Laptop voor ICT-Beheer Niveau 4 max 800 euro.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Tekstverwerken wordt veel gedaan maar ik moet naast dat ook (meerdere) virtuele machines (tegelijk) lopen. En wil ik in mijn vrije tijd lichtere games lopen als CS:GO en Call of Duty 4/5

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Hooguit rond de 800 euro, uiterlijk 830 maar ook echt niet meer

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. Ja, ik moet iedere dag naar school fietsen, dus 15,6 inch is ook mijn schermgrootte van voorkeur. Daarnaast is een goeie accuduur ook belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Het merk maakt mij niks uit, zolang de bouwkwaliteit maar goed is.

Ik heb wel een vraag, ik heb al 2 laptops gevonden, beiden met een i5 5200U, nu is mijn vraag, zal dit voldoende zijn om virtuele machines te gaan lopen aangezien het een dualcore met hyperthreading is.
Het betreffen deze 2:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-595Z Met deze laptop heb ik onlangs nog kunnen "spelen" bij de mediamarkt en kost daar 799 euro hij beviel mij opzich wel qua bouw, uiterlijk en prestaties.
En pricewatch: HP Envy 15-k238nd
Qua specs zo'n beetje hetzelfde, mist alleen wat USB3 ports maar dat is voor mij niet zozeer een gemis.
Deze trok mij vooral aan vanwege de SSHD maar zou dit veel verschil maken met een "traditionele" HDD?

(P.S: De laptop wordt binnen 2 weken aangeschaft)

[ Voor 6% gewijzigd door JaapN op 20-06-2015 14:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

In jouw geval wil je echt wel een quadcore.
De Asus N551JK-CN130H (http://www.paradigit.nl/a...30h/80035410/details.aspx) is dan de beste optie. Kost €798, waarbij je zou kunnen kiezen om zelf nog de HDD te vervangen voor een SSD.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
MazeWing schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:54:
In jouw geval wil je echt wel een quadcore.
De Asus N551JK-CN130H (http://www.paradigit.nl/a...30h/80035410/details.aspx) is dan de beste optie. Kost €798, waarbij je zou kunnen kiezen om zelf nog de HDD te vervangen voor een SSD.
Inderdaad een mooie! Hier in Deventer is een Paradigit dus kan er wel even naar kijken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Hij is, volgens de website, alleen beschikbaar in Roermond.
Verder is ie gewoon vergelijkbaar met overige N551(JK) modellen, alleen de specs kunnen verschillen.

Mocht je interesse hebben zou ik wel snel beslissen, er is er nog maar 1 beschikbaar.

Een iets duurdere (http://www.paradigit.nl/a...79h/80036777/details.aspx) is wel beschikbaar in Deventer.Enige verschil is volgens mij is de extra 250GB

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
MazeWing schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:08:
Hij is, volgens de website, alleen beschikbaar in Roermond.
Verder is ie gewoon vergelijkbaar met overige N551(JK) modellen, alleen de specs kunnen verschillen.

Mocht je interesse hebben zou ik wel snel beslissen, er is er nog maar 1 beschikbaar.

Een iets duurdere (http://www.paradigit.nl/a...79h/80036777/details.aspx) is wel beschikbaar in Deventer.Enige verschil is volgens mij is de extra 250GB
Dat valt dan buiten mijn budget, aangezien 830 echt mijn uiterlijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Het is verreweg de beste laptop voor het geld, gezien de specs en het IPS paneel.
Op basis van €38 verschil met je uiterlijke budget is het zonde deze te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
MazeWing schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:16:
Het is verreweg de beste laptop voor het geld, gezien de specs en het IPS paneel.
Op basis van €38 verschil met je uiterlijke budget is het zonde deze te laten schieten.
Daar geef ik je voluit gelijk in, dat wordt dan even overleggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
JaapN schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:22:
[...]

Daar geef ik je voluit gelijk in, dat wordt dan even overleggen :p
2 dingen moet je niet vergeten:
- goedkoop is duurkoop;
- je kunt je geld maar één keer uitgeven :)

Verder ben ik het er mee eens dat de Asus simpelweg de beste bang for buck heeft, maar een enorm minpunt is dat er geen ssd in zit. Zelf kan/wil ik niet meer zonder :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
pwillemske schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:58:
[...]

