Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies fotoprinter

Pagina: 1
Acties:

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 22:14
Beste medetweakers,

Zoals de titel luidt ben ik op zoek naar een fotoprinter. Ik ben eigenlijk een leek op dit gebied.

Eisen:
- Cardridges dienen relatief goedkoop te zijn (en makkelijk te vinden)
- Scannen, kopiëren en printen
- A3 formaat printer
- Het belangrijkste van allemaal: Printkwaliteit!

De printer is bedoeld om catalogussen te drukken op 350 grams a4 papier. Opties als wifi, etc. is niet belangrijk.

Budget: € 250? (budget is niet zo belangrijk, kan verhoogd worden, wat wel belangrijk is; printkwaliteit)

Bij voorbaat dank!

• OnderDeMotorkap
Ik heb zelf deze gevonden:

pricewatch: Brother MFC-J4710DW

printkwaliteit schijnt goed te zijn, a3 formaat printen mogelijk, dubbelzijdig printen mogelijk. Kan alleen nergens de kosten van een cardridge vinden.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als het vooral om printkwaliteit gaat loont het om het eventueel (afhankelijk van oplage, kleuren etc) uit te besteden. Verder moet je kijken of printkwaliteit van kleur (en dan foto's of tekst/vectorbestanden) of zwart eventueel belangrijker is. Voor kleur/foto's zou ik geneigd zijn naar inktprinters te kijken (Epson R3000, Canon PIXMA PRO-1 bijvoorbeeld), maar die zijn trager (bij grotere oplagen van belang) en nogal duur, voor printkwaliteit met een uitroepteken voor 250€ wordt het denk ik lastig, je kan ook tweedehands apparaten bekijken. Let ook op of je eventueel geheugenuitbreiding nodig hebt bij een laserprinter, bij mijn A4-kleurenlaser is de standaard 256MB niet voldoende voor alle grote kleurenprints, met 2,25Gb ben ik nog geen problemen tegengekomen. Een A3-printer heeft eventueel meer nodig, maar het ligt ook aan de aansturing van de printer natuurlijk)

[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 20-06-2015 13:12 ]

• OnderDeMotorkap
Deze zag ik voorbij komen. Aankoop van de printer is eventueel wel te doen, maar ik lees dat de cardridges prijzig zijn.

Grote oplages ga ik niet printen. Kwaliteit is alleen belangrijk voor foto's (in kleur). Maar € 240,- voor een setje cardridges vind ik aan de hoge kant.