Waar PC laten samenstellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• othellods
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2021
Dag iedereen,

Binnenkort zal ik een gaming PC bouwen maar ik ben bang om het zelf te doen dus ik wil het liever laten doen.

Optie 1: Graag zou ik zelf alle onderdelen extern kopen en ermee naar een winkel gaan waar ze het daar doen voor een lage prijs (ik woon in België).
Heeft er iemand een idee waar?

Optie 2: Aangezien dit vaak duur en ver rijden is is het misschien beter om het online te laten doen en alles dus op één webshop te bestellen waar ze het daarna gratis (of goedkoper) assembleren. Heeft er iemand een idee waar?

Mvg

[ Voor 3% gewijzigd door othellods op 20-06-2015 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat is de reden dat je te bang bent? Een PC in elkaar zetten is vrij straight-forward en je kan weinig misdoen als je je niet haast. Als je ergens aan twijfelt dan zijn wij tweakers er altijd snel bij met antwoorden, als je duidelijk genoeg uitlegt wat je niet weet en eventueel een foto post.
Een PC in elkaar zetten geeft heel wat voldoening, en eens je het een keer gedaan hebt kan je zelf ook in de toekomst reparaties doen e.d. Ik zou voor zelfbouw gaan ;)

Dat terzijde, je kan eens bij je lokale PC-boer langs om te vragen of ze dat daar doen, en hoe duur.
Verder denk ik dat Azerty en Alternate PC's bouwen, voor de rest weet ik niet echt van buiten welke shops dat nog doen.

PS. Verzendkosten naar België zijn altijd heel schappelijk vanuit NL. Zelf al meermaals een hele berg componenten besteld en de verzendkosten waren altijd gratis of €10 o.i.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 20-06-2015 13:38 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-04 16:49

Nip

Allereerst wil ik zeggen dat hetzelf in elkaar zetten van een PC erg simpel is. Er zijn ontzettend veel filmpjes op youtube met uitgebreide (uur+++) walkthroughs hoe je elk deel van een PC moet monteren. Hoe oud ben je als ik mag vragen? Het is echt makkelijker dan je denkt! Het vergt tijd en wat concentratie maar uiteindelijk weet ik zeker dat je het erg leuk zult vinden en trots zal zijn op het resultaat!

Maar goed als je 100% zeker weet dat je het niet wilt doen zou ik gewoon een webshop het laten doen. Het is duurder, maar je krijgt wel een goed gemonteerde computer thuis. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met de webshop Azerty http://tweakers.net/shopreview/6703/azerty/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

Onbekend

...

Er zijn ook "gewone" winkels die computers voor jou in elkaar willen zetten.
Alhoewel ik het zelf ook kan, heb ik dit laten doen bij Azerty aangezien ze dan ook garantie geven op de werking van het systeem. Mijn ervaring is dat winkels gemakkelijker met garantie omgaan dan dat je zelf alle losse onderdelen hebt geïnstalleerd.

Maar wil je die 50 tot 100 euro besparen, dan kan je het beter zelf in elkaar zetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othellods
Zelf ben ik 15j en heb nog nooit zelf een pc gebouwd waardoor het dus toch een grote stap is. Maar als ik het zo hoor ben ik wel overtuigd om het zelf te doen natuurlijk. Hebben jullie tips bij de eerste bouw een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06 14:26
othellods schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:02:
Zelf ben ik 15j en heb nog nooit zelf een pc gebouwd waardoor het dus toch een grote stap is. Maar als ik het zo hoor ben ik wel overtuigd om het zelf te doen natuurlijk. Hebben jullie tips bij de eerste bouw een pc?
Kijk veel youtube videos en pak de handleiding van je moederbord erbij ;) verder als iets niet past niet doordrukken maar controleer of ie goed zit en druk dan eventueel door (ram vraagt soms wat meer kracht dan je in het begin durft)

YouTube: 5 Year Old Builds a PC zie je leeftijd maakt niet veel uit :D

[ Voor 10% gewijzigd door Kevin1Smid op 20-06-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Natuurlijk zijn er tips, Google er maar eens op. :)

Ook een tip is om eerst een oude (werkende) computer uit elkaar te halen en opnieuw in elkaar te zetten. Als je dat 2 keer hebt gedaan, weet je wel een beetje waar je op moet letten en wat je soms juist wel of niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othellods
En ik las dat het aangeraden is een anti-statische polsband te kopen voor de veiligheid van je onderdelen. Is dit noodzakelijke en zijn er nog andere tips i.v.m. de veiligheid van je onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06 14:26
othellods schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:11:
En ik las dat het aangeraden is een anti-statische polsband te kopen voor de veiligheid van je onderdelen. Is dit noodzakelijke en zijn er nog andere tips i.v.m. de veiligheid van je onderdelen?
Af en toe de verwarming aanraken of de aarde van een stopcontact werkt even goed als het bandje. Geen fleece truien niet op (vooral hoogpollig)tapijt staan en je hebt het bandje niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othellods
En indien ik het bandje toch koop voor de gemakkelijkheid, aan wat moet ik het dan vastklemmen, gewoon aan de case of zijn er nog andere plaatsen waar ik het aan kan vasthangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Aan de computerkast. Je zit dan op het zelfde elektrische potentiaal als de kast. Zodra je een onderdeel uit de verpakking haalt t/m het in de kast zitten moet je verbonden zijn met de kast/moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:56
Ik had precies zelfde gevoel uit eindelijk esd bandje gekocht en gewoon de manual volgen en 2 laptops met video's en ik was binnen een uurtje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 20:03
Ik heb een aantal maanden ook mijn eerste desktop in elkaar gezet en dit ging gemakkelijker dan verwacht. Hoewel ik genoeg filmpjes had gekeken, heb ik toch wat standaard beginnersfouten gemaakt (koeler verkeerd om erop gezet, koelpasta tot 3x toe opnieuw erop gedaan etc.). Trek er gewoon een volle werkdag voor uit zodat je volledig op je gemak bezig kan zijn met het assembleren. ;)

Een andere tip is om genoeg ruimte te hebben; maak de hele tafel leeg en laat de componenten in de doos tot je ze gaat gebruiken. Assemblage bij voorkeur op een zachte ondergrond, ik heb zelf een doek over de tafel heen gelegd om krasjes of iets dergelijks te voorkomen.

Het is niet alleen leuk en interessant, maar geeft inderdaad ook voldoening wanneer je hem de eerste keer boot. :)

Leeftijd maakt overigens niet uit, het is net een ikea-bouwpakket; gewoon de instructies volgen.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907171

Modbreak:Spam

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 07-04-2017 14:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:59
Een topic van 2 jaar geleden omhoog schoppen om reclame te maken voor je eigen bedrijf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Dit kan echt niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othellods
Wel tof om me te aan herinneren hoe bang ik was om m'n eigen pc zelf samen te stellen. Nu hopen bijgeleerd en dus blij dat ik het toen zelf gedaan heb dankzij de aanmoedigingen op dit forum ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyren
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:22
Haha, ik had het niet eens door dat het van 2 jaar geleden was..
Pagina: 1