bord dan niet goed is de set voor mij niet interessant.
Vandaar mijn voorstel om de koop ongedaan te maken. Ik ga nimmer akkoord met een tientje omdat het een zogenaamde set betreft, dat tientje mag hij dan graag houden, maar de feedback blijft absoluut staan
wat mij betreft. Het is gewoon een schandalige manier van doen en al helemaal om dan bij de koper aan te geven dat hij aan het "zeiken" is..

Het was gewoon huishoudfolie wat je ook om een boterham zou kunnen doen ;)
Als je alleen interesse in het bord gehad, had je moeten reageren op de losse verkoop van alleen het bord want die stond bij de andere advertenties. Maar jij kiest daarvoor om alles in een keer kopen, en laat vervolgens alleen het bord meewegen in je aankoop, en dat gaat niet. En daarvan stel je dan vervolgens dat je 35 euro wil hebben om een ander 2de hands bord te kunnen kopen, maar dit staat in geen verhouding tot alle overige artikelen. Zodoende dat ik ook al eerder zei:
Daarnaast als het bord alleen al 35 euro had mogen opbrengen, dan heb je er een behoorlijk slaatje uit willen slaan door voor alles maar 75 inclusief verzenden te bieden, waardoor al het overige amper een waarde van 40 euro vertegenwoordigt. Dus heb je er zeker voordeel aan gehad door alles in een te kopen, daarbij komende dat ik zo aardig ben geweest akkoord te gaan met jouw aanbod van 75 euro. Dus dan wordt het een makkelijke rekensom is mij 10 euro heel redelijk, want als dat bord al 35 eruro waard zal zijn geweest, is mijn vraag van 100 euro nooit onredelijk geweest, en reken ik nu 100 minus 35 is 65 euro. Jij hebt 75 euro betaalt inclusief verzendkosten, dus krijg je 10 euro terug. Per saldo heb jij je 35 euro om een ander bord te zoeken waar alles op past om een draaiende set te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Je liegt behoorlijk als zegt dat jij zou hebben aangegeven de methode van 3,95 te gebruiken.
Dit kunnen de mods nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chocka schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:08:
[...]

Als je alleen interesse in het bord gehad, had je moeten reageren op de losse verkoop van alleen het bord want die stond bij de andere advertenties. Maar jij kiest daarvoor om alles in een keer kopen, en laat vervolgens alleen het bord meewegen in je aankoop, en dat gaat niet. En daarvan stel je dan vervolgens dat je 35 euro wil hebben om een ander 2de hands bord te kunnen kopen, maar dit staat in geen verhouding tot alle overige artikelen. Zodoende dat ik ook al eerder zei:

[...]
Dat kan ik toch zelf bepalen of niet....
Deal werd gemaakt op de set.

Tevens was mijn eerste reactie na het "voorstel" deze:

Nee sorry, daar ga ik helaas niet mee akkoord.
Een missend i/o shield oplossen door een linkje te sturen waar ik 'm kan kopen, daarop
10 euro terug willen storten omdat het bord niet werkt......

Wat mij betreft mag de deal teruggedraaid worden aangezien
het bord voor mij nogal belangrijk was.
10 euro voor het bord is wat mij betreft onbespreekbaar, sorry.
Geef maar aan wat en hoe en wat.

Dus kap nou ff met een toon proberen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Laten we het gewoon op onwetendheid gooien. Jij wist niet dat die elektronica vrij delicaat aangaande verpakking is en TS ging er vanuit dat 'ie alles in de juiste (originele) verpakkingen zou gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onwetendheid kan, maar de reacties en voorstellen naar die tijd zijn gewoon boeren slimheid.
Als het echt gewoon dommigheid was geweest had hij het voorstel om de deal terug te draaien gewoon kunnen accepteren.,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
how how we gaan niet beginnen over boeren slimmheid

[ Voor 6% gewijzigd door andyloekie op 21-06-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:08:
[...]

Je liegt behoorlijk als zegt dat jij zou hebben aangegeven de methode van 3,95 te gebruiken.
Dit kunnen de mods nakijken!
Naar welk adres mag het verzonden worden?

Hoe wil je het verzonden krijgen, ik stuur de laatste tijd veel via DHL naar kiala punt, maar dan moet je wel een kiala punt in de buurt hebben. Voordeel is wel dat jijzelf kan bepalen wanneer het gelegen komt een pakket af te halen. En anders komt het direct met DHL. Laat maar even weten wat jouw voorkeur is.
Doe maar met kiala, als het goed is, zit er een multimate aan de *****straat die een afhaalpunt heeft.
Je hebt zelf bevestigd om het met Kiala te laten verzenden, als je stelt zo gezond Tweakers verstand te hebben, was het jouw een kleine moeite geweest om even op kiala.nl te kijken of er mogelijkheden waren geweest om het pakket verzekerd te laten verzenden, dat hoef ik jouw dan toch niet voor te kauwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar wij hebben het nimmer over een bedrag gehad.
Het bod was incl. verzenden, dus niet aangeven dat jij 3,95 hebt doorgegeven, dat is gewoon liegen.

