Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
ff je prefs in een andere browser aanpassen?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Cookies worden per browser opgeslagen, niet per systeemOp zondag 17 juni 2001 23:30 schreef Moartn het volgende:
ff je prefs in een andere browser aanpassen?
En dan ook nog even de cookie's voor GoT verwijderen bij die browser? (of gaat dat niet makkelijk?)Op zondag 17 juni 2001 23:30 schreef Aaargh! het volgende:
Cookies worden per browser opgeslagen, niet per systeem
En sinds wanneer is dit probleem, weet je dat?
Na de laatste GoT-versie upgrade, net na de laatste php-release etc ??
HTTP compressie staat toch standaard aan? En zodra je je cookies trasht heb je weer standaard settings... lijkt me?Op zondag 17 juni 2001 23:33 schreef ACM het volgende:
[..]
En dan ook nog even de cookie's voor GoT verwijderen bij die browser? (of gaat dat niet makkelijk?)
volgens mij gebruikt ie juist compressie als er geen cookies staan.Op zondag 17 juni 2001 23:33 schreef ACM het volgende:
En dan ook nog even de cookie's voor GoT verwijderen bij die browser? (of gaat dat niet makkelijk?)
bij GoT geen idee (omdat ik normaal andere browser gebruik) maar bij Fok! zag ik 't toen een tijdje geleden de server waarop Fokforum draaide gecrashed was en het forum werd overgezet naar een andere server.En sinds wanneer is dit probleem, weet je dat?
Na de laatste GoT-versie upgrade, net na de laatste php-release etc ??
Das een goeie...Op zondag 17 juni 2001 23:34 schreef Onno het volgende:
HTTP compressie staat toch standaard aan? En zodra je je cookies trasht heb je weer standaard settings... lijkt me?
Volgens mij zit je dan met een "deadlock" idd, die alleen serverside op te lossen is.
konqueror (konqueror geeft een iets andere error "protocol handler died unexpectely" maar die gaf vanaf precies dezelfde tijd de fout) en lynxOp zondag 17 juni 2001 23:39 schreef Onno het volgende:
Over welke browser hebben we het nu trouwens?
Ik kan met lynx de prefs pagina gewoon bekijken hoor... 
HTTP compressie uitzetten voor prefs moet niet nodig zijn, een browser geeft bij het maken van een request immers zelf aan of hij HTTP compressie ondersteunt, en alleen dan krijg je een gecomprimeerde response terug. Anders niet.
Waar jouw probleem door komt? Geen idee... bug in de compressiecode van de tw.n servers? Lijkt me ook raar, omdat 't voor anderen wel werkt. Zit je toevallig achter een proxy?
HTTP compressie uitzetten voor prefs moet niet nodig zijn, een browser geeft bij het maken van een request immers zelf aan of hij HTTP compressie ondersteunt, en alleen dan krijg je een gecomprimeerde response terug. Anders niet.
Waar jouw probleem door komt? Geen idee... bug in de compressiecode van de tw.n servers? Lijkt me ook raar, omdat 't voor anderen wel werkt. Zit je toevallig achter een proxy?
Wat je nog kan doen, bij konqueror, is de accept-methods bij werken.
Gewoon compress/gzip etc uitzetten (dat kon je daar toch ook, net als bij mozilla, instellen?)
Gewoon compress/gzip etc uitzetten (dat kon je daar toch ook, net als bij mozilla, instellen?)
lynx KAN ook gecompressede files aan, op een of andere manier geeft de t.net server dus een verkeerd gecompressede file, omdat konqueror ook een error geeft denk ik niet dat het aan de browser ligt.Op maandag 18 juni 2001 00:05 schreef Onno het volgende:
Ik kan met lynx de prefs pagina gewoon bekijken hoor...
ik heb trouwens m'n Gzip geupdate EN een nieuwe lynx geinstalleerd.
nee, mozilla doet het trouwens wel gewoon.Waar jouw probleem door komt? Geen idee... bug in de compressiecode van de tw.n servers? Lijkt me ook raar, omdat 't voor anderen wel werkt. Zit je toevallig achter een proxy?
Ja, en dat WERKT bij mij dus ook gewoon zeg ik net.Op maandag 18 juni 2001 01:08 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
lynx KAN ook gecompressede files aan,
Verwijderd
Konqueror bij mij:
Konqueror van Mandrake 8.0
code:
1
| The process for the http://gathering.tweakers.net protocol died unexpectedly |
Verwijderd
Dat heb ik ook op SuSE 7.0 met Konqueror ja, KDE 2.0.Op maandag 18 juni 2001 12:56 schreef fkooman het volgende:
Konqueror bij mij:
code:
1 The process for the http://gathering.tweakers.net protocol died unexpectedly
Hmm... ik heb 's wat pagina's met wget opgevraagd en geprobeerd te gunzippen, dat werkt idd niet op got.
