Bandbreedte internet loggen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07-2022
Beste mede tweakers,

Ik heb af en toe het idee dat mijn internet verbinding kort wegvalt.
Is er een manier om het signaal te loggen en zien of het aan de provider ligt?
Mijn provider is Lijbrandt telecom en heb direct internet "uit de muur' zonder router.
Heb zelf wel een linksys e3000 router voor de wifi en pc,s zijn direct bekabeld.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat wordt lastig ben ik bang. Maar waarom heb je het ide dat het internet wegvalt? Websites die wat trager laden ofzo? If so: dat ligt vaak aan de gebruikte DNS server. Schakel eens om naar die van opendns of van google. Wel even een ipvonfig /flushdns doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:13
Er vanuit gaande dat je een pc met Windows hebt, je kan een paar cmd-vensters openen en tegelijkertijd in die vensters je router, dns-server van je provider en een website op internet pingen.
Mocht de internetverbinding wegvallen, zou de ping naar je router door moeten lopen, maar die naar de dns-server van je provider en de website op internet moeten mislukken.
Onder Windows start je een doorlopende ping met 'ping -t'. Oftewel, ping -t www.nu.nl, ping -t 192.168.1.1, enzovoort ;)
Uiteraard log je hiermee niet je bandbreedte, maar wel of de internetverbinding steeds aanwezig is.

[ Voor 9% gewijzigd door zjeeraar84 op 21-06-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 20:24
Hoe is je modem en hoe is je linksys router ingesteld?