Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR|A
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06-2015
Is er iemand die een Pioneer VSX-424-K (of kleine broertje VSX-329-K) heeft en daar 4K beeld doorheen krijgt?

Ik heb recentelijk dat ding aangeschaft om te gebruiken met mijn LG 55UBV850 UHD TV, maar ik krijg er op geen mogelijkheid 4K beeld doorheen.

Ik heb getest met:
Windows PC met een Displayport 1.2 uitgang.
Windows Laptop met een HDMI 2.0 uitgang.
Android 4K MediaPlayer met HDMI 2.0 uitgang.

Alle drie rechtstreeks op de LG 55UBV850 geven netjes 4K signaal door. Kan op de Windows PC en Laptop ook netjes kiezen bij resoluties tussen 3840x2160 en 4096x2160.

Alle drie via de Pioner VSX 424-K naar de TV komen niet hoger dan 1920x1080.

Support van Pioneer is niet echt behulpzaam. Ze blijven erbij dat het aan mijn andere apparaten, TV of kabels moet liggen. Ik gebruik gecertificeerde HDMI 2.0 kabels, de TV kan het aan, de apparaten kunnen het aan. En als ik ze dus direct op de TV inprik dan krijg ik wel 4K beeld.

Iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 20:28
Toevallig dat ik dit topic zo zie. Er zijn dus meer mensen met Pioneer receivers en brakke 4K ondersteuning.

Ik heb de VSX-329-K en het is mij wel gelukt, maar niet helemaal lekker en zelfs niet volledig. Ik heb de goedkoopste "OEM" HDMI kabels gebruikt met gemengd resultaat.

Ik heb een GTX 970 in m'n PC (met HDMI 2.0) en een Samsung UH6900 UHD TV (40"). Als ik de PC aansluit op de receiver krijg ik netjes de goede resolutie in mijn lijst (Nvidia control panel), maar dan moet ARC wel uit staan. Als ik 3840x2160 aanvink is er echter maar een paar seconden beeld, waarna het beeld wegvalt, het rode HDMI lampje uitgaat en een paar seconden later weer aan gaat.

Dit gebeurd alleen wanneer ik iets doe wat "intensief", bijvoorbeeld een browser open wanneer het hele beeld in 1x veranderd. Bij statische beelden is het over het algemeen wel goed (lees: beeld valt minder vaak weg dan wanneer ik iets anders doe).

Ik dacht meteen aan een bandwidth probleem en heb dus nieuwe kabels besteld, maar het resultaat bleef hetzelfde. Ik heb zelfs de manual er bij gehad waarna ik er achterkwam dat onze serie eigenlijk helemaal geen goede 4K ondersteuning heeft. 4K is namelijk op 60Hz alleen ondersteund met de 4:2:0 color gamut, wat ik met geen mogelijkheid in kon stellen in het Nvidia control panel. Het volledige 4:4:4 kleurenspectrum wordt pas ondersteund op 24 Hz.

Dus heb ik geprobeerd de refresh rate te zetten op 24 Hz, maar het resultaat bleef hetzelfde. Het beeld valt nu wel minder vaak weg, maar valt nog steeds weg. Beetje jammer dit.

Ik heb de PC nu rechtstreeks op de TV aangesloten, en het geluid via S/PDIF naar de receiver. DTS Connect heb ik aan zodat ik 5.1 heb in games middels DTS.

Misschien dat jij er wel uitkomt. Ik zou ARC eens uit doen en kijken of je dan wel de juiste resolutie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik krijg geen doorgifte voor elkaar met de VSX 424k hierop aangesloten een nvidia Shield tv. Ik heb nog garantie, ik ga hem naar de winkel brengen met de vraag voor een swap. Hebben jullie nog garantie?