Toon posts:

i5 4690 VS AMD RICHLAND A1O-6800K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Op dit moment heb ik een PC met deze specificaties: http://gyazo.com/e249dbb6cf64467dcede66809c30c28d

Nou wil ik de AMD Quadcore 4,1 Ghz (AMD RICHLAND A1O-6800K) veranderen naar een i5 4690..

Ik vroeg me af of ik met de processor: i5 4690 en de videokaart: AMD Radeon R9-270X 2GB goed GTA V zou kunnen streamen in FullHD en 30FPS.
Met goed bedoel ik (Geen lag etc..)

Zo ja, op Ultra of op High? Zou ik graag willen weten ;-)

Met de AMD Quadcore lukt dat net niet, daarom vroeg ik mij af of de i5 4690 net die verandering kan maken in mijn PC?

Is de i5 4690 überhaupt beter dan de AMD Quadcore?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg,

iPlaithy

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als je de processor wilt vervangen, moet je ook je moederbord vervangen.

Je zou het kunnen streamen, 30FPS is niet al te best, maar het is mogelijk als je alle settings in GTA V op low zet.

Wil je de game op Ultra/High spelen, heb je een betere videokaart nodig.

Show me your moves.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb je ook al gedacht aan overclocken?
Ik hoef niks raars te doen om aan 5.2 of 5.4Ghz te zitten (weet niet meer zeker welke van de twee hij nu staat) en onder een Cooler Master Hyper 412S blijft ie ook nog eens op ongeveer 50 graden met de fan op 400 RPM.

Zo haal je al 25% extra performance uit je CPU zonder dat het je veel kost (uiteraard moet je wel een adequate koeler hebben) mits je moederbord het qua VRM's een beetje kan bijhouden. Gezien je lijstje ben ik "bang" dat het een OEM systeem is en die willen soms niet de geweldigste moederborden in je PC zetten.

Kun je bijvoorbeeld eens CPU-z downloaden, naar het 2de tabje gaan en dan een screenshot maken van de moederbord gegevens? Je kunt ook even een screenshot maken van Speccy.

Buiten dat, je CPU vervangen door een Intel CPU gaat er in geen 100 jaar voor zorgen dat je opeens op ultra kunt spelen op een mid-end kaart. Je hebt aardig wat GPU horsepower nodig om de game op high en 60FPS te spelen, laat staan ultra.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 20-06-2015 11:22 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Is een 4690 sneller en beter geschikt om te gamen dan een A1O-6800K icm met een losse gpu antwoord: JA

Ga je ultra/high settings op full hd met een 270x redden antwoord: NEE

Je 270x is een leuke gpu maar zeker geen hoogvlieger en met 2gb kom je al snel tekort.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:21:
Heb je ook al gedacht aan overclocken?
Ik hoef niks raars te doen om aan 5.2 of 5.4Ghz te zitten (weet niet meer zeker welke van de twee hij nu staat) en onder een Cooler Master Hyper 412S blijft ie ook nog eens op ongeveer 50 graden met de fan op 400 RPM.

Zo haal je al 25% extra performance uit je CPU zonder dat het je veel kost (uiteraard moet je wel een adequate koeler hebben) mits je moederbord het qua VRM's een beetje kan bijhouden. Gezien je lijstje ben ik "bang" dat het een OEM systeem is en die willen soms niet de geweldigste moederborden in je PC zetten.

Kun je bijvoorbeeld eens CPU-z downloaden, naar het 2de tabje gaan en dan een screenshot maken van de moederbord gegevens? Je kunt ook even een screenshot maken van Speccy.

Buiten dat, je CPU vervangen door een Intel CPU gaat er in geen 100 jaar voor zorgen dat je opeens op ultra kunt spelen op een mid-end kaart. Je hebt aardig wat GPU horsepower nodig om de game op high en 60FPS te spelen, laat staan ultra.
Elmo_b schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:31:
Is een 4690 sneller en beter geschikt om te gamen dan een A1O-6800K icm met een losse gpu antwoord: JA

Ga je ultra/high settings op full hd met een 270x redden antwoord: NEE

Je 270x is een leuke gpu maar zeker geen hoogvlieger en met 2gb kom je al snel tekort.
Koninkje schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:11:
Als je de processor wilt vervangen, moet je ook je moederbord vervangen.

Je zou het kunnen streamen, 30FPS is niet al te best, maar het is mogelijk als je alle settings in GTA V op low zet.

Wil je de game op Ultra/High spelen, heb je een betere videokaart nodig.
Ik heb nog even een vervolg vraag aan jullie..

Als ik op High speel, dan haal ik 30 tot 45 FPS in drukke gebieden.
Mijn CPU usage is 90% en die van mijn GPU rond de 60/70%

Stel ik neem de i5 4690K, denken jullie dan dat ik de 60FPS haal?

