Toon posts:

PC loopt niet lekker bij streamen van CS:GO

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Altijd ben ik opzoek naar het beste voor mijn pc, omdat ik het leuk vind en graag het beste wil, alleen houd het budget me soms tegen :(. Zelf ben ik een fanatieke gamer, dus wil graag een geoptimaliseerde game-pc. De game die ik speel is Counter Strike: Global Offensive (CS:GO). De game draait netjes, maar zelf zou ik iets meer power willen, want soms heeft hij het iets te zwaar (in speciale gevallen in specialle mappen) naar mijn gevoel. Maar de twee misschien wel de eerste(belangrijkere) rede is, als ik wil streamen, loopt me PC niet meer lekker, maar waar ligt het aan, internet, CPU, GPU...
Als eerst wat is CS:GO, een GPU of CPU intensieve game? Vele zeggen een CPU-based game, wat de meeste niet CS:GO'ers niet geloven. Zelf weet ik het ook niet zeker, heb het alleen maar van horen zeggen, maar het hangt natuurlijk aan meerdere factoren af. Dus ben ik mijn computer gaan monitoren tijdens gebruik.

Eerst heb ik mijn computer 7 min laten draaien zonder iets te doen, behalve dan browsen en bladeren door mijn systeem, om een indruk te krijgen van hoe mijn PC draait stationair. Vervolgens ben ik gaan game, dit heb ik circa 7 min gedaan. Maar ook wil ik graag mijn game streamen, dus heb ik weer eerst mijn stream 7 min aangezet zonder te game, de applicatie stond wel aan, maar ik was niet aan het spelen (was de lobby van de game zeg maar). Vervolgens ben ik 7 min gaan gamen met me streaming aan.

Het internet dat ik heb is van Ziggo 200/20, maar ik zie dat in via speedtest.net mijn download soms rond de 110-150 kan liggen, waarschijnlijk door de drukte??? Maar even goed kan hij ook weer naar de 200 schieten…

Hierbij de monitoring/statistieken van mijn PC, deze heb ik opgenomen met msi afterburner:
Stationair:
https://www.dropbox.com/s...rdwareMonitoring.hml?dl=0

alleen steam:

Gaming + stream:

Gaming:

Hierbij de schermafbeeldingen van de monitoring, met een ander programma HwinFo om statistieken van mijn moederbord en harddisk vast te leggen. Dit heb ik gedaan met steaming en gaming:
https://www.dropbox.com/s...06-19%2018.02.39.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...06-19%2018.02.49.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...06-19%2018.02.56.png?dl=0

Het valt mij alleen op dat de GPU en CPU helemaal niet maximaal draaien, dus waar zou het aan kunnen liggen.Moederbord? Want gaming + steaming blijft zwaar en daardoor loopt mijn game niet meer lekker.

Mijn systeem:

CPU: i5-3570k
GPU: EVGA 970 GTX
Solid Harddisk: SSD Samsung 830
Motherboard: GigaByte Z77X-D3H

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerst maar eens een schopje naar PMG.

Verder, wat is precíes het probleem. Je geeft aan dat "als ik wil streamen, loopt me PC niet meer lekker", wat versta jij onder niet lekker?

Verder, hoe stream je? Over de CPU of over de GPU?

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
counter strike is een goed spel maar echte highend specs heb je daar volgens mij niet bij nodig.
Als je meer power wilt dan haal een i7 en zet die erin, envolgens mij dan is dit van i5 naar i7 een minieme verbetering.
ik zie niks verkeerd bij je specs ,ik zie dat de processor op meer dan 4 gig loopt.
Wees daar voorzichtig mee, dat alles niet te warm word.
vooral als de omgeving temparatuur tegen of over de 30 graden Celsius gaat.
Voor de rest ziet het er allemaal goed uit.
buiten dit alles is steam een heel; erg zwaar progamma.
Ik dacht dat er een Linux variant was van steam.
maargoed dat ter zijde.
net als hetzelde als brooky zecht wat versta je onder streamen?

vriendelijke groet:rjmno1 :)

[ Voor 7% gewijzigd door rjmno1 op 19-06-2015 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:04:

Verder, wat is precíes het probleem. Je geeft aan dat "als ik wil streamen, loopt me PC niet meer lekker", wat versta jij onder niet lekker?

Verder, hoe stream je? Over de CPU of over de GPU?
Shokkerig, game loopt niet meer vloeiend.
Streamen doe ik via de CPU.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27
Als ik me niet vergis kan je ook streamen via de gpu. Hoe presteerd de boel dan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• rjmno1
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:19:
[...]