Maar nogmaals:

Dit heeft niets met verzekert verzenden te maken, maar met gezond verstand.
Gewoon normaal inpakken.
Was leuk, stuurde ik de gehele dag kapotte spullen rond en dan maar innen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

chocka schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:16:
[...]

[...]

[...]

Je hebt zelf bevestigd om het met Kiala te laten verzenden, als je stelt zo gezond Tweakers verstand te hebben, was het jouw een kleine moeite geweest om even op kiala.nl te kijken of er mogelijkheden waren geweest om het pakket verzekerd te laten verzenden, dat hoef ik jouw dan toch niet voor te kauwen?
Kiala verzenden mét verzekering geeft dus, volgens jou, een garantie op het in goede staat aankomen van een bestelling, ongeacht de manier van verpakken?

Die verzekering is er alleen voor verlies/beschadiging tijdens transport. Beschadiging is dan vaak ook wel zichtbaar doordat 't pakketje ergens "tussen" heeft gezeten.....

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 21-06-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:15:
how how we gaan niet beginnen over boeren slimmheid
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
Kiala verzenden mét verzekering geeft dus, volgens jou, een garantie op het in goede staat aankomen van een bestelling, ongeacht de manier van verpakken?
als deze volgens de verkoper goed is ingepakt wel ja dat is het risico van het transportbedrijf dan behoren zij dit te controleren alvorens het goed te verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:22:
[...]

als deze volgens de verkoper goed is ingepakt wel ja dat is het risico van het transportbedrijf dan behoren zij dit te controleren alvorens het goed te verzenden
Ja dat zou leuk zijn he :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
sorry maar dan moet je toch echt de kleine letters lezen
waar staat anders de zinsdeel "verzekers verzenden voor" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:22:
[...]

Als er een bedrag inclusief verzenden is afgesproken. Dan is de verkoper verantwoordelijk voor het verzenden. Hierover is ooit al eens een eerder topic van geweest. Het afleverpunt is dan in feite bij de koper thuis. In deze heeft de verkoper dus een defect product afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:26:
sorry maar dan moet je toch echt de kleine letters lezen
waar staat anders de zinsdeel "verzekers verzenden voor" :?
Met deze extra garantie bent u verzekerd tegen verlies of beschadiging die tijdens het vervoeren van uw pakket wordt vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
Als er een bedrag inclusief verzenden is afgesproken. Dan is de verkoper verantwoordelijk voor het verzenden. Hierover is ooit al eens een eerder topic van geweest. Het afleverpunt is dan in feite bij de koper thuis. In deze heeft de verkoper dus een defect product afgeleverd.
je vergeet nu het punt tussen verzekerd en onverzekerd verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:28:
[...]

Met deze extra garantie bent u verzekerd tegen verlies of beschadiging die tijdens het vervoeren van uw pakket wordt vastgesteld.
daar noem je het zelf al
wat is nu je punt dan als het volgens de verkoper werkend de deur is uitgegaan?
of had het transportbedrijf dat ook moeten controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:28:
[...]

je vergeet nu het punt tussen verzekerd en onverzekerd verzenden
En dat is?
Verzekerd verzenden is hier niet relevant aangezien het pakket niet verloren of duidelijk beschadigd is, heeft er dus niets mee te maken en het gaat puur om het ontbreken van een IO shield wat, zoals ik begrijp. niet vermeldt is door verkoper en verder nogal slordige verpakking van het moederbord.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andyloekie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:30:
[...]

daar noem je het zelf al
wat is nu je punt dan als het volgens de verkoper werkend de deur is uitgegaan?
of had het transportbedrijf dat ook moeten controleren?
De verpakking was aan de buitenkant heel, dus niet beschadigt.
Jouw theorie gaat niet op...

Maar Andy, ik heb eigenlijk met jou niets te doen.
Ken jou niet en je kunt best een aardig persoon zijn, maar de betreffende Tweaker kan toch gewoon
reageren?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyloekie
ow nee dus als ik een vaas verstuur en de buitenkant is heel maar de vaas is stuk dan is dat de schuld van de verkoper hou toch op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Moddergooien doen jullie maar via de mail, niet hier.

En om maar meteen even een paar uitspraken te doen:

Chocka: je had idd best wat meer aandacht aan verpakken mogen schenken. Ook aan compleetheid. Je hebt de componenten zelf een paar jaar geleden gekocht, dan hoor je te weten dat er een I/O shield bij hoort.

harrynaccy3: Je hebt zelf gekozen voor verzending. Als je zeker had willen zijn dat alles compleet was en dat het werkte had je moeten afhalen. Door te kiezen voor verzending heb je zelf een bepaald risico genomen.

Wat mij betreft zijn beide partijen in dit geval nalatig geweest.

[ Voor 82% gewijzigd door Microkid op 21-06-2015 18:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.