Geen herkenning Tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Okays dudes, jullie hebben vast mijn vorige post wel gelezen... met mijn vraag waarom mijn tv-out niet werkte.. dit heb ik dus voorelkaar gekregen, was een onnozel probleem maar goed.

Nu heb ik een nieuw probleem, ik dacht leuk ik installeer even TV-Tools want dat is een leuk progje.
Na die installatie zei de computer bij het opstarten van het programma dat ie niet een bepaalde kaart bevatte.. geloof met tv-out. ik ging dus naar de geavanceerde opties van mijn kaartje...

Nu is bij het tabblad Devices het volgende veranderd:

voor Tv-tools:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.lageveen1/temp/screenshot4.GIF

na Tv-tools:[img]

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.lageveen1/temp/screenshot5.GIF

Zien jullie wat er gebeurd is. Het lijkt alsof de computer niet meer ziet dat er een mogelijkheid is om de tv-out functie te gebruiken... en dat was eerst wel zo.

Ik heb tv-tools geuninstalt.. veranderde niks.. ik heb ook mijn video drivers geuninstald en opnieuw geinstalleerd.. niks...
Ik weet niet meer wat ik verder nog kan doen.. help!

nog wat system info:

Drivers: Detonator3 v12.41 Windows 95/98/ME
Windows 98

3D Blaster Creative Riva TNT2 M64 (APG)

Intel Pentium II 400 Mhz
2 X 64 MB Dimm sdram
Asus P2B
Windows 98
Philips 105S 15 "

p.s De creative drivers kon ik er dus niet op installeren omdat ie dan de kaart niet herkende. Hij zei dat ie niet aangesloten was op het moederboard ofzo, terwijl hij er wel goed in zit.. dus ik kon alleen de laagste resolutie draaien met standaar vga mode :(

de detenator drivers werken verder perfect (ook volgens de DirectX 8a tests).

• ir_baboon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09-2017
Ik heb wel een proggie waarmee je alle shit van tv-tool uit je register krijgt

Ik zal ff een account aanmaken waar jij weer je adres kwijt kan zodat ik het kan mailen... (snappie??)Doe maar tvtool@planet.nl

IR better than stupid weasel !!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je je tv wel aangesloten+aanstaan?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 00:00 schreef ISA? het volgende:
Ja, let daar wel goed op!
De eerste dag dat ik die G-Force van mezelf kreeg, was ik dat dus ook vergeten, ik deed er 2 dagen over om erachter te komen dat ik een paar draden aan moest sluiten :D :+

Verwijderd

zijnhet niet die Detonator drivers?? Heeft die al wel tv-out mogelijkheid? ... probeer anders eens de 6.50

• Wizzing
Bedankt voor jullie reacties...
Ja dat was eerst mijn probleem, dit is nu verder helemaal goed, ik heb hem ook al aan de praat gehad, alleen na het instellen van tvtools zijn alle instellingen verpest heb ik het idee. (picture 1 was ie ook niet aangeloten, maar zag je wel dat de mogelijkheid er toe was, picture 2 had verder dezelfde "aansluiting" als 1... maar niets meer over tv-out
zijnhet niet die Detonator drivers?? Heeft die al wel tv-out mogelijkheid? ... probeer anders eens de 6.50
Ik heb de tv-out voor tv-tools al aan de praat gekregen met de huidige (nieuwste) detenator drivers... denk dat ie dus wel de mogelijkheid daartoe heeft
Ik heb wel een proggie waarmee je alle shit van tv-tool uit je register krijgt
Ik zal ff een account aanmaken waar jij weer je adres kwijt kan zodat ik het kan mailen... (snappie??)Doe maar tvtool@planet.nl
Thnx dude!.. e-mail ligt in het postvakje (mijn e-mail adres is feelmyrage@hotmail.com)
Ik hoop dat het op deze manier gaat lukken.. ik post hier nog wel even of het zo werkt

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16

Potatoman

koniwa

Jup, hier heb ik ook last van gehad, kan aan je drivers liggen, maar je moet er ook voor zorgen dat je kabel goed in de tv zit en dat je tv ook aanstaat, anders detecteert je pc hem niet denk ik.

The cyclographing developer

• Wizzing
Shit dit lukte niet...
Sorry dat ik zo laat antwoorde btw.. maar alle UPC kabel troep lag hier plat (tv/radio/internet)

Ik heb alles goed gedaan weet ik zeker.. opstarten met de kabels juist aangesloten in de tv die aan staat in de juiste mode etc..

Ik weet het niet meer.. misschien heeft dat tvtools echt iets vreemd gedaan... :(
Ik denk dat het maar het beste is om een HD format te gaan uitvoeren... dan kan ik gelijk Win2K pro installeren naast win 98... maar dit zie ik nog wel..

• Wizzing
Ik heb vandaag net mijn HD even geformat.. en heb weer alles opnieuw geinstalleerd... nog steeds herkent ie de Creative kaart niet... en de detenator drivers werken perfect... en hij ziet nog steeds niet dat de computer TV-Out herkent...

Normaal hoort de computer bij het Rebooten al een signaal af te geven naar mijn tv... waardoor (als ik hem op het juiste kanaal heb staan) het beeld gaat flikkeren.. en ik een beetje kan volgen wat er op de computer gebeurt.. to in windows...
Maar dit doet hij niet bij de reboot meer...

Kan het dus ook iets zijn in de Bios?? ofzo... of kan ik ergens DLL bestanden editten...

Verwijderd

Zet je vraag in het forum van tvtool.de. Is een engels en een duits forum.
De maker van het progje leest dit forum ook en geeft als ie kan snel een antwoord.

Of: In Tvtool de optie Custom TV mode uitzetten. Als je deze aan hebt staan, gebruikt het progje namelijk niet de drivers van je grafische kaart maar stuurt zelf de tv-out aan.

Succes

• Wizzing
Ehms... even naar boven halen ;)

Ik krijg het nogsteeds nietvoorelkaar... het is niet mogelijk om op de een of andere manier de computer duidelijk te maken dat ik tv-out heb?? in de BIOS ofzo??

Ik wordt gek.. anders moet ik er maar even mee naar de zaak toe... maar dat is veel gekloot en daar heb ik een hekel aan...

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Weet je zeker dat je tvtool moet hebben en niet tvcc?

Systeem

• Wizzing
Op zaterdag 23 juni 2001 14:34 schreef vandenberg het volgende:
Weet je zeker dat je tvtool moet hebben en niet tvcc?
Ja volgens mij heb ik de chipset voor TVtool... maar ik heb laatst na mijn HD-format toen de tv-out ook niet herkent werd ook TVcc geinstalleerd... daar kreeg ik dezelfde melding dat ie em niet kon vinden.. ik heb toen handmatig geprobeert in te stellen.. maar dit werkte niet... kreeg allemaal foutmeldingen :(

• Wizzing
Okay dudes,

Ik heb nu Windows 2000 Professional geinstalleerd (UK) en nu herkend hij de tv-out wel weer.. hij laat die opties weer zien "grijs"... dus dat is beter...

alleen nu moet ik hem nog aan de praat krijgen.. maar lukt vast wel

bedankt voor de reacties in iedergeval
mzzls
Pagina: 1