Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met MVC / Umbraco .net hosting

Pagina: 1
Acties:

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Hej!

Een kennis van mij heeft een umbraco site draaien bij Arvixe, welke compleet niet performed. Los van of de tool wel of niet goed gebouwd is (daar is vast ook wel wat op aan te merken), merk ik ook dat Arvixe erg vaak onbereikbaar is of een storing heeft. Daarnaast zie ik niet (naast misschien dan prijs) waarom hij voor Arvixe heeft gekozen, aangezien in Nederland hosten voor nederlandse sites volgens mij altijd nog beter is.

Eitherway, ik ben alleen bekend met Linux hosting partijen en heb zelf geen ervaring met Windows hosting. Hebben jullie misschien ervaringen met windows hosting, zodat we niet weer tegen dezelfde problemen aan lopen als nu (performance & downtime). Ik vermoed zo dat de prijzen sowieso hoger zullen zijn, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Het is bedoeld voor een MVC / Umbraco applicatie, hoeft geen MS SQL db te hebben (want SDF) en preferabel met rewrite extensie..

Dank alvast voor het meedenken!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
clownmasson schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:44:
Hej!

Een kennis van mij heeft een umbraco site draaien bij Arvixe, welke compleet niet performed. Los van of de tool wel of niet goed gebouwd is (daar is vast ook wel wat op aan te merken), merk ik ook dat Arvixe erg vaak onbereikbaar is of een storing heeft. Daarnaast zie ik niet (naast misschien dan prijs) waarom hij voor Arvixe heeft gekozen, aangezien in Nederland hosten voor nederlandse sites volgens mij altijd nog beter is.

Eitherway, ik ben alleen bekend met Linux hosting partijen en heb zelf geen ervaring met Windows hosting. Hebben jullie misschien ervaringen met windows hosting, zodat we niet weer tegen dezelfde problemen aan lopen als nu (performance & downtime). Ik vermoed zo dat de prijzen sowieso hoger zullen zijn, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Het is bedoeld voor een MVC / Umbraco applicatie, hoeft geen MS SQL db te hebben (want SDF) en preferabel met rewrite extensie..

Dank alvast voor het meedenken!
Hoi ik weet niet welke versie van Umbraco je gebruikt, maar anders is Azure gewoon de beste keuze, kost weinig, en performed goed, overigens is de SDF oplossing niet echt geschikt voor productie omgevingen, welliswaar zou je in de frontend geen last moeten hebben (umbraco is geheel gecached in memory), maar het CMS deel zal niet al te best werken.

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Hej Raptorix,

Dank voor je antwoord. Naïef genoeg had ik wel aan Azure gedacht, maar dacht dat deze, netzoals Leaseweb/Transip e.d., alleen VPS hosting hadden, geen web/sitehosting op zich zelf. Dank voor de tip!

Het gebruik van SDF ken ik zelf niet, zal het eens aan hem duiden dat het niet handig is. Omzetten naar MSSQL kan (lijkt me?) altijd nog ;)

Super bedankt!