Geschil met Geekbuying: escaleren via Paypal of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Na lang bakkeleien een artikel van Geekbuying teruggestuurd naar Shenzen met post.nl met track en trace.
Er staat geen eenduidige informatie op de labels die ik gekregen heb over de T&T; maar wel een verwijzing naar www.internationalparceltracking.com
Wanneer ik daarnaartoe ga moet ik drie velden invullen;
-land van bestemming
-trackingnummer
-postcode

Het lukt me domweg niet de zending te traceren.
Land van bestemming is China, wat op de website "3S barcodenummer" heet zal ongetwijfeld zijn wat op het verzendbewijs het "barcodenummer" genoemd wordt (CC046794868NL) De postcode is onduidelijk.
Er stond wel een postcode op het pakket zelf, maar wanneer ik deze invul komt er niets uit.
Die postcode is ook niet overgenomen op het verzendbewijs, dus het lijkt me stug dat die in het systeem is ingevoerd. Op de printout staat ook "Aan: 0000" dus ik heb ook "0000" als postcode geprobeerd, maar daar komt ook niets uit. "CN0000" komt ook niets uit.

Ik voel me genept want ik heb betaald voor T&T; maar met de info die ze me gegeven hebben valt er niets te tracken. Wat doe ik verkeerd of hoe los ik dit op?
Bij deze de foto's van de labels en verzendbewijs:
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/hjwbucqlr/2015_06_19_17_32_27.jpg

Deze vraag is inmiddels beantwoord via PB en het pakket is nu via een andere weg voor mij traceerbaar.

De vervolgvraag is deze:
Ik heb een paypalgeschil met ze lopen, en moet voor de 24e beslissen of ik dit ga escaleren of niet.
Enerzijds heb ik na 3 weken nu eindelijk een RMA voor elkaar gekregen(waarschijnlijk met behulp van de druk van het paypalgeschil), aan de andere kant heb ik weinig vertrouwen in de afloop wanneer ik het geschil nu sluit. Wanneer ik het geschil sluit kan ik daarna niets meer, zelfs al zouden ze weigeren terug te betalen.

Wat zouden jullie doen, escaleren bij paypal of niet? Het liefste zou ik nog twee weken afwachten maar dat kan niet, alleen sluiten of escaleren voor de 24e zijn de opties.
Hoe dan ook wil ik een werkende T&T hebben om te kunnen laten zien, maar ik begrijp dat ik daarvoor geduld moet hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door ASW1 op 22-06-2015 19:33 . Reden: pakket nog steeds niet traceerbaar via verzendbewijs.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoeveel tijd is er verstreken tussen verzenden en opzoeken op die site?

Als ik bij een webshop iets bestel, kan ik ook pas vaak de volgende dag de T&T code gebruiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeroenneman schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:13:
Hoeveel tijd is er verstreken tussen verzenden en opzoeken op die site?

Als ik bij een webshop iets bestel, kan ik ook pas vaak de volgende dag de T&T code gebruiken.
Gister half 6 ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Aangezien je 'm pas gisteren aan het einde van de dag hebt verzonden ligt deze denk ik nog niet bij PostNL maar bij het verzendpunt. Zou het maandag of dinsdag nog eens proberen aan het einde van de dag. Denk dat PostNL dan ook de postcode in China wel invoert.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bastien schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:18:
Aangezien je 'm pas gisteren aan het einde van de dag hebt verzonden ligt deze denk ik nog niet bij PostNL maar bij het verzendpunt. Zou het maandag of dinsdag nog eens proberen aan het einde van de dag. Denk dat PostNL dan ook de postcode in China wel invoert.
Idd, anders even op track-trace.com zoeken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt de zending gisterenavond verstuurd en wilt hem nu tracen, met welk doel? Verwacht je dat ie al in China aangekomen is?
Gewoon even geduld hebben, en indien het niet lukt een Tweetje aan het WebCare team van PostNL en ze zullen je snel helpen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47
Probeer eens een andere site, zoals 17track of Aftership. Die zijn wat makkelijker voor het traceren van pakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
fsfikke schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:22:
Je hebt de zending gisterenavond verstuurd en wilt hem nu tracen, met welk doel?
Met het doel om de T&T door te sturen naar Geekbuying, en kijken wat ze doen aan de terugbetaling.