2 dingen moet je niet vergeten:
- goedkoop is duurkoop;
- je kunt je geld maar één keer uitgeven :)

Verder ben ik het er mee eens dat de Asus simpelweg de beste bang for buck heeft, maar een enorm minpunt is dat er geen ssd in zit. Zelf kan/wil ik niet meer zonder :P
Die Asus die er gestuurd is van 798 euro was een Demo model geweest, dit ben ik te weten gekomen na contact met de Paradigit in Roermond, het model heeft in de winkel gestaan dus er is ook al veel op geramd als het ware en dit heb ik liever niet aangezien ik hem de komende 3 jaar bijna iedere dag moet gebruiken, als het nou een model was die in een vitrinekast stond was het een minder probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 18:19
Dat is minder inderdaad. Hadden ze er wel even bij mogen zetten dat het een demo model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Zelf zou ik dat niet doen, ik heb er zelf dan geen goed gevoel bij, voor mij voelt het dan aan als "2e hands".

@Dennis, dat was inderdaad netjes geweest :|

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
Dennisdevries93 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:26:
Dat is minder inderdaad. Hadden ze er wel even bij mogen zetten dat het een demo model is.
Het stond er ook niet bij, wat inderdaad wel zo netjes geweest zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
pwillemske schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:37:
Zelf zou ik dat niet doen, ik heb er zelf dan geen goed gevoel bij, voor mij voelt het dan aan als "2e hands".

@Dennis, dat was inderdaad netjes geweest :|
Zelf heb ik precies hetzelfde gevoel, en dan zei de mevrouw van de helpdesk nog " ja dat valt wel mee" maar iedere keer als ik een mediamarkt of wat voor winkel dan ook dat demo modellen van wat dan ook heeft staan wordt er op geramd, dus infeite gewoon een tweedehands product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Behoorlijk slordig dat het er niet bij staat. Dan blijft toch alleen de iets duurdere over, wat nog steeds erg veel laptop voor het geld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
MazeWing schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:39:
Behoorlijk slordig dat het er niet bij staat. Dan blijft toch alleen de iets duurdere over, wat nog steeds erg veel laptop voor het geld geeft.
Ik ben nog even rond wezen kijken en de Bobshop heeft een mooie aanbieding (Wat geen demo model is na nader contact met de klantenservice) http://www.bobshop.nl/nl/...51jq-cn072h-laptop/p60002 i7 4710HQ, 8gb ram, 1tb hdd en GT 845M voor 764 euro :)

zo'n beetje dezelfde laptop maar met een mindere GPU (845M) wat tevens niet zoveel uitmaakt :)
Weet iemand misschien op welk prestatie niveau de 845M zit, ik weet alleen dat het een op Maxwell gebaseerde videochip is, maar meer weet ik er niet van, kan ik er vanuit gaan dat ie qua prestaties tussen de GT 840M en de GTX 850M zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
JaapN schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:33:
[...]

zo'n beetje dezelfde laptop maar met een mindere GPU (845M) wat tevens niet zoveel uitmaakt :)
Weet iemand misschien op welk prestatie niveau de 845M zit, ik weet alleen dat het een op Maxwell gebaseerde videochip is, maar meer weet ik er niet van, kan ik er vanuit gaan dat ie qua prestaties tussen de GT 840M en de GTX 850M zit?
Dit is denk ik wel interessant :)
http://www.notebookcheck....eForce-845M.113343.0.html

Qua specs zit ie tussen de 840m en de 850m in. Het prestatieniveau zal echter richting de 840m gaan, wat hem maar net iets beter maakt dan de interne gpu. Zelf persoonlijk denk ik dat je beter de externe gpu kunt laten zitten, en een ssd kopen. Dat bepaalt veel van de snelheid van de laptop. Als je er wel op wil gamen zou je voor het goed zijn je budget moeten verhogen. Of een dual core i5 draaien. Je zou iemand die vrijwel dezelfde opleiding heeft gedaan daarover moeten aanspreken :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
pwillemske schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:37:
[...]

