Nieuwe UHD (4K) TV + Ambilight

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Philips 55PUS9109 / Philips 55PUS8809.

Wat is je budget?
1500~2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vervanging van onze oude Samsung 46" LCD TV, de bedoeling is dat die naar de slaapkamer gaat en er een 55" scherm voor terug komt. Deze hangt op een Cinewall (gelamineerde panelen). Het geluid van deze TV loopt via een Onkyo Reciever, hier zitten o.a. een Ziggo mediaspeler, Intel NUC met Kodi, WIII en DVD speler op aangesloten via HDMI

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al een aantal webshops gevonden waar ik deze twee modellen voor een leuk bedrag kan aanschaffen echter lees ik op diverse review sites en klant reacties de volgende problemen:[list]
• Geen native 4K ondersteuning voor media spelers (extra kastje voor nodig van 200 euro), echter heb ik een Intel NUC met Kodi (xbmc) maar toch is dit een beetje raar vind ik.
• Geluid is niet altijd even sterk, maargoed we hebben een Onkyo set, ben toch al geen fan van geluid direct uit je TV.
• De SMART TV functies schijnen wel beter te zijn maar nog steeds voor veel problemen, vastlopers en traagheid te zorgen.
[/list]

Conclusie:
Nu zijn beide modellen al een tijdje op de markt en zijn er diverse updates geweest.
We willen graag een Philips TV vanwege de Ambilight functie, anders hadden we zeker voor een SAMSUNG gegaan. Helaas zijn er alleen maar zelfbouw kits op de markt die werken op je media center, of je moet zelf een Native Ambilight systeem in elkaar gaan zetten waar ik even niet op zit te wachten. Dus we zijn gebonden aan een Philips tv die er opzich goed uit ziet, goed beeld leverd en dus native Ambilight heeft.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me dus af of er iemand is met goede ervaringen m.b.t. een van deze modellen of dat er binnenkort nog een nieuwe serie aankomt die deze features wel allemaal goed ondersteund. Of eventueel een ander advies heeft.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Hartstikke leuk dat Ambilight, maar als de televisie zelf maar matig presteert, dan is het nog maar de vraag of je het echt als eis moet gaan stellen. Hecht jij daadwerkelijk zoveel waarde aan Ambilight als je daarmee ook moet gaan inleveren op de rest van het toestel?

Qua software moet je sowieso niet teveel verwachten van Philips. De laatste jaren hebben ze meermaals softwareproblemen gehad en eigenlijk zijn deze problemen nooit daadwerkelijk opgelost.

Philips was al niet een al te best merk als het aankwam op LCD-televisies, maar sinds de overname door TP Vision is er niets meer van overgebleven. Ik raad dan ook iedereen af om een televisie van Philips te kopen en volgens mij met mij vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. Ambilight kan best een toegevoegde waarde hebben vind ik. Maar helaas zijn de TV's van philips verder niet echt goed in wat in mijn ogen de primaire functie van een TV is, en dat is de beeldkwaliteit.
Als je budget tot 2000,- gaat zijn er veel betere TV's te verkrijgen.

De Sonys van vorig jaar kan je nog heel veel geld op besparen als je 4k niet nodig hebt.
Anders zijn er de modellen van 2015 (die nu langzamerhand binnenkomen) een optie (met 4k).
Ook de Panasonics cx800 schijnen erg goed te zijn.

Ik zou veel liever zo'n TV kopen. En dan zelf een ambilight maken (of een kant en klaar kitje kopen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Nog tips voor een goede Samsung rond de 1500?
Dan ga ik eventueel toch zelf een AMBIlight clone bouwen, maar wil dit eigenlijk native hebben voor al mn HDMI imput en niet alleen voor dingen die op de media center worden afgespeeld, sterker nog stel nou dat er iets wordt afgespeeld op de TV (netflix) dan mis je dus je AmbiLight.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Zit nu te denken om voor het volgende model te gaan: Samsung UE55HU7500
LG heeft ook mooie modellen, maar Samsung heeft een uitstekende naam, goede ervaringen mee en komt er goed uit de test. Hopelijk past deze ook op de beugels die ik nu voor de huidige Samsung 46" gebruik (Samsung LE-46M86BDX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind wel dat je snel naar een ander merk gepraat wordt.
Persoonlijk vind ik Philips high-end TV's een mooier beeld hebben dan bv Samsungs, dus ik zou niet zo snel naar 1 a 2 personen luisteren.
Mijn advies voor je is om gewoon in een winkel de TV's te gaan bekijken.
Toevallig al naar dit model gekeken? http://www.electroworld.n...ed-tv-55-pus-8909-c/16344, is een exclussief model voor de 'vak'zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur een topic te kicken door 2x achter elkaar te posten. Wanneer je zelf de laatste post geschreven hebt en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop.

