Toon posts:

2 nic's in win98se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje, gaat dit werken?

1 laptop win95(ivm HDD ruimte)
1 Freesco router
2 win98se machines

de Freesco router regelt de internet verbinding voor bij de computers, dit alles zit op een coax netwerk. Werkt allemaal prachtig, alleen nu wil ik mijn laptop ook aan het netwerk hangen, hierro zit een UTP aansluiting op. als ik een UTP kaartje in een van de win98se pc's hang kan ik dan gewoon het netwerk op?

het is niet mogelijk om een UTP kaart in de Freesco machine te plaatsen aangezien daar alleen ISA sloten in zitten(en isa UTP is niet goedkoop).

Ook een totaal UTP netwerk heb ik geen behoefte aan, geen zin om al die kabels te veranderen. :)

Already thnx.

Verwijderd

volgens mij gaat dat niet werken, dan zou je dus van een win98 pc een router moeten maken volgens mij. en of daar goeie software voor is ?

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

ehh, als er iets goedkoop is dan zijn het wel 3c509b combo kaartjes. BNC/AUI en UTP (10Mbit) bij elkaar. De standaard prijs van die dingen is 25.- dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt zo'n combo-kaart nemen en dan BNC en UTP aansluiten op 1 kaart :?

Dat gaat niet werken,

[topic=41234]

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

nee, gewoon kaartje bij plaatsen. (er vanuit gaande dat je nog 1 slot vrij hebt.) Je kunt op een COMBO kaart altijd maar 1 aansluiting gebruiken.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon ff tweedehands een isa utp kaartje halen, ik zie er in vraag en aanbod eentje voor 15 piek staan, en ik heb er zelf laatst 2 voor 25 piek gehaald, dus duur zijn ze echt niet.

Verwijderd

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik begreep dat winroute goed werkte als router.

Maar de twee netwerk kaartjes installeren moet op zich geen probleem zijn. Wel tip, maak twee segmentjes aan. Bv de coax op segment 192.168.101.xxx en het ethernet op 192.168.102.xxx Dat is voor het overzicht wat makkelijker.

Qua ip adressen kan je het dan zo aanpakken.

COAX Segment:
192.168.101.1 : router
192.168.101.2 : coaxkaart in routende win98 pc
192.168.101.3 : tweede pc
...

Ethernet segment
192.168.102.2 : ethernetkaart in routende win98 pc
192.168.102.3 : tweede ethernet pc

Of hier natuurlijk een variant op...

sterkte
Pagina: 1