Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 09:28
Hoi,

ik zit met een probleem. Ik heb een Fritz powerline 540e aangeschaft om de slechte wifi verbinding van mijn ziggo modem te compenseren.
Ik heb nu het probleem dat wifi ontvangst top is met de powerline maar de snelheid maar 1 MB of lager. Op de ziggo modem (Cisco) heb ik al het mac adres van de powerline in de pre-assigned list toegevoegd.
Mijn brakke ziggo wifi is zelfs een stuk sneller.

Welke setting ben ik vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42
Het leggen van de goedkoopste en beste manier: een utp kabel,

Zoals op dit forum (3x per week) word uitgelegd is powerline gewoonweg k**, dus setje in de vuilbak en utp gaan leggen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Netwerkkabels hebben altijd mijn voorkeur, één middagje klussen en je bent er voor de rest van je leven van af.

Je probleem zit hem in de link-snelheid tussen de twee powerlines.

Een powerline moduleert hoogfrequente signalen op een infrastructuur die daar totaal niet voor gemaakt is... Soms werkt dat prima, maar vaak werkt het ook helemaal niet.

De performance van een powerlineset is afhankelijk van je bedrading, groepenindeling en andere elektrische apparaten op het circuit. Probeer eens een paar andere stopcontacten (liefst met beide powerlines op dezelfde groep) om te kijken of het een ander resultaat geeft.

Overigens moeten powerlines altijd direct in het stopcontact zitten, verdeeldozen en verlengsnoeren kunnen een significante impact hebben op de performance.

[ Voor 7% gewijzigd door donny007 op 21-06-2015 10:45 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 09:28
Hoi, bedankt voor de reacties.
Een powerline is idd niet ideaal, maar kabel trekken is nu even geen optie. De snelheid die JK haal is niet stabiel maar vreemd is dat upload vaak sneller is dan down (daar haal ik met speedtest wel de max van ziggo). Is dat logisch dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan prima. Als er meer verstoring op je stroomnet is in de buurt van je eindpunt/AP is dt exact wat je verwacht.

Aangezien ik deze week al meerdere keren uitgelegd heb hoe het zit en hoe te troubleshooten ga ik dat niet nog eens doen, maar komt neer op spelen met locatie van de kastjes en vooral ale verlengsnoeren er tussenuit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen,

De laatste tijd is het Wifi van Ziggo behoorlijk achteruit gegaan.
Nu heeft Ziggo mij de Fritz Powerline E540 set aangeboden.

Deze heb ik gister aangesloten.

Wifi ontvangst is op sommige plekken behoorlijk verbeterd.

Nadeel is nu dat ik moet wisselen van Wifi (Ziggo/Fritz)

Woonkamer (waar de Ziggo modem staat) heb 43.87 down en 12.38 up (Ziggo)
Keuken 43.08/11.54
Slaapkamer (boven de modem van Ziggo) ook rond de 40/12
Schuur (5 verder) 2.93/1.89 |:(

Nu met de fritz powerline heb ik op alle plekken 27.00/12.38

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn telefoon (Apple iPhone 6) niet hoef te switchen tussen de netwerken?
Of hoe kan ik deze 2 aparte netwerken koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:07
A: wat bedoel je in godsnaam? B: waarom kaap je een ander zijn topic hiervoor een half jaar na dato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A: Ik heb een Fritz Powerline E540 set gekregen van Ziggo, deze aangesloten en nu heb ik 2 netwerken. ! van ziggo en 1 van de powerline. In mijn woonkamer is de snelheid van de Ziggo beter en in de Schuur/buiten is het snelheid van de powerline beter. Wat ik graag zou willen is dat ik niet hoef te wisselen van netwerk. Of 1 netwerk of automatisch het beste netwerk selecteren.

B. sorry ben nog niet zo bekend hier
Pagina: 1