Hallo allemaal,
Momenteel heb ik een pre built en mijn plan was om mijn moederbord, processor, videokaartje, RAM en hardeschijf mee te nemen naar een Fractil Design case met een nieuwe voeding. Al besloot ik dat ik net even wat meer kracht wilde hebben dus wilde ik graag een nieuwe videokaart.
Om een lang verhaal kort te maken, het moederbord is aan een upgrade toe. Maar mijn Quad 2 processor van Intel heeft een 775 socket, waardoor het nu gewoon een budget systeempje wordt, totdat ik als 16 jarige zo'n € 1500,- bij elkaar heb gespaard om een main rig te bouwen. Degeen die ik nu wil maken wordt dan mijn HTPC.
Wat wil ik doen
Mijn PC soepel kunnen gebruiken en op 1080p gamen, waar de settings iets naar beneden mogen worden gezet. Ik heb een 1080p en een 720p monitor die ik nu ook beide gebruik.
Kosten
Ik zit ongeveer op een budget van € 400,-
Wat neem ik mee?
- 350 GB HDD
- 4 GB DDR3 RAM (2x 2GB)
- Wifi netwerkkaart
- Randapperatuur
- En volgens mij heb ik nog ergens een DVD drive
Wat denk ik nodig te hebben?
(Merk)voorkeuren
Kast van Fractal Design (ik hou van het minimalistische design)
Verder geen
Overklokken
Ja, ik ga de Pentium processor overklokken
Thanks voor jullie input
Momenteel heb ik een pre built en mijn plan was om mijn moederbord, processor, videokaartje, RAM en hardeschijf mee te nemen naar een Fractil Design case met een nieuwe voeding. Al besloot ik dat ik net even wat meer kracht wilde hebben dus wilde ik graag een nieuwe videokaart.
Om een lang verhaal kort te maken, het moederbord is aan een upgrade toe. Maar mijn Quad 2 processor van Intel heeft een 775 socket, waardoor het nu gewoon een budget systeempje wordt, totdat ik als 16 jarige zo'n € 1500,- bij elkaar heb gespaard om een main rig te bouwen. Degeen die ik nu wil maken wordt dan mijn HTPC.
Wat wil ik doen
Mijn PC soepel kunnen gebruiken en op 1080p gamen, waar de settings iets naar beneden mogen worden gezet. Ik heb een 1080p en een 720p monitor die ik nu ook beide gebruik.
Kosten
Ik zit ongeveer op een budget van € 400,-
Wat neem ik mee?
- 350 GB HDD
- 4 GB DDR3 RAM (2x 2GB)
- Wifi netwerkkaart
- Randapperatuur
- En volgens mij heb ik nog ergens een DVD drive
Wat denk ik nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 67,- | € 67,- |
| 1 | MSI H81M-E34 | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 60,48 | € 60,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 379,28 | |
(Merk)voorkeuren
Kast van Fractal Design (ik hou van het minimalistische design)
Verder geen
Overklokken
Ja, ik ga de Pentium processor overklokken
Thanks voor jullie input