Shokkerig, game loopt niet meer vloeiend.
Streamen doe ik via de CPU.
volgens mij heeft dat met de internet snelheid te maken wat voor een abonnement heb je? :)
ben je online aan het streamen?
de stream van het spel natuurlijk nu snap ik het.
Dat heeft te maken met de processor en geheugen en videokaart.
zijn je videokaart drivers up to date?
Licht er ook aan of je natuurlijk online bent aan het gamen.
ik speel vaak unreal torurnament 99 en heb wel de opengl drivers 3.7 van internet gdownload en geinstalleert.Maar heb soms ook last van lag en soms knikkert de server me er gewoon vanaf.

[ Voor 44% gewijzigd door rjmno1 op 20-06-2015 16:43 ]

Verwijderd

rjmno1 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:35:
[...]

volgens mij heeft dat met de internet snelheid te maken wat voor een abonnement heb je? :)
ben je online aan het streamen?
de stream van het spel natuurlijk nu snap ik het.
Dat heeft te maken met de processor en geheugen en videokaart.
zijn je videokaart drivers up to date?
Licht er ook aan of je natuurlijk online bent aan het gamen.
ik speel vaak unreal torurnament 99 en heb wel de opengl drivers 3.7 van internet gdownload en geinstalleert.Maar heb soms ook last van lag en soms knikkert de server me er gewoon vanaf.
Het internet dat ik heb is van Ziggo 200/20, maar ik zie dat in via speedtest.net mijn download soms rond de 110-150 kan liggen, waarschijnlijk door de drukte??? Maar even goed kan hij ook weer naar de 200 schieten…

Staat erbij.. Wel even lezen..

Internet zal geen probleem wezen.. ligt eraan op hoeveel kbits je streamt? 3000.3500 is 1080..
Maar zoals ik lees ligt het totaal niet aan je internet.. ik stream perfect met een 50/7 van ziggo en heb er nooit last van gehad.. alleen gebruik ik crossfire r9 290.. en heb ik wel een lagere processor als jou..

bottlenecked je cpu niet gewoon.. omdat het te zwaar word.. lijkt me ook sterk maar er is een kans
Zie wel dat al je cpu hard oplopen naar de 60%..

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar 60% moet toch geen probleem zijn, het zou pas een probleem zijn als het tegen de 90/100 aan tikt.
Zelf stream ik via xplits en ik kan daar niet zien hoeveel kbits. Volgens mij zo rond de 3000. Dit doet hij automatisch, ik zal nog een OBS (open broadcaster gebruiken, hier kan ik het zelf instellen).

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:59
Hem die i5 is sterk zat cs go is wel cpu intensief, heb jij je divers update die kunnen nogal rare dingen doen. Je hebt toch wel 8gb ram?anders dat misschien het probleem!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:25:
Ja maar 60% moet toch geen probleem zijn, het zou pas een probleem zijn als het tegen de 90/100 aan tikt.
Zelf stream ik via xplits en ik kan daar niet zien hoeveel kbits. Volgens mij zo rond de 3000. Dit doet hij automatisch, ik zal nog een OBS (open broadcaster gebruiken, hier kan ik het zelf instellen).
Bottlenecks zitten als rond de 25 50 75 en 100% gebruik dus dat maakt niet echt heel veel uit als je op 100 zit en je GPU rond de 40 weet je ook dat het je cpu is

• rjmno1
Als ik ut 99 speel dan is de processor 100% en bij alle configuraties alle processor modellen.
Het heeft ook natuurlijk met het spel te maken, op wat voor een wijze het geprogammeert is. :)
Nee het klopt niet wat ik hier zeg hij gebruikt maar 5 % van de processor tijd.
Maarja die meer modernere spelletjes zijn best zwaar en wegen heel erg aan je videokaart.

mvg:rjmno1

[ Voor 29% gewijzigd door rjmno1 op 23-06-2015 18:18 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:25:
Bij Xplit kun je het beste als encoder NVENC gebruiken, dit heeft het minste impact op je prestaties. Dan wordt er namelijk gebruik gemaakt van een videokaart om de stream te encoden.
http://faq.xsplit.com/xgc...xsplit-gamecaster-support

Als je OBS gaat gebruiken zorg er dan voor dat het vinkje NVENC ergens aanstaan.

sorry voor het opgraven van een 3 dagen oud topic

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:45:
[...]

Bottlenecks zitten als rond de 25 50 75 en 100% gebruik dus dat maakt niet echt heel veel uit als je op 100 zit en je GPU rond de 40 weet je ook dat het je cpu is
Dan is het sowieso mijn CPU, want mijn videokaart doet haast niks. Qua verbruik kan ik nu geen exact antwoord geven, maar dat viel mij wel meteen op.

