Gaming pc 2015 advies

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

• Dude36
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06-2024
Dag iedereen. Ik ben van plan in de komende maand/twee maanden een volledig nieuwe desktop te bouwen. Graag had ik misschien wat advies gehad op de onderdelen als deze al dan niet nog aanpassingen nodig hebben.

Bedoeling van het systeem is om een top of the line gamesysteem te hebben die ook goed kan omgaan met multitasken (bv. op tweede monitor film kijken tijdens gamen). Daarom dat ikzelf de i7 verkies boven i5.

Alle suggesties zijn welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 345,50€ 345,50
1MSI Z97 GAMING 7€ 191,-€ 191,-
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 739,50€ 739,50
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 116,80€ 116,80
1NZXT Kraken X61€ 138,50€ 138,50
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R€ 112,-€ 112,-
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 109,51€ 109,51
1Samsung 850 EVO 500GB€ 185,05€ 185,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.937,86

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vragenlijst + betreffende antwoorden erbij...

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Gaming is wel erg algemeen, wat voor games, welke resolutie, welke framerate etc. zijn natuurlijk ook wel belangrijk om te weten. Filmpje kijken tijdens het gamen vind ik een beetje aparte requirement en ik kan me eigenlijk ook niet indenken dat het een i7 rechtvaardigt, doorgaans zal een i5 dat ook nog wel trekken lijkt me.

Verder geef je niet aan of je wilt gaan overklokken. Het lijkt er wel op gezien je dure processor, moederbord en waterkoeling maar de vraag is daarnaast wat je ermee wilt bereiken. Voor gaming is het niet nodig, maar je geeft er dus wel een bak geld aan uit. Zelfde geldt trouwens ook voor je voeding en die 16GB geheugen, beide meer dan je nodig hebt. Daarnaast mis ik dan weer een HDD naast de SSD, 500GB is redelijk wat maar vaak niet voldoende als je aardig wat games hebt/speelt.

Al met al denk ik dat je redelijk wat kunt besparen zonder veel in te leveren op de gaming prestaties. De ultieme game PC neer proberen te zetten is leuk, maar de ontwikkelingen gaan snel en dus doe je er beter aan nu gewoon een goede middenklasser aan te schaffen en af en toe te upgraden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Dude36
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06-2024
Tribits schreef op zondag 21 juni 2015 @ 00:03:
Gaming is wel erg algemeen, wat voor games, welke resolutie, welke framerate etc. zijn natuurlijk ook wel belangrijk om te weten. Filmpje kijken tijdens het gamen vind ik een beetje aparte requirement en ik kan me eigenlijk ook niet indenken dat het een i7 rechtvaardigt, doorgaans zal een i5 dat ook nog wel trekken lijkt me.
Dit is misschien een aparte requirement, maar voor mij een requirement niettemin. Verder zal deze desktop vooral gebruikt worden voor sysadmin werk, wat meestal connecties opzetten naar andere server inhoudt, dus in principe heb je wel gelijk als je zegt dat een i5 voldoende zal zijn. Momenteel zit ik met een widescreen van lg die 2056x1080 resolutie geeft op 1080p als ik me niet vergis. Niettemin is voor mij het grootste punt dat het meer aan kan mocht ik bijvoorbeeld plotseling willen beslissen van een 4k scherm aan te schaffen.
Tribits schreef op zondag 21 juni 2015 @ 00:03:Verder geef je niet aan of je wilt gaan overklokken. Het lijkt er wel op gezien je dure processor, moederbord en waterkoeling maar de vraag is daarnaast wat je ermee wilt bereiken. Voor gaming is het niet nodig, maar je geeft er dus wel een bak geld aan uit. Zelfde geldt trouwens ook voor je voeding en die 16GB geheugen, beide meer dan je nodig hebt. Daarnaast mis ik dan weer een HDD naast de SSD, 500GB is redelijk wat maar vaak niet voldoende als je aardig wat games hebt/speelt.
Hier heb je inderdaad groot gelijk. Alles wijst erop dat deze machine kan overklokken. Momenteel voor te gamen zal dit zeker niet nodig zijn. Maar misschien binnen 1-2jaar kunnen er games uitkomen die zeker profiteren van de beschikbare CPU snelheid. Het is me hier weer meer een puntje van "klaar voor de toekomst". De SSD/HDD kwestie is volgens mij meer persoonlijk denk ik. Kan altijd games ervan gooien om nieuwe te installeren en films/series komen wel ergens anders te staan.
Tribits schreef op zondag 21 juni 2015 @ 00:03:Al met al denk ik dat je redelijk wat kunt besparen zonder veel in te leveren op de gaming prestaties. De ultieme game PC neer proberen te zetten is leuk, maar de ontwikkelingen gaan snel en dus doe je er beter aan nu gewoon een goede middenklasser aan te schaffen en af en toe te upgraden.
Bedankt voor dit punt. Ik besef dit ook wel, maar met oog op toekomst vind ik het niet zo simpel om te zien waar ik precies kan op besparen. 8gb ram ipv 16 vind ik niet zo heel erg. RAM is nu niet het duurste momenteel, dus daar een centje meer aan geven vind ik niet zo erg.

Nogmaals bedankt voor uw puntjes!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

2056x1080 is een zéér raar schermformaat, ben je zeker dat het geen 1920x1080 is, of 2560x1080? :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Je lijkt nogal erg uit te gaan van hypotheses om jouw uitgaven op te baseren. Ergens is het natuurlijk goed dat je een systeem hebt staan dat de toekomst makkelijk aan zou kunnen, maar niemand weet precies waar toekomstige vereisten op zullen focussen.

Ram kan je gemakkelijk in de toekomst bijsteken, dus dat hoef je nu helemaal niet meteen erin te steken als je het niet nodig hebt. Overklokken zou ik sowieso links laten liggen, dat zou je al een aardige cent moeten opleveren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je besloten Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weg te halen. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.