Dit is denk ik wel interessant :)
http://www.notebookcheck....eForce-845M.113343.0.html

Qua specs zit ie tussen de 840m en de 850m in. Het prestatieniveau zal echter richting de 840m gaan, wat hem maar net iets beter maakt dan de interne gpu. Zelf persoonlijk denk ik dat je beter de externe gpu kunt laten zitten, en een ssd kopen. Dat bepaalt veel van de snelheid van de laptop. Als je er wel op wil gamen zou je voor het goed zijn je budget moeten verhogen. Of een dual core i5 draaien. Je zou iemand die vrijwel dezelfde opleiding heeft gedaan daarover moeten aanspreken :)
Mijn oudere broer heeft dezelfde opleiding gedaan, en hij "redde" het net met een AMD A6 quadcoretje, 1 of 2 VM's gingen nog net maar 3 werd em al te veel. Naast dat zou ik er niet zo heel veel op gamen en een bootssd staat al in de planning ;) (en een dualcore i5 was niet voldoende heb ik gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Een dualcore i5 is zeer snel, en heeft 4 threads. Maar als een boot ssd al in de planning staat dan maakt het niet uit, of moet dat ook in het budget zitten??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
pwillemske schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:46:
Een dualcore i5 is zeer snel, en heeft 4 threads. Maar als een boot ssd al in de planning staat dan maakt het niet uit, of moet dat ook in het budget zitten??
Zit niet bij het budget inbegrepen maar misschien over een jaartje ofzo, en een dualcore i5 zal net gaan, dus ik ga in dit geval voor de i7 quadcore zodat ik die extra speling nog heb (en dat ie meer futureproof is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
JaapN schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:22:
[...]

Zit niet bij het budget inbegrepen maar misschien over een jaartje ofzo, en een dualcore i5 zal net gaan, dus ik ga in dit geval voor de i7 quadcore zodat ik die extra speling nog heb (en dat ie meer futureproof is)
Een jaartje, hmm, dat is best lang een trage laptop :X . Ach ja, gelijk heb je, dat een quad core i7 meer futureproof is :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
JaapN schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:22:
[...]

Op zich is een quadcore i7 altijd fijn natuurlijk, maar zelfs een dualcore i5 maakt gehakt van een quadcore AMD.
Hier een i5 4200m, met een GT750m, wat ruim genoeg is voor de oudere Call of Duty's (Black Ops 1 draait prima op HD met medium settings). Op de i5 draaien hier 4VM's (2 Server 2012R2, een CentOS webserver en een Windows 7 client voor een domein netwerkje), de grootste beperking hierin is geheugen, daarna opslag.
Met 1 laptop-schrijfje ga je na twee VM's al plat op performance, i7 of niet, een tweede hardeschrijf (extern of in een caddy) is wel een must als je meerdere VM's gaat draaien (of natuurlijk een SSD).

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
RGAT schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:49:
[...]

Op zich is een quadcore i7 altijd fijn natuurlijk, maar zelfs een dualcore i5 maakt gehakt van een quadcore AMD.
Hier een i5 4200m, met een GT750m, wat ruim genoeg is voor de oudere Call of Duty's (Black Ops 1 draait prima op HD met medium settings). Op de i5 draaien hier 4VM's (2 Server 2012R2, een CentOS webserver en een Windows 7 client voor een domein netwerkje), de grootste beperking hierin is geheugen, daarna opslag.
Met 1 laptop-schrijfje ga je na twee VM's al plat op performance, i7 of niet, een tweede hardeschrijf (extern of in een caddy) is wel een must als je meerdere VM's gaat draaien (of natuurlijk een SSD).
Een SSD staat dan ook al in de planning :) Als de ervaring echt gewoon bagger is met de HDD (heb al een SSD in mijn desktop en het voelt wel gewoon retesnel aan) kan het zijn dat ik in de eerstvolgende schoolvakantie een SSD haal, zodat ik tijd heb om te configureren en dergelijke
Pagina: 1