Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
hallo volk, ik heb een paar dagen geleden mijn asus reference 7970 ontleed om een repaste te doen, de temperaturen zaten tijdens dragn age inq. regelmatig op de 85 en daar ben ik niet van. Voor deze repaste gebruikte ik mx4 en akasa thermal tape, nadat ik alles weer in had gebouwd deed mn pc een tikkeltje raar hij starte eerst niet en liep vast op post. Na hem helemaal ontladen te hebben restarte hij voor het bios scherm en boote daarna wel weer correct.

Ik heb de kaart toen ingame getest en hij werkte prima, de temperatuur echter bleek in plaats van lager 1 a 2 graden hoger te liggen.. (forse rijstkorrel blijkt niet effectief) De volgende dag stopte hij weer met booten tijdens post en zag ik op mijn sabertoothz77 een rood lampje naast het betreffende pcie slot branden. Nu heb ik hem er maar uit gehaald en met mijn andere kaart gestart en daar zijn geen problemen mee.

de vraag
Kan de akasa tape de oorzaak zijn? ik heb alle geheugenchips even schoongepoetst met keukenpapier voordat ik de nieuwe tape erop deed (wat een enorme pain was) en nee ik heb geen plastic laten zitten:p in het geval dat deze tape te dun is welke kan ik dan beter aanschaffen? Ik koop liever direct andere tape voordat ik hem uit elkaar haal

groet,

Brian

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:10
Ik neem aan dat de core zo warm wordt en niet het geheugen? Want dan heeft de tape er natuurlijk niets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Nu online
kun je geheugentemps meten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:10
Dacht van niet maar dan zou de tape eerder te dik zijn. Misschien zit de koeler vol stof? Het bootprobleem is ook vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Nu online
nee er zit geen haartje stof in het koelblok, ik snap ook niet wat het is. Maar heeft iemand nog tips voor de coolpads? dan kan ik hem weer repasten en kijken of er mss koelpasta tussen de transistoren is gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sowieso is een 'forse rijstkorrel' te veel, het moet echt net genoeg zijn om een heel dun laagje te vormen

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Nu online
de preciese dosering bij gpus is lastig te zeggen aangezien de processor rechthoekig is in plaats van vierkant. bij een "rijstkorrel" mis je dus in ieder geval een stukje tenzij je er behoorlijk veel opdoet.. Maar dan loopt het er aan de smalle kant overheen en dat veroorzaakt dan weer narigheid tussen de transistoren. Wellicht moet ik een dun streepje in de midden proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
aminam schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:56:
de preciese dosering bij gpus is lastig te zeggen aangezien de processor rechthoekig is in plaats van vierkant. bij een "rijstkorrel" mis je dus in ieder geval een stukje tenzij je er behoorlijk veel opdoet.. Maar dan loopt het er aan de smalle kant overheen en dat veroorzaakt dan weer narigheid tussen de transistoren. Wellicht moet ik een dun streepje in de midden proberen
Dat is wat ik altijd doe, een dun kort lijntje in het midden. Tot dusver altijd goed gegaan zonder rotzooi tussen de naastliggende transistors. Verder zou je de koeler los kunnen halen en kijken of er een afdruk van het geheugen in de tape staat, zo kan je zien of het in ieder geval niet te dun is.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Nu online
ECP0WERS schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:22:
[...]

Dat is wat ik altijd doe, een dun kort lijntje in het midden. Tot dusver altijd goed gegaan zonder rotzooi tussen de naastliggende transistors. Verder zou je de koeler los kunnen halen en kijken of er een afdruk van het geheugen in de tape staat, zo kan je zien of het in ieder geval niet te dun is.
gelijk heb je, maar voor ik dat doe probeer ik nieuwe thermal pads te vinden. Ik heb nu dus nog een velletje van akasa maar die waren aardig dun, wat ik nog zoek is dus een thermal pad die ongeveer net zo dik is als die origineel kwam.

De gekke startproblemen lijken trouwens opgelost te zijn, ik heb de gpus omgedraaid en nu nog geen startproblemen tegengekomen maarja we zullen het zien..

Pagina: 1