Verder ben ik ook van mening dat je erg overtuigd moet zijn van Ambilight om een dergelijk bedrag voor een Philips-tv uit te geven. Hun toestellen komen al jaren slechts matig uit reviews. Voor hetzelfde geld of zelfs minder kun je makkelijk een beter toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 02:07:
Ik vind wel dat je snel naar een ander merk gepraat wordt.
Persoonlijk vind ik Philips high-end TV's een mooier beeld hebben dan bv Samsungs, dus ik zou niet zo snel naar 1 a 2 personen luisteren.
Die mening deel ik absoluut niet met je. Alhoewel "mooi" natuurlijk subjectief is, kun je ook objectief naar de beeldkwaliteit kijken en dan zie je dat toestellen van Philips vaak helemaal niet goed presteren.

Zo missen de huidige toestellen van Philips vaak essentiële beeldinstellingen waardoor je vaak niet het resultaat kunt krijgen waar je op zit te wachten. Toestellen waarbij je bijvoorbeeld niet de achtergrondverlichting kunt verstellen waardoor je in een donkere kamer met een veel te licht scherm komt te zitten. Dit staat haaks op de belofte van Ambilight wat juist een rustigere kijkervaring voor de ogen zou moeten geven.

Ook het niet uit kunnen schakelen van bepaalde beeldverwerkingen kan voor een slechte beeldkwaliteit zorgen. Iets dergelijks als randverbetering - wat ik absoluut geen verbetering vind - kun je bij sommige toestellen niet uitschakelen waardoor alles onnatuurlijk wordt.

Hierdoor kun je zo'n toestel niet goed professioneel kalibreren. Dat terwijl bij een merk als Samsung dit wel mogelijk is. Het beeld wat jij dus zo mooi zou vinden bij Philips - wat vermoedelijk gewoon het beeld uit de doos is - kun je dus ook bereiken met een toestel van Samsung.
Mijn advies voor je is om gewoon in een winkel de TV's te gaan bekijken.
Dit is een slecht advies. In de winkel krijg je vaak immers geen goede presentatie van het beeld. Naast dat de toestellen ingesteld zijn op de winkelmodus waarin alles fel en extreem ingesteld staat om de aandacht te trekken - want aandacht trekken verkoopt goed - zul je ook last hebben van de omgeving. Veel toestellen naast elkaar geplaatst, een grote ruimte, veel omgevingslicht. Hetgeen wat je daar dan ziet, is niet representatief voor wat je thuis zult zien.

Een goed voorbeeld is het beeldformaat, iets wat velen wel zal herkennen. Door de grote ruimtes die winkels vaak hebben en de vele toestellen die naast elkaar worden geplaatst, lijken toestellen individueel een stuk kleiner dan ze in werkelijkheid zijn. Eenmaal thuis waar het toestel in de (woon)kamer staat, is het toestel ineens veel groter dan je had verwacht. Gelukkig wennen de meeste mensen al zeer snel aan het grote formaat en eenmaal gewend, willen de meesten ook niet meer terug naar iets kleiners.

Een beter advies is om toch de reviews te gaan lezen van zowel professionele reviewers als die van amateurs en de topics hier op Tweakers. Ook dan kom je erachter dat de televisies van Philips niet zo gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Volledig eens met de bovenstaande post.

Nu moet er ook even bij gezegd worden, professioneel kalibreren wordt over het algemeen niet gedaan. Dat zijn er maar enkele die dit laten doen.

Even kort over Philips, hier zou ik gewoon vanaf blijven. Er zijn veel problemen met Philips toestellen en het zijn de gekste problemen. Voornamelijk veroorzaakt door software problemen.

Ik zou sowieso gaan kijken naar de nieuwe lijn van Sony. De nieuwste snufjes erop met Android TV en worden ook altijd zeer goed getest.

Ik zou inderdaad de reviews goed lezen en daaruit je conclusie trekken. Het is niet voor niets dat telkens dezelfde televisies hierin naar voren komen als de 'betere'.

Maak een keuze uit 2 of 3 toestellen en ga dan naar de winkel om zelf nog wat inzichten te krijgen in het toestel. Bedien de smart TV en probeer wat functionaliteiten uit. Er zijn ook genoeg winkels waar je zelf nog beeld instellingen kunt veranderen en prima kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43

Bever!

3

Tip koop een sony samsung of panasonic. maar whatever you do. GEEN Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Het was niet mijn bedoeling het topic te kicken, excuses daar voor.
Buiten dant iedereen bedankt voor de adviesen.
Zelf was ik in eerste instantie eigenlijk van plan voor de Samsung te gaan, door de jaren heen heeft Samsung zich in mijn ogen wel bewezen en leverens ze vaak hoge kwaliteit voor een goede prijs. Sony en Panasonic natuurlijk ook maar die zijn wel een stuk duurder over het algemeen.

Volgens mij is LG ook aardig gewaagd aan Samsung, maar als ik dan moet kiezen ga ik het liefst voor Samsung omdat ik hier zelf al goede ervaringen mee heb, ook hoop ik dat de beugel die ik nu op mn Cinewall gebruik dan weer kan hergebruiken.