Ik heb een paypalgeschil met ze lopen, en moet voor de 24e beslissen of ik dit ga escaleren of niet.
Enerzijds heb ik na 3 weken nu eindelijk een RMA voor elkaar gekregen(waarschijnlijk met behulp van de druk van het paypalgeschil), aan de andere kant heb ik weinig vertrouwen in de afloop wanneer ik het geschil nu sluit. Wanneer ik het geschil sluit kan ik daarna niets meer, zelfs al zouden ze weigeren terug te betalen.

Wat zouden jullie doen, escaleren bij paypal of niet? Het liefste zou ik nog twee weken afwachten maar dat kan niet, alleen sluiten of escaleren voor de 24e zijn de opties.
Hoe dan ook wil ik een werkende T&T hebben om te kunnen laten zien, maar ik begrijp dat ik daarvoor geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, iets wat op vrijdagmiddag verstuurd wordt en dan zaterdagavond al een topic openen, dat is niet zinvol. Als je maandag nog niets hebt, eerst contact opnemen met de klantenservice, en als het dan allemaal nog niets is, dan is het zinvol om via een topic om advies te vragen :)

Modbreak:Na overleg met de TS heropent. Het gaat dus niet om de T&T, dus negeer dat deel, het gaat om het geschil met Geekbuying. De T&T is verder off-topic.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 20-06-2015 20:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zojuist een PB gehad van iemand die het wel lukte om uit de gegevens een werkende T&T te peuteren. _/-\o_

*knip*

Maar dat terzijde, de T&T is traceerbaar nu waarvoor dank.

De vervolgvraag uit mijn vorige post over het sluiten of escaleren van het paypalgeschil blijft.
Wat zouden jullie doen?

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 20-06-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aangezien je geschil nog niet is opgelost zou ik voor de 24e het geschil opwaarderen tot..
Mocht er intussen een oplossing komen kan je het sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er lijkt me inderdaad niets mis met het escaleren, dan heb je tenminste zekerheid. Het is wel allemaal kort dag, maar goed, daar kunnen redenen voor zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik vind het enerzijds lullig om te escaleren, omdat de RMA nu wel geregeld is.
Daarnaast heb ik volgens de website van geekbuying recht op vergoeding van de verzendkosten; die ga ik via het paypalgeschil in ieder geval niet terugkrijgen (volgens mij gaat dat nooit over meer dan het aankoopbedrag)

Anderzijds sta ik met lege handen zodra het geschil gesloten is, en wanneer geekbuying om welke reden dan niet of niet het volledige aankoopbedrag terugbetaald kan ik niets meer doen.

Het paypalgeschil is overigens al op 4 juni door mij geopend, na meer dan een week tevergeefs om een RMA gezeurd te hebben bij geekbuying. (het artikel was defect)

Ik moet voor aanstaande dinsdag het geschil nu escaleren, anders wordt het automatisch gesloten (en heropenen is niet meer mogelijk)

(Wat ik hoop is om met een werkende T&T geekbuying te overtuigen tot het terugbetalen voor aanstaande woensdag, zodat ik niet hoef te escaleren, maar goed dat zal wel niet lukken)

[ Voor 10% gewijzigd door ASW1 op 20-06-2015 21:22 . Reden: toevoeging tussen haakjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De kans dat je dat geld ook echt hebt voor woensdag zal niet groot zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ASW1 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:18:
Ik vind het enerzijds lullig om te escaleren, omdat de RMA nu wel geregeld is.
Daarnaast heb ik volgens de website van geekbuying recht op vergoeding van de verzendkosten; die ga ik via het paypalgeschil in ieder geval niet terugkrijgen (volgens mij gaat dat nooit over meer dan het aankoopbedrag)

Anderzijds sta ik met lege handen zodra het geschil gesloten is, en wanneer geekbuying om welke reden dan niet of niet het volledige aankoopbedrag terugbetaald kan ik niets meer doen.

