Aanvulling onderaan
Dat vat eigenlijk wel samen hoe de foto op mij overkomt.
Bij dergelijke foto's is het onderwerp vaak ook niet wat de foto interessant maakt, wel hoe het vastgelegd wordt en daar moet je soms geluk mee hebben, waardoor je vaak meer dan eens terug moet naar de betreffende locatie om zo de beste foto te kunnen maken.
Dergelijke foto's neem je vaak met de horizon in het midden, dat heb je goed gedaan. Bij zo'n foto hoort eigenlijk ook een haarscherpe reflectie, dat is niet het geval. Ik zou zelf voor landscape oriëntatie gekozen hebben. Tenzij er zich buiten de kaders van de huidige foto enorm storende elementen bevonden, geeft dat een betere sfeer. Verticale foto's werken alleen als de nadruk op een langwerpig onderwerp moet liggen, hier wil je juist het onderwerp in de omgeving vastleggen.
Ik heb zelf nog geen foto's gemaakt tijdens het blauwe uur, maar het lijkt erop dat je met deze foto net te vroeg of te laat bent geweest. De lucht is niet helemaal wat het blauwe uur inhoudt volgens mij.
Woensdag 8 mei, aanvulling.
@
Chiron Bij nader inzien was ik misschien wat te negatief, het is geen heel verkeerde foto, de locatie is mooi, maar de manier waarop de foto gemaakt is en het moment zijn sub-optimaal. Probeer een keer terug te gaan, op een windstille/wind-arme dag, met statief en ik weet zeker dat je een veel betere foto krijgt. Overigens is de huidige foto niet helemaal verloren. De compositie is door gebrek aan goede reflectie niet ideaal, maar zag em net op de tablet als een 1:1 en dat werkt naar mijn mening wel een stuk beter in dit geval. Soms moet je gewoon wat spelen met composities om te zien wat het beste werkt.
Hieronder even een voorbeeld van mij, deze zal ik tzt weer verwijderen en eerder als je daarom verzoekt.
[
Voor 26% gewijzigd door
LA-384 op 08-05-2019 22:24
]