Toon posts:

Diskpart error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer een USB-stick bootable te maken krijg ik deze foutmelding:

A concurrent second call is made on an object before the first is completed.

Wat betekent dat en wat kan ik er aan doen om alsnog mijn USB-stick 'nice and bootable' te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Probeer rufus eens :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ja, gewoon Rufus even proberen. Wel de USB stick er ondertussen even uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is het doel van de stick? Want het zou zomaar kunnen dat je alleen maar de bestanden op de stick hoeft te zetten. Stick moet uiteraard wel FAT32 zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Als je een ISO gebruikt kan je het beste door een tool zoals isotousb (www.isotousb.com/) de stick bootable laten maken.

Waarschijnlijk cancel gedrukt op een vorige commando? Reboot moet genoeg zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 12:59
Hero of Time schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:30:
Wat is het doel van de stick? Want het zou zomaar kunnen dat je alleen maar de bestanden op de stick hoeft te zetten. Stick moet uiteraard wel FAT32 zijn.
Dit is zelfs bij UEFI niet zo. FAT32 partities zijn by default (standaard) niet "active" wat over het algemeen nodig is om deze bootable te maken.

Nadat je uitgelogd bent of opnieuw opgestart (om die concurrent call op de usb stick te verwijderen).

Elevated command prompt
diskpart
list disk
select disk ?
clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs=fat32 quick
Vul bij ? het disknummer in van je USB stick.

Als de usb stick groter dan 64GB is kan het zijn dat je een externe tool nodig hebt om deze FAT32 te krijgen gezien Windows (7 of hoger) niet toestaat om mbv format / diskpart FAT32 te maken en alleen EXFAT toestaat. Een tool die ik daarvoor gebruik is FAT32format. Als je niks hebt met de command line versie er is ook een GUI versie beschikbaar op de pagina.
Pagina: 1