Het paypalgeschil is overigens al op 4 juni door mij geopend, na meer dan een week tevergeefs om een RMA gezeurd te hebben bij geekbuying. (het artikel was defect)

Ik moet voor aanstaande dinsdag het geschil nu escaleren, anders wordt het automatisch gesloten (en heropenen is niet meer mogelijk)

(Wat ik hoop is om met een werkende T&T geekbuying te overtuigen tot het terugbetalen voor aanstaande woensdag, zodat ik niet hoef te escaleren, maar goed dat zal wel niet lukken)
Vzk krijg je ook terug via claim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hackus schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:00:
[...]

Vzk krijg je ook terug via claim
De (retour-)verzendkosten van de RMA, of de oorspronkelijke verzendkosten van het artikel?

Ik heb de openingspost aangepast, want de vraag van de onvindbare tracking staat nog steeds open.
De website die op het post.nl verzendbewijs staat geeft domweg geen resultaat.(internationalparceltracking.com)

Via een andere site kan ik wel zien dat de zending al onderweg naar China is.
Ga morgen maar de paypalclaim escaleren dan; sluiten lijkt me in deze fase geen optie.
Er zit dus een nadeel aan het openen van een paypaldispuut enkel om de verkoper aan te moedigen een RMA aan te maken ben ik nu achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik bedoel je 1e porto en handelingskosten. Ik weet niet wat de verkoper voor retourbeleid handhaaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 08:51
Wanneer heb je het artikel besteld? Met een beetje geluk kun je de betaalde retourkosten declareren bij PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hackus schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:43:
Ik bedoel je 1e porto en handelingskosten. Ik weet niet wat de verkoper voor retourbeleid handhaaft
Verzending was gratis/bij de prijs inbegrepen.
Het gaat me om de retourkosten; volgens de voorwaarden van geekbuying betalen zij die (staat tenminste op hun site) maar de ervaring leert dat ze eigenlijk nooit thuis geven, behalve wanneer je iets wilt kopen.

Retourkosten via paypal proberen terug te krijgen kan ook ja, ik ben op de hoogte van die regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oké. Zou je een link willen delen met ons waar wel je pakje te traceren is ?
Ik stuur zelf regelmatig naar USA en Canada en kan ook moeilijk mijn pakje traceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja, natuurlijk.
Dat is deze: https://tracktrace.postnl.../SearchBasic.aspx?lang=en

Wanneer je daar een ander land aanvinkt vervalt de verplichting om een postcode in te vullen, het zou goed kunnen dat het daar namelijk misgaat via de gewone/officiele trackinglink omdat daar op het verzendbewijs (tenminste het mijne) niet echt een postcode te vinden is (misschien iets wat daar voor door zou moeten gaan maar dat blijft helaas onduidelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:29:
[...]
De (retour-)verzendkosten van de RMA, of de oorspronkelijke verzendkosten van het artikel?

Ik heb de openingspost aangepast, want de vraag van de onvindbare tracking staat nog steeds open.
De website die op het post.nl verzendbewijs staat geeft domweg geen resultaat.(internationalparceltracking.com)

Via een andere site kan ik wel zien dat de zending al onderweg naar China is.
Ga morgen maar de paypalclaim escaleren dan; sluiten lijkt me in deze fase geen optie.
Er zit dus een nadeel aan het openen van een paypaldispuut enkel om de verkoper aan te moedigen een RMA aan te maken ben ik nu achter...
Zodra het in China aankomt (of eigenlijk Nederland verlaat) is het niet meer te traceren met de normale T&T. Dit hadden ze je bij het postkantoor ook wel mogen vertellen. :/

http://www.postnl.post/tracktrace

China staat er ook niet tussen als land dat T&T ondersteund. Je betaald dus voor niks extra ;(

Hoop dat je het adres ook in Chinese characters op de buitenkant van het pakket hebt gezet, anders is de kans dat het aankomt op het juiste adres nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Kenzi schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 03:30:
[...]

