Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04
Hoi,

Niet helemaal zeker waar dit topic juist hoort.

Wij hebben een klein Frühstückspension in Oostenrijk en zouden graag onze gasten die hier reeds gelogeerd hebben af en toe willen informeren via een nieuwsbrief over bijvoorbeeld speciale aanbiedingen. Dit zou hooguit een paar keer per jaar zijn (max 1 maal per maand). Ik schat dat dit aanvankelijk over hooguit enkele honderden ontvangers gaat, maar dit zal in de toekomst meer zijn.

Hoe kan ik dit best doen? Kan dit via client software (wij gebruiken Ubuntu als OS) of moet dit via een externe partij gebeuren.

Belangrijk is dat onze emails niet als 'spam' gemarkeerd worden (omdat we dit ook moeten gebruiken om te antwoorden op boekingsaanvragen en betalingen e.d.). Momenteel gebruiken wij Mozilla Thunderbird voor het verzenden van onze emails.

Ter info: wij hebben momenteel een shared-hosting pakket lopen bij Combell maar zouden binnen een 2-tal maanden willen overstappen naar een zakelijk hostingpakket van DeziWeb (hun 'zakelijk 1' pakket).

Dank alvast!

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:38
Je zou eens kunnen kijken of MailChimp iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Hebben je klanten wel aangegeven dat ze zo'n nieuwsbrief willen ontvangen? Zoniet dan is dit spam en dient dit als zodanig aangemerkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15
pacificocean schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:05:
Hebben je klanten wel aangegeven dat ze zo'n nieuwsbrief willen ontvangen? Zoniet dan is dit spam en dient dit als zodanig aangemerkt te worden.
Het feit dat het klanten zijn, betekend dat er ooit zaken zijn gedaan en dan mag je je klanten mail sturen. Er moet dan wel duidelijk zijn hoe men zich kan afmelden voor mails (uitschrijflink). Zie https://www.consuwijzer.n...et-sturen-van-e-mail-spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubbie86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06-2023
je kan ook kijken naar ymlp ( your mailing list provider) zelf heb ik hier goede ervaringen mee.

edit *type fout weggehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door tubbie86 op 20-06-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
TECHcrime schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:55:
Je zou eens kunnen kijken of MailChimp iets voor je is.
Ben ook een grote fan van MailChimp voor dit soort dingen. Gemakkelijk professioneel uitziende nieuwsletters maken, versturen via externe server en bruikbare rapporten om te zien hoe effectief het is om nieuwsletters te versturen. Bovendien gratis als je het MailChimp logo laat staan in je nieuwsletter, anders tegen zeer redelijke tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Dank alvast voor de info!

Het zou idd enkel gaan om gasten die hier al eens geboekt hebben af en toe te informeren. Vanzelfsprekend kan één ieder zich hiervoor afmelden. Ik heb zelf een hekel aan spam, het is dus absoluut niet de bedoeling om duizenden (onbekenden) aan te schrijven. Dit heeft mijn inziens eerder een tegenovergeteld effect in de sector waar wij werken. Vandaar ook de beperkte frequentie (een paar keer per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zou dit ook proberen uit te breiden met Social Media zoals Facebook, dan kan je wat vaker nieuws delen over de zaak, maar niet op een te opdringerige manier en alleen voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn, samen met een facebook linkje in de 1e nieuwsbrief heb je dan waarschijnlijk al snel wat likes te pakken.

Hang er nog een paar leuke kortingsacties aanvast (like onze pagina en krijg een gratis ontbijtje/korting op het diner whutever)

Na wat research zie ik dat je al een facebook hebt met 320 likes, dus misschien is mijn tip wat te laat, maar dan maar voor een ander die het topic leest ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Facebook maken we inderdaad al gebruik van en proberen we regelmatig zowel aanbiedingen als interessante nieuwtjes over ons, de omgeving en activiteiten te posten. Maar niettemin bedankt voor de tip :)

Pagina: 1