We willen erg graag AmbiLight, maar zoals jullie ook al aangeven moet dit niet de hoofd reden zijn.
Ook het design van Philips vind ik best mooi maar ook dat is geen hoofd voorwaarde.
Ik denk dat het de Samsung UE55HU7500 gaat worden en daarbij wil ik www.ambivision.tv gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:49
als ik je tip mag geven, ga voor de nieuwe JS serie van Samsung, net weer iets beter dan de 2014 series, mischien iets duurder, maar met name de JS 8590 en hoger hebben echt meer en betere beeldkwaliteit te bieden. Of neem een hu8500 is wel een 2014 model, maar kun je updaten met de nieuwe SEK 3500, en heeft dan o.a. volgens diverse testers en forums dan ook o.a. het nieuwe HDR waar zo veel over wordt geschrevn bij de 2015 UHD modellen, bij Samsung noemen ze dit SUHD.
Trouwens leuke keuze, dat ambivision, heb een pakket besteld, voor mijn 65HU8500, schijnt intussen on transport te staan, mocht ik het een deze dagen binnen hebben, laat ik het hier weten.. en kan nog testverslagje erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
Moet het per se 55" zijn? De 65pus9109 is bij MM nu 1888,- maar goed, begrijp dat je inmiddels van Philips af bent..

Wat je ook nog kunt doen, als je budget 2000,- euro is, even wachten met je aankoop en de prijs van de LG 55EC930 in de gaten houden. De opvolgers komen binnenkort uit volgens mij en als je de reviews leest, veel beter beeld ga je echt niet vinden. Nu nog 2999,- maar ook wel iets goedkoper te vinden.

Bij MM duitsland deze week voor 1999,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:52
paulus_01 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 01:06:
Moet het per se 55" zijn? De 65pus9109 is bij MM nu 1888,- maar goed, begrijp dat je inmiddels van Philips af bent..

Wat je ook nog kunt doen, als je budget 2000,- euro is, even wachten met je aankoop en de prijs van de LG 55EC930 in de gaten houden. De opvolgers komen binnenkort uit volgens mij en als je de reviews leest, veel beter beeld ga je echt niet vinden. Nu nog 2999,- maar ook wel iets goedkoper te vinden.

Bij MM duitsland deze week voor 1999,-
klopt die heb ik ook zien staan MM eindhoven. maar de verkoper adviseerde mij klem om geen philips te kopen..

dat zegt denk ik al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
harley2009 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 06:25:
[...]

klopt die heb ik ook zien staan MM eindhoven. maar de verkoper adviseerde mij klem om geen philips te kopen..

dat zegt denk ik al genoeg.
Dan hebben wij wellicht dezelfde verkoper in Eindhoven gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

paulus_01 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:00:
[...]

Dan hebben wij wellicht dezelfde verkoper in Eindhoven gesproken ;)
Geloof me ze zijn allemaal zo enthousiast over die rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Bever! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:12:
[...]

Geloof me ze zijn allemaal zo enthousiast over die rotzooi.
:'(

Die rotzooi staat hier in de gang in een doos ;P
Echter komt vandaag ook de LG 55ec930v hier binnen, denk dat ik de philips maar ga retourneren, hoop dat ze afhalen, want het pakket is huge O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

paulus_01 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:27:
[...]

:'(

Die rotzooi staat hier in de gang in een doos ;P
Echter komt vandaag ook de LG 55ec930v hier binnen, denk dat ik de philips maar ga retourneren, hoop dat ze afhalen, want het pakket is huge O-)
Prima keuze die LG imo, 4k content is toch nog enorm schaars. Oled beeld is erg mooi, springt echt van het scherm. Ik wacht nog op mn vt60 plasma te verkopen tot ik 4k oled non curved kan kopen voor een acceptabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Bever! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:35:
[...]

Prima keuze die LG imo, 4k content is toch nog enorm schaars. Oled beeld is erg mooi, springt echt van het scherm. Ik wacht nog op mn vt60 plasma te verkopen tot ik 4k oled non curved kan kopen voor een acceptabele prijs.
Heb ik ook overwogen, mijn voorkeur gaat uit naar 65" maar, 55" is nog prima te doen.
De curve in deze lg is minimaal en wat is een acceptabele prijs? deze lg is voor iets meer dan de Philips MM prijs al te krijgen ;)

***edit*** Philips retour aangemeld ..

[ Voor 3% gewijzigd door paulus_01 op 26-06-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Philips 9109 55" sinds vorige week. (1595 euro) en het beeld is in mijn ogen subliem.
zelden zo een mooi beeld gezien!

(let op, onder deze post komen de reacties met haters die zeggen dat ik nog nooit mooi beeld heb gezien)

Alle opmerkingen over slechte software, trage bediening en andere zaken ben ik nog niet tegen gekomen.
En het vierzijdig Ambilight is al helemaal een verademing.

Maar het belangrijkste is: Zou ik deze tv aanraden bij vrienden ? Oh, Jazeker.!*

*wel dit model tv, geen uit de goedkopere series want die zijn in mijn ogen zeker crap.
Pagina: 1