Zodra het in China aankomt (of eigenlijk Nederland verlaat) is het niet meer te traceren met de normale T&T. Dit hadden ze je bij het postkantoor ook wel mogen vertellen. :/

http://www.postnl.post/tracktrace

China staat er ook niet tussen als land dat T&T ondersteund. Je betaald dus voor niks extra ;(

Hoop dat je het adres ook in Chinese characters op de buitenkant van het pakket hebt gezet, anders is de kans dat het aankomt op het juiste adres nihil.
Dat laatste is een beetje bangmakerij en niet waar, t duurt alleen vaak wat langer (in de gevallen die mij bekend zijn iig).

Ik heb regelmatig post ontvangen in China waar alleen het adres in Pinyin (alfabet) / het Engels is opgeschreven. Dat gaat alleen eerst langs het postkantoor zodat iemand het daar 'vertaalt' naar hanzi (chinese chars) en vervolgens komt het gewoon aan. Heb zelf iig nog nooit iets niet ontvangen, ook als er geen adres in Chinese chars opstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Snowdog schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 03:52:
[...]

Dat laatste is een beetje bangmakerij en niet waar, t duurt alleen vaak wat langer (in de gevallen die mij bekend zijn iig).

Ik heb regelmatig post ontvangen in China waar alleen het adres in Pinyin (alfabet) / het Engels is opgeschreven. Dat gaat alleen eerst langs het postkantoor zodat iemand het daar 'vertaalt' naar hanzi (chinese chars) en vervolgens komt het gewoon aan. Heb zelf iig nog nooit iets niet ontvangen, ook als er geen adres in Chinese chars opstond.
offtopic
Dan heb jij mazzel gehad. Het postkantoor hier doet niet aan vertalingen, en de enige manier waarop ik mijn pakketten krijg is als ik ze zelf ga halen op het postkantoor.
Een groot gedeelte van de mensen kan geen addressen in het pinyin lezen.
Neem daarbij het feit dat veel addressen niet eens te vertalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Kenzi schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 04:09:
[...]

offtopic
Dan heb jij mazzel gehad. Het postkantoor hier doet niet aan vertalingen, en de enige manier waarop ik mijn pakketten krijg is als ik ze zelf ga halen op het postkantoor.
Een groot gedeelte van de mensen kan geen addressen in het pinyin lezen.
Neem daarbij het feit dat veel addressen niet eens te vertalen zijn.

Offtopic reply:
Hmm vreemd, nouja in Shanghai gebeurt dat afaik standaard. Ken iig geen mensen die er problemen mee gehad hebben (behalve dus dat het lang kan duren, omdat iemand op postkantoor ofzo het adres moet 'vertalen').

Wil het topic verder ook niet derailen, maar adressen niet te vertalen? Niemand vertaalt de straatnamen toch (tov de Chinese pinyin-naam) alleen North/South/East/West en Road/Street, maar dat kan weinig problemen opleveren en daar kan zelfs iets als Baidu/Google Maps nog mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Fraai is dat, ik hoop maar dat ik het geld via paypal terugkrijg, heb de claim inmiddels geëscaleerd.
En hopen dat de retourzending ooit aankomt...

Over T&T naar het buitenland, de landenlijst die hier staat is een stuk uitgebreider inclusief China:
http://www.postnl.nl/ontv...ck-en-trace-ondersteunen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Post vanuit buitenland is ook nooit te vinden via Postnl. omdat hun er zelf een nieuw nummer opplakken.