Ik denk namelijk van wel, omdat mijn CPU usage heel hoog is en als ik een betere CPU koop is die usage lager, en loopt GTA V soepeler..

Als ik de 60FPS makkelijk haal dan kan ik sowieso wel in 30FPS streamen volgens mij..

Hoe denken jullie hier over?

Mvg,

iPlaithy

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2015 14:49 ]

• Koninkje

Koninkje

GPU prestaties is puur gebaseerd op videokaart. Als je een betere videokaart haalt heb je sowieso betere prestaties.

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Koninkje schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:48:
GPU prestaties is puur gebaseerd op videokaart. Als je een betere videokaart haalt heb je sowieso betere prestaties.
't Punt is..
Mijn GPU usage is 60/70%
En mijn CPU 90+
Dus mijn gedachten zijn: Als ik een betere CPU neem ligt het aantal "usage" lager en haal ik betere prestaties met GTA V, aangezien de CPU niet meer stressed is.

• Koninkje

Koninkje

Hogere prestaties waarschijnlijk niet. De cpu is volgens mij niet een enorme bottleneck.

De 270x daarentegen, is niet al te high-end, en wil je op ultra/high gaan spelen is een betere gpu nodig.

Show me your moves.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 07:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Check mijn advertenties, daarin nog een mooie kaart en dan stream je je op 60+ fps op full HD, zelfs met je huidige CPU.

YouTube: GTA 5 AMD 8350 7990 NORMAL & VERY HIGH/ULTRA Bench

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Koninkje schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:06:
Hogere prestaties waarschijnlijk niet. De cpu is volgens mij niet een enorme bottleneck.

De 270x daarentegen, is niet al te high-end, en wil je op ultra/high gaan spelen is een betere gpu nodig.
En als ik deze video als voorbeeld neem? Wat denk jij d'r dan van?

https://www.youtube.com/watch?v=8F3hQnqWbXQ

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
dus je wilt het spel spelen op 30fps, en daarnaast ook streamen?
of wil je de game op een hogere framerate draaien en streamen op 30fps?

Verwijderd

Topicstarter
sjettepetJR. schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:17:
dus je wilt het spel spelen op 30fps, en daarnaast ook streamen?
of wil je de game op een hogere framerate draaien en streamen op 30fps?
Ik wil op 30 FPS kunnen streamen, en daarnaast de game op 30 of meer FPS spelen!
Dus de 2 optie ;-)

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:07:
Beste forumleden,

Op dit moment heb ik een PC met deze specificaties: http://gyazo.com/e249dbb6cf64467dcede66809c30c28d

Nou wil ik de AMD Quadcore 4,1 Ghz (AMD RICHLAND A1O-6800K) veranderen naar een i5 4690..

Ik vroeg me af of ik met de processor: i5 4690 en de videokaart: AMD Radeon R9-270X 2GB goed GTA V zou kunnen streamen in FullHD en 30FPS.
Met goed bedoel ik (Geen lag etc..)

Zo ja, op Ultra of op High? Zou ik graag willen weten ;-)

Met de AMD Quadcore lukt dat net niet, daarom vroeg ik mij af of de i5 4690 net die verandering kan maken in mijn PC?

Is de i5 4690 überhaupt beter dan de AMD Quadcore?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg,

iPlaithy
ik heb zelf een i7 en ben er zeer tevreden mee.
ik heb zelf niet zo een dikke videokaart in mijn systeem maargoed ik ben ook niet van plan om meer modernere spelletjes te spelen.
intel wint het meestal van amd.
Dat spel licht eraan of het processor intensief is of videokaart intensief.
Ik zou net als de jongens hierboven zeggen voordat je jezelf op hogere kosten gaat zetten eerst eens een dikkere videokaart installeren.
Als je dan nog niet tevreden bent kun je altijd nog een nieuwe moederbord kopen met geheugen en nieuwe processor.
En van daaruit verdergaan. :)

mvg:rjmno1

[ Voor 4% gewijzigd door rjmno1 op 20-06-2015 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
rjmno1 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:28:
[...]

ik heb zelf een i7 en ben er zeer tevreden mee.
ik heb zelf niet zo een dikke videokaart in mijn systeem maargoed ik ben ook niet van plan om meer modernere spelletjes te spelen.
intel wint het meestal van amd.
Dat spel licht eraan of het processor intensief is of videokaart intensief.
Ik zou net als de jongens hierboven zeggen voordat je jezelf op hogere kosten gaat zetten eerst eens een dikkere videokaart installeren.
Als je dan nog niet tevreden bent kun je altijd nog een nieuwe moederbord kopen met geheugen en nieuwe processor.
En van daaruit verdergaan. :)

mvg:rjmno1
Dankjewel voor je reactie!
Pagina: 1