Toon posts:

Creatieve oplossing voor speakerbeugels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb wat hulp nodig bij het zoeken naar de juiste speakerbeugels. Ik ben al weken op zoek omdat de speaker links-voor (LV) zich in een hoek bevind waar 2 ramen samenkomen (oftewel waar geen muur is). Conclusie is dat ze dus aan het plafond bevestigd moeten worden.

Ik heb Pioneer speakers (link) waarvan de bevestiging (1 draads) aan de achterkant op 1,5 cm van de bovenkant zit.

De 2 beste die ik tot nu toe gevonden heb:

Omnimount AB1
Omnimount 10.0

Het belangrijkste is dat de speaker zo hoog mogelijk tegen het plafond komt te zitten. In geval van de AB1 komt deze speaker dus al erg laag te zitten.

Heeft iemand nog een idee ? Kan iemand me helpen ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is het niet veel makkelijker om gewoon een simpe, L profiel met wat gaten er in tegen het plafond aan te schroeven? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Paar haken in het plafond, paar haken in de speaker, stukje ketting ertussen?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels 2 maanden verder en nog geen nette oplossing gevonden... weet iemand nog nette speakerbeugels (dus niet van die goedkope van plastic)?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-12 12:40

DjVe

Hatsaflats!

Die ga je waarschijnlijk ook niet vinden. Je ziet die beugel verder toch niet, dus dan is die AB1 toch prima. Overigens kan je er een blokje uit laten om de beugel korter te maken (zoals in de manual staat).

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:20:
...nette speakerbeugels (dus niet van die goedkope van plastic)?
Om er plastic speakers mee aan te muur te monteren? :D Ik denk niet dat het veel uit gaat maken of de beugel van kunststof is, hout of metaal. De speaker hangt, weegt geen drol en de beugel heeft ook niets te lijden. Daarnaast, zoals gezegd, hoef je het ook niet voor het uiterlijk te doen, hij zit immers achter de speaker.

Verwijderd

Topicstarter
baquelappe schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 01:44:
[...]

Om er plastic speakers mee aan te muur te monteren? :D Ik denk niet dat het veel uit gaat maken of de beugel van kunststof is, hout of metaal. De speaker hangt, weegt geen drol en de beugel heeft ook niets te lijden. Daarnaast, zoals gezegd, hoef je het ook niet voor het uiterlijk te doen, hij zit immers achter de speaker.
Baguelappe, de 2 rear speakers komen samen met de speakers in het zicht te hangen dus zoek iets wat er kwalitatief een beetje fatsoenlijk uitziet. Ik heb speakers van ongeveer 10cm x 10cm dus dus het gewicht is nihil. Ik ben nu tegen de JBL MTC 2P aangelopen, deze zien er echt strak uit (zilver), deze hebben mijn ouders ook. Ik heb gekeken of mijn speakers passen maar het schroefdraad van deze beugels is volgens mij M5 en de schroefdraad in mijn Pioneer speakers is volgens mij M4.

Zijn er verloopstukjes voor om M5 beugel om te zetten naar M4 schroefdraad die in mijn speaker kan ? Dan is mijn probleem opgelost ! Alternatief is schroefdraad in mijn Pioneer groter boren naar M5 zodat de speakerbeugel direct past.

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje na een paar weken...

Verwijderd

In die paar weken had je mooi een stel handige linkjes en/of foto's kunnen toevoegen van dit voor iedereen onbekende bouwwerk.
Je maakt er nu wel een onduidelijke zoektocht van die niet bepaald uitnodigt voor verdere hulp en dat blijkt. :+

Op je vage beschrijving afgaand, vermoed ik dat je geholpen bent met een M4 verlengmoer.

Aan de ene kant van de moer zet je een stukje M4 draadeind vast met borgvloeistof en aan de andere kant tap je M5 draad tot halverwege de verlengmoer.
Klaar is Kees (volgens mij). :)
Pagina: 1