8 van de 10 pakjes blijven steken opdat het afgeleverd is in Nederland (Den Haag of Amsterdam) waarschijnlijk bij Douane. als ik dat zie weet ik dat het 2-3 (werk)dagen later hier is. Vanuit Postnl kan ik ook alleen zien [afgeleverd in land van bestemming] niet dat het al in regio Lancashire is.

Dit even ter info wat geen betrekking heeft met het geschil

Ik neem aan dat je zelf hun retouradres hebt ontvangen en ook dat format hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hackus schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:40:
Ik neem aan dat je zelf hun retouradres hebt ontvangen en ook dat format hebt gebruikt.
Ja, dus duimen maar dat dat goed gaat.
Wel een mail gekregen van geekbuying dat ze het aankoopbedrag zullen terugstorten wanneer de telefoon in goede orde is ontvangen.
Voor vergoeding van de verzendkosten stelden ze voor 15usd +15usd in coupons.
Heb trouwens al een goedkeuring gekregen voor mijn aanvraag bij paypal om vergoeding van de verzendkosten.
Hopelijk doen ze niet moeilijk over geld terug, dan moet ik alleen nog even regelen dat ik niet de verzendkosten dubbel vergoed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ASW1 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:55:
[...]

Ja, dus duimen maar dat dat goed gaat.
Wel een mail gekregen van geekbuying dat ze het aankoopbedrag zullen terugstorten wanneer de telefoon in goede orde is ontvangen.
Voor vergoeding van de verzendkosten stelden ze voor 15usd +15usd in coupons.
Heb trouwens al een goedkeuring gekregen voor mijn aanvraag bij paypal om vergoeding van de verzendkosten.
Hopelijk doen ze niet moeilijk over geld terug, dan moet ik alleen nog even regelen dat ik niet de verzendkosten dubbel vergoed krijg.
Mooi zo.

Off t.
Hier kan een adres gevonden/nagekeken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De melding bij mijn track&tracecode is blijven hangen op "26-6 Received in country of destination"

Ik vermoed dat Geekbuying de telefoon inmiddels wel terug heeft gehad, want ik kreeg een email van ze met de mededeling "we will refund you within 24 business hours ".
Ik ben benieuwd.

De retourverzendkosten van 24,30 inmiddels vergoed gekregen via paypal; aanvraag was niet al te moeilijk en de goedkeuring kwam vlotjes.

De paypal claim (die dus verder los staat van die retourverzendkostenvergoeding) staat overigens nog open.
Ik neem aan dat wanneer het volledige bedrag teruggestort wordt de claim automatisch beëindigd zal worden.

[ Voor 26% gewijzigd door ASW1 op 29-06-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat gebruikt paypal een ontzettend brak en onduidelijk systeem voor die claims, of ligt dat aan mij?

Ik kreeg een email met een vraag om meer informatie, maar die kun je niet toevoegen wanneer je naar hun website gaat en de claim bekijkt.
Je moet die aanvullende info emailen naar een ander mailadres dan waar de vraag vandaan komt, en die mail verdwijnt dan weer in een zwart gat.
In de status van de claim kun je vervolgens niet zien of die aanvullende info wel aangekomen/verwerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De communicatie met Geekbuying is een heel stuk verbeterd.
Ze zeggen de refund al klaar te hebben staan, maar deze niet te kunnen doen zolang er een paypal claim uitstaat.
Tricky om de claim nu in te trekken, maar aan de andere kant begrijpelijk van hun kant.
Ik heb besloten er vertrouwen in te hebben en de claim in te trekken zodat geekbuying zelf de refund kan doen.
Maar die brakke website van paypal.....
"f you've resolved this problem, you can cancel this claim at any time"
*klikt op de cancelbutton*
"That action is not valid. Please try again."

zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Let wel op, als je de claim intrekt en ze doen geen refund, dan hang je, en kun je fluiten naar je geld. Je kunt maar één maal een claim openen per transactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:55
Is het geld inmiddels terug gestort? Mijn vertrouwen in Geekbuying hangt erg af van de uitkomst van dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ASW1 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:42:
Ze zeggen de refund al klaar te hebben staan, maar deze niet te kunnen doen zolang er een paypal claim uitstaat.
Voor zover ik weet kan de ontvanger van het geld tijdens een claim op elk moment besluiten de claim om te zetten in een refund. Dit klinkt als een trucje om van je af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
emiel.h schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:20:
Is het geld inmiddels terug gestort? Mijn vertrouwen in Geekbuying hangt erg af van de uitkomst van dit verhaal.
Goede timing dat je dat vraagt; vandaag net eindelijk gecrediteerd voor de RMA door Geekbuying via paypal.
Ze zijn dus niet van kwade zin, maar het duurt allemaal eindeloos en het voelt soms alsof je aan een dood paard staat te trekken.

Detail: de T&T van post.nl staat overigens nog steeds op "bezorger is onderweg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.h
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:55
Gelukkig maar!
Ik had net wat besteld waarna ik allerlei negatieve ervaringen met deze winkel las, dus ik begon me al zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarsine
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 20:07
Geekbuying is gewoon een volume-toko: zoveel mogelijk schuiven tegen lage kosten, en klachten pas oplossen indien ze er zelf ook slechter van dreigen te worden (Paypal punishment, negatieve Facebook comments ed). Daarnaast wordt er pas na dagen, soms een week, gereageerd, vaak ook weer met een nietszeggend antwoord.

In mijn geval duurde het 2,5 maand tussen melden van de klacht (verkeerde artikel ontvangen) en terugbetaling van de aanschaf + verzendkosten. De DHL importfee van €40 heb ik zelf maar voor lief genomen. Aan Paypal had ik ook niets, ondanks een duidelijke track & trace van PostNL vonden ze dat ik niet aantoonbaar kon maken dat het artikel door mij teruggestuurd was 8)7 .

Pas nadat mijn claim door Paypal was gesloten heeft Geekbuying uiteindelijk terugbetaald.

Kortom: geen Geekbuying meer voor mij. Tip voor iedereen die dit traject wil voorkomen: op Facebook klachten reageren ze veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
naarsine schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:28:
Pas nadat mijn claim door Paypal was gesloten heeft Geekbuying uiteindelijk terugbetaald.
Dat is dan wel weer logisch, want bedenk dat er ook bij hun klanten genoeg potentiële bedriegers tussen zitten die na terugbetaling hun claim toch doorzetten om zo dubbel terugbetaald te worden, dus ik kan me helemaal voorstellen dat ze daar niet aan beginnen.

Dat ze die importfee niet voor je gaan betalen kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Formeel gezien ben jij degene die hiertegen bezwaar moet maken (wegens terugsturen, ik neem aan dat dat kan)
En je paypal claim was dus afgewezen, maar ze hebben het toch terugbetaald uiteindelijk?
Ik had mijn paypal claim ingetrokken (had ik eigenlijk niet moeten doen, is toch een aardig risico dat ik daarmee nam) en ze hebben uiteindelijk wel terugbetaald...
Kortom als ze van kwade zin waren dan hadden ze ook niet terug kunnen betalen en dan had ik (en jij ook?) met lege handen gestaan.
Daarom heb ik er een wat dubbel gevoel bij; ja ze zijn traag en het gaat ze voornamelijk om het verkopen, hun aftersales is inefficiënt, maar uiteindelijk hebben ze het dan toch wel opgelost.

Ik denk dat vrijwel al dit soort Chinese toko's zo werken, en waarschijnlijk velen die nog een heel stuk slechter zijn dan Geekbuying.
Het hoort er een beetje bij helaas wanneer je shopt in China.

[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 26-07-2015 15:24 ]

Pagina: 1