(en uhh... zijn er ook nog plannen om bugs.topix.nl weer 's up te brengen? ik kan niet echt de indruk krijgen dat die site ook maar enige prioriteit heeft...)
En gzip -l:gunzip: got.gz: unexpected end of file
Bij andere sites (waaronder tweakers.net) gaan beide wel goed. Dus vergeet Topix wat gzip headers/footers mee te sturen ofzo?compressed uncompr. ratio uncompressed_name
2119 417313835 99.9% got
(en uhh... zijn er ook nog plannen om bugs.topix.nl weer 's up te brengen? ik kan niet echt de indruk krijgen dat die site ook maar enige prioriteit heeft...)
De HTTP compressie levert sinds een tijdje ook bij Opera problemen. Voorheen funtioneerde het wel goed, dus er is wat aangepast...
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
*schop omhoog*
Dit zal er ook wel mee te maken hebben. Zoals Joost E. al zei is dit probleem ook van de laatste tijd.
[topic=162685]
Waar zit de bug?
[topic=162685]
Waar zit de bug?
De bug zit _ergens_ in de HTTP-compressie.
Opera is idd ook niet bruikbaar als HTTP-compressie aanstaat. (Pages worden niet goed geladen, blijft hangen, als URL krijg je dan de Banner, ipv gathering.tweakers.blaat... En als moderator doen ook je radiobuttons het niet.)
Opera is idd ook niet bruikbaar als HTTP-compressie aanstaat. (Pages worden niet goed geladen, blijft hangen, als URL krijg je dan de Banner, ipv gathering.tweakers.blaat... En als moderator doen ook je radiobuttons het niet.)
Aannames zijn fataal.
Het is ook wel vreemd dat je in Netscape 4.x op GoT geen source krijgt te zien en op t.net wel met het compressie script dat ik daar gebruik.
Aah, als je nou meteen had gezegd dat ik daarom niet meer kon modden met opera !!Op dinsdag 19 juni 2001 17:57 schreef GaMeOvEr het volgende:
De bug zit _ergens_ in de HTTP-compressie.
Joepie, http compressie fijn uitgezet en kan weer fijn modden met opera!
Nou maar weer wachten totdat het gefixt is.
Mwah. De gegzipte uitvoer van GoT klopt gewoon niet. (is 4 bytes te kort)Op dinsdag 19 juni 2001 18:00 schreef Femme het volgende:
Het is ook wel vreemd dat je in Netscape 4.x op GoT geen source krijgt te zien en op t.net wel met het compressie script dat ik daar gebruik.
Wat ik vooral vreemd vind is dat het bij gewoon browsen *wel* werkt.
Daar ligt het verschil. Op http://bugs.topix.nl zei Arjen dat ie van ingebouwde PHP functies gebruik maakte, i.p.v. het script.Op dinsdag 19 juni 2001 18:00 schreef Femme het volgende:
Er heeft een tijdje een script oplossing voor http compressie gedraaid, omdat er toen nog geen echte PHP functie voor was. Die is er inmiddels wel, en die wordt sinds kort ook gebruikt in Topix. Blijkbaar is die PHP code niet foutloos, het is dus een bug in PHP. Ik zal even kijken of het gefixt is, of gaat worden, anders gaat de oude code er weer in.
Is dit probleem nu niet opgelost in PHP 4.0.6?
Want het is best irritant dat ik speciaal voor GoT Mozilla moet opstarten. Vroeger werkte het altijd perfect in Konqueror.
Want het is best irritant dat ik speciaal voor GoT Mozilla moet opstarten. Vroeger werkte het altijd perfect in Konqueror.
GoT geeft nog steeds foute gzip streams terug. En het hoeft helemaal niet aan PHP te liggen, het kan waarschijnlijk ook wel aan een foute configuratie/fout gebruik liggen.Op maandag 25 juni 2001 17:36 schreef [J.d.I.] Exploder het volgende:
Is dit probleem nu niet opgelost in PHP 4.0.6?
Maar kan de het oude script dan niet eerst weer worden terug gezet voordat het nieuwere php gedeelte goed werkt? zodat nu het probleem zo snelmogelijk is opgelost.
ja juist we OH'en nu al weken over dit http-compressieprob in verscheidene browsers, maar er wordt niets aan gedaan..
Het is gemeld bij bugs.topix.nl, dus voor de rest is het afwachten wat er aan gedaan gaat worden.
Aannames zijn fataal.
Pagina: 1