UT crasht/reboot machine constant....

Pagina: 1
Acties:

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47
Damn, tot een jaar geleden was ik op m'n oude pc'tje een fantieke UT'er, maar door tijdgebrek en wat andere dingen schoot er dat helemaal bij in. Alweer een tijdje geleden een andere pc gekocht (nov. vorig jaar) en sinds kort weer eens een beetje aan de spielerij gegaan met UT... :)

Alleen wil het allemaal niet zoals ik het wil hebben. Naar een paar potjes op het net gespeeld te hebben crasht of reboot de machine :( Ik heb al vanalles aangepast, nieuwste patch, nieuwste bios moederbord, nieuwste drivers en bios videokaart, nieuwste drivers geluidskaart (voor zover die nog nieuw te verkijgen zijn), DirectX 8.0a opnieuw, kortom: alles een beetje bij de tijd gebracht, maar steeds hetzelfde geintje... Zelfs UT nog een keer opnieuw geïnstalleerd, het mocht niet baten.

Heeft er dus iemand een idee wat dit kan zijn?? Ik wordt hier namelijk echt niet blij van... Even wat specs over de pc (neeeeeee, niet de ultieme gamers-pc):
Chaintech AJM4 moederkaart
P III 800 proc
256 MB RAM
Matrox G400 Dualhead
Maxtor hdd
Realtek 8139 NIC
SB AWE32 (jaaaaaaa, zo'n antieke met geheugenbanken, wordt snel vervangen...)

Dat is het wel zo'n beetje

alleen de hdd, nic en het moederbord zijn anders als de vorige pc, dus de geluidskaart zal het wel niet zijn.....

Ik heb de search gebruikt, maar IK kon er niets bruikbaars in vinden, als ik niet goed gezocht heb, don't flame, just tell me...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

misschien wordt je processor te heet :?

• Whizzer
38 graden, tenminste, dat zag ik nadat ik vlak na zo'n reboot de bios indook... lijkt me niet te warm...

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Misschien te weinig stroom, of je stroomkabel zit niet goed vast.
Moet je er ff uitpluggen in weer goed terug in doen... misschien dat het helpt...

Wat er ook gebeuren moogh...

• Whizzer
Op maandag 18 juni 2001 11:43 schreef BitBit3r het volgende:
Misschien te weinig stroom, of je stroomkabel zit niet goed vast.
Moet je er ff uitpluggen in weer goed terug in doen... misschien dat het helpt...
:(

misschien lopen de electronen niet hard genoeg door het netsnoer |:(

Kom op jongens (en meiden), even serieus, iemand een idee???

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Overgeclocked?
Daar is UT namelijk heel gevoelig voor.

Je hoort ook wel eens over een voeding met teweinig vermogen. Of je geheugen is een beetje brak.

• Whizzer
Nee, niets overclocked, pas als ie het normaal zal doen, ga ik overclocken...

En te weinig vermogen in de voeding??? Ik denk het niet, het mag dan wel een standaard voeding zijn (weet het vermogen zo snel niet), maar er zit weinig meer in dan in een normale pc en als ik wat anders draai dat m'n systeem een flink op z'n ballen geeft, dan houdt ie zich ook goed...

• Whizzer
^ up..

Niemnd??? :'(

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van zoiets had ik ook last van UT klapte er spontaan uit en er was geen lijn te trekken wanner het gebeurde.
Na heveel geklooi bleek de oplossing te bestaan uit het veranderen van de irq vd modem.
Mischien is het een idee om een te kijken welke apparaten een gedeelde IRQ hebben en dat te veranderen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Whizzer
Mocht iemand nog meer ideeën hebben, ik hoor ze graag...

Ik ga vanavond de tips uit de vorige post proberen...

• Whizzer
Het probleem is verholpen... Het was niet het modem of iets anders met een gedeelde irq, maar het bleken de drivers te zijn van de via chipset... (kreeg de tip in een nieuwsgroep). Drivers geïnstalleerd en gaan!

Verwijderd

mwah ik heb pas maar eens win2k erop gezet en speel dus ook vaak UT

maar hij locked gewoon soms gewoon totale freez/lockup

snap het niet helemaal had er nooit last van in Windows ME, dus oververhitting kan mijn probleem niet aan liggen denk ik...

Heb wel nieuwe drivers Via 4.31 en Detonator 12.60 voor win2k...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dat heb ik dus ook. Maar _alleen_ in Win2k. In een beter ;) gamer OS heb ik er geen last van.
Pagina: 1