Verwijderd

Topicstarter
Demian Brunt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:09:
Hem die i5 is sterk zat cs go is wel cpu intensief, heb jij je divers update die kunnen nogal rare dingen doen. Je hebt toch wel 8gb ram?anders dat misschien het probleem!
16 gb en alles is up2date. Miss dat dat het probleem is, maar ik denk toch eerder de processor, want mijn oudere en nog oudere drivers had ik ook het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
LongBowNL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:20:
[...]

Bij Xplit kun je het beste als encoder NVENC gebruiken, dit heeft het minste impact op je prestaties. Dan wordt er namelijk gebruik gemaakt van een videokaart om de stream te encoden.
http://faq.xsplit.com/xgc...xsplit-gamecaster-support

Als je OBS gaat gebruiken zorg er dan voor dat het vinkje NVENC ergens aanstaan.

sorry voor het opgraven van een 3 dagen oud topic
Ga ik nog is proberen/naar kijken, thx
Iemand anders had ook al zoiets opgemerkt, toen had ik het wel al geprobeerd om de streaming via mijn videokaart te laten lopen maar ook toen liep het nog niet lekker..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:21:
[...]

Dan is het sowieso mijn CPU, want mijn videokaart doet haast niks. Qua verbruik kan ik nu geen exact antwoord geven, maar dat viel mij wel meteen op.
Jah dat denk ik haast wel cpu horen niet 100% te draaien ook al is de game een cpu verwachtende game 80 max misschien 90 maar meer ook niet en zelfs dan denk ik nog dat die te hoog loopt..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:04

D4NG3R

kiwi

:)

Met die i5 kan je ook kiezen voor Quick Sync, zelfs op mijn oudere laptop met 2e generatie i7 kan ik 720p 60FPS content streamen terwijl ik hooguit 1 a 2 frames (op 60FPS) verlies.

De complete load van de stream word dan gedaan op de GPU van de processor, die je sowieso al niet of nauwelijks gebruikt. Zowel je dedicated GPU als CPU worden daardoor niet of nauwelijks belast. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2015 16:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:21:
[...]

Ipv een enkele cijfer te geven voor je CPU, kijk wat alle 4 de cores doen. Als ze allemaal op 60% zitten, ligt je bottleneck zeker niet bij CPU. Maar 60% overall kan ook betekenen dat een of twee op 100% zitten en de andere veel minder. Dan is je CPU wel aan het bottlenecken - want itt bijv rendering zijn games zelden perfect multithreaded, dus vaak gebruiken ze maar een of twee cores daadwerkelijk, en al gebruiken ze meer, het is nagenoeg nooit perfect verdeeld ertussen.

Mbt GPU usage, daar zijn ook tools voor.

En mbt internet, verdiep je even in de materie. Geen enkele game gebruikt meer dan een handjevol Mbps, simpelweg omdat het overgrote deel van internetters wereldwijd niet meer heeft, dus een game dat meer eist zou commercieel nooit een succes kunnen worden. Het verschil tussen 200Mbps en 150Mbps maakt dus geen ene drol uit. Wat wel uitmaakt is latency, en die kan bij 200Mbps ook brak zijn. Sterker nog, de reden dat je netto bandbreedte zakt van 200Mbps naar 150Mbs kan ook aan de latency liggen. Je hebt gelijk dat dat aan drukte ligt, maar de meest voor de hand liggende oorzaak daarvan ben je zelf :o
Bedenk dat grootste deel internetverkeer via TCP gaat, en dat bij TCP steeds ontvangstbevestigingen verstuurd moeten worden van alle binnengekomen pakketjes. Als je upload vol is komen die bevestigingen er niet door en zakt je download ook in. Games werken vaker met UDP, maar ook daar worden sync pakketjes verstuurd op layer 7 (ipv layer 4) met vergelijkbaar effect als je upload vol zit.
Moraal is dus: zorg dat je upload *nooit* helemaal vol komt te zitten. Dus als je bijv torrent-apps draait, zorg dat ze beperkt worden qua upstream bandbreedte tot significant minder dan de max upload van je verbinding. De helft is doorgaans een goede indicatie. Dan hou je genoeg over voor gaming of andere real-time apps.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ja ik heb een soort gelijke probleem. Ik heb dan dat als ik aan het streamen ben dan loop lag csgo heel erg... :'( :'( :'(

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:22:
ja ik heb een soort gelijke probleem. Ik heb dan dat als ik aan het streamen ben dan loop lag csgo heel erg... :'( :'( :'(
En wat wil je bereiken met deze post in een topic van 8 maanden terug?
Wil je hulp of is het gewoon een mededeling?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ouwe }:O }:O in de sloot laten liggen :o

Als je vraag geen eigen topic waard is, is het al helemaal niet een onzinpost (zonder info, zonder eigen inzet) in andermans topic waard.

Enige reden om een oud topic omhoog te schoppen is met nieuwe antwoorden, voortschrijdende inzichten etc. Dat is dit niet. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.