Toon posts:

Mac Mini: Fusion of SSD-opslag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben een editor en op zoek naar een nieuwe solide mac om veel en stevig op te monteren.
Een Macbook of iMac is iets te prijzig voor me en overweeg een Mac Mini te kopen.
Nu heb ik deze op het oog:

Mac Mini 3,0-GHz dual-Core Intel Core i7 (Turbo Boost tot 3,5 GHz)
16 GB 1600-MHz LPDDR3 SDRAM

Lijkt me een goeie bak toch?

Echter, wat ik me nu afvraag: welke harde schijf is het beste?
Is het wijs om een 256 GB PCIe-flashopslag of is een Fusion Drive van 1 TB te nemen? Ik wil vooral op externe SSD schijven werken, dus niet op de mac mini zelf.

Zou te gek zijn als iemand hier iets zinnigs over zou kunnen zegen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53

Fiber

Beaches are for storming.

Die flash is beter en sneller als je de grotere opslag van de Fusion drive niet nodig hebt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opslag kan ook op externe schrijven dunkt me? Dat je de Mac schijf enkel gebruikt voor programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

De €240 meerprijs voor de Core i7 is zijn geld niet waard. Nog steeds een dual-core. Als je budget beperkt is kun je dat beter in iets anders steken.

Overzicht van de Mac mini processoren: http://ark.intel.com/compare/83508,83507,83506

[ Voor 22% gewijzigd door Pjotr op 20-06-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Ik zou de SSD optie nemen met de tweede i5 en dan een Thunderbolt raid setje erbij halen. De i7 is letterlijk niks verschillend met een ietwat overgeclockte i5. om daar nou gelijk €240 voor neer te leggen is wat overdreven als je die ook in bv een grotere SSD kan stoppen of in externe storage. De videokaarten zijn exact hetzelfde (Intel HD5100) maar voor monteren is het niet echt fantastisch spul. Dan kan je beter een tweedehands imac aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

precies, een mac mini is geen solide werkpaard. Meer bedoeld als office/internet gebruik. Voor het bedrag van de mac mini (+16gb geheugen en i7) koop je een prima 2e hands imac, die vele malen krachtiger is. En heb je gelijk een scherm.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Serieus? Een Mac Mini niet solide genoeg?
Ik vind tweedehands wat tricky. Je weet nooit wat iemand allemaal heeft uitgespookt met zijn iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is deze (nieuwe) iMac dan? Is dit een solide monteerbeest?

2,9-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
5400-rpm seriële ATA schijf van 1 TB
NVIDIA GeForce GT 750M 1 GB GDDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

De iMac heeft in ieder geval een quadcore; de Mac mini (helaas) slechts alleen dualcore.
http://tweakers.net/price...84/349938;350030/product/

Een Fusion-drive of SSD is natuurlijk ook nog erg welkom...

[ Voor 16% gewijzigd door Pjotr op 20-06-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Pjotr schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:52:
De iMac heeft in ieder geval een quadcore; de Mac mini (helaas) slechts alleen dualcore.
http://tweakers.net/price...84/349938;350030/product/

Een Fusion-drive of SSD is natuurlijk ook nog erg welkom...
Allemaal leuk en aardig, maar het is nou niet zo of een dual-core nou direct een enorme handicap is. Voor heel veel werk draait dat prima en is een quad misschien niet echt nodig. Ligt er maar net aan wat TS met zijn Mac gaat doen.
Wat TS op het oog heeft is een nette machine.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TS?

Wat ik in elk geval op het moment intensief gebruik op mijn huidige mac mini is Final Cut Pro X, encodeerprogramma's en Photoshop.
Ik merk dat het behoorlijk veel vraagt van mijn beestje. Tijdens het renderen stijgt 'ie zowat op en hoe langer ik aan een project werk hoe trager het wordt.

Ik zoek dus een machine die bovenstaande zonder problem aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:56:
...intensief gebruik op mijn huidige mac mini is Final Cut Pro X, encodeerprogramma's en Photoshop. Ik zoek dus een machine die bovenstaande zonder problem aankan.
Voor dat soort zaken heb je inderdaad zeker profijt van een quadcore.
Pagina: 1