Muis voor shooters

Pagina: 1
Acties:

• Jefixed
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2021
Hi allemaal, ik wil graag een nieuwe muis om shooters mee te spelen op de PC. Momenteel een Deathadder (razer) in bezit, maar vind dat ding niet prettig, houd niet lekker vast... Daarom zoek ik nu een zeer comfortabele muis met hogere DPI instellingen. Ik hoorde veel mensen over de Logitech G502, alleen ik heb er echt absoluut geen verstand van... Kunnen jullie mij misschien wat advies geven? Om al die extra knopjes geef ik niet veel, leuk als het er op zit maar is absoluut geen must. Ik hoop een paar reacties te zien, en dat daar een mooi resultaat uit mag komen. Alles is welkom, in elke prijsklasse!

Jefixed

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 18:53
Wat had je zelf gevonden?

Overigens is een muis heel persoonlijk. De één vind een zware muis fijn, de ander een lichte muis. Daarnaast heb je verschil in gliders (die dingen onder je muis). De één glijd beter dan de ander. Daarnaast zijn er die ze vervangen voor goed glijdende modellen.
Dan heb je ook nog de ondergrond waar je rekening mee moet houden.

• Jefixed
Arunia schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:03:
Wat had je zelf gevonden?

Overigens is een muis heel persoonlijk. De één vind een zware muis fijn, de ander een lichte muis. Daarnaast heb je verschil in gliders (die dingen onder je muis). De één glijd beter dan de ander. Daarnaast zijn er die ze vervangen voor goed glijdende modellen.
Dan heb je ook nog de ondergrond waar je rekening mee moet houden.
Ik had zelf de Logitech G502 op het oog, veel mensen gebruiken die en zijn er vrij positief over. Het vervelende aan mijn huidige muis is dat deze niet lekker vasthoud, ook moet ik tijdens het spelen van een shooter de muis regelmatig op de juiste positie leggen, zelfs op een hogere sensitivity. Dan zul je zeggen, pas het DPI aan. Alleen het bijgeleverde programma (Razer Synpase 2.0) is echt shit, bij het opstarten worden alle instellingen direct gewijzigd en gaat je muis dus heel snel en wordt de scrol snelheid aangepast. Daarom is het niet fijn om dat bij deze muis te doen. Ondergrond is trouwens een muismat, zo'n lange van Razer (die is wel goed haha). Ik weet niet echt wat ik prettig vind qua zwaarte, het liefst heb ik tijdens een shooter dat ik de muis weinig op moet tillen, dus ik denk dat zwaarder voor mij iets prettiger is.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Advies: ga eens naar de mediamarkt oid, en leg je hand op een paar van die muizen om te bepalen welke vorm je wilt, is erg persoonlijk. Hetzelfde met DPI, jij hebt het over een hoge DPI, terwijl ik shooters (zoals CS:GO) juist graag met een laag dpi speel, bijvoorbeeld 600dpi.

• Jefixed
1337aldi schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:28:
Advies: ga eens naar de mediamarkt oid, en leg je hand op een paar van die muizen om te bepalen welke vorm je wilt, is erg persoonlijk. Hetzelfde met DPI, jij hebt het over een hoge DPI, terwijl ik shooters (zoals CS:GO) juist graag met een laag dpi speel, bijvoorbeeld 600dpi.
Ja heb je gelijk in, alleen ik zit niet dicht bij een Mediamarkt helaas :(... Ik speel zelf sowieso altijd op hoge senstivity dus een hoge DPI lijkt me ook logisch voor mij.

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 14:23
Ik heb zelf de G502 en ik ben er erg tevreden over. Ik heb geen hele grote handen en de muis ligt bij mij prima in de hand en alle knoppen zijn prima bereikbaar. De software die er bij wordt geleverd is ook prima, overigens. Bijkomend voordeel van de G502 is natuurlijk dat je tot op zekere hoogte het gewicht van de muis zelf kan bepalen, aangezien er gewichtjes worden meegeleverd die je er wel of niet in kan stoppen. Kun je zelf bekijkenwat je prettig vindt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 18:53
Qua software is logitech wel erg goed. Voor zover kun je profielen maken per spel.
Ik heb zelf de g700 volgens mij. Draadloos en veel knoppen, maar heb geen tijd om alles in te stellen en hangt altijd aan het snoer. Lekker nuttige keuze.
Moet ook eens tijd maken voor de macroknoppen. Maar wel altijd tevreden over hun spullen.

• Jefixed
michaelvink schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:38:
Ik heb zelf de G502 en ik ben er erg tevreden over. Ik heb geen hele grote handen en de muis ligt bij mij prima in de hand en alle knoppen zijn prima bereikbaar. De software die er bij wordt geleverd is ook prima, overigens. Bijkomend voordeel van de G502 is natuurlijk dat je tot op zekere hoogte het gewicht van de muis zelf kan bepalen, aangezien er gewichtjes worden meegeleverd die je er wel of niet in kan stoppen. Kun je zelf bekijkenwat je prettig vindt.
Speel jij er veel COD ofzo mee? Zoja, moet jij dan vaak de muis weer optillen om 'm vervolgens goed in positie te leggen? Daar stoor ik mij aan bij mijn huidige muis haha.
Arunia schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:38:
Qua software is logitech wel erg goed. Voor zover kun je profielen maken per spel.
Ik heb zelf de g700 volgens mij. Draadloos en veel knoppen, maar heb geen tijd om alles in te stellen en hangt altijd aan het snoer. Lekker nuttige keuze.
Moet ook eens tijd maken voor de macroknoppen. Maar wel altijd tevreden over hun spullen.
Goed om te horen, heb in het verleden ook veel Logitech gehad, nooit iets te klagen gehad eigenlijk.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-02 20:03

spartacusNLD

This is Sparta!!

pricewatch: Razer Deathadder Chroma

heb de deathadder 2013 maar die is vrijwel uitverkocht overal.. perfecte muis :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Jefixed
spartacusNLD schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:43:
pricewatch: Razer Deathadder Chroma

heb de deathadder 2013 maar die is vrijwel uitverkocht overal.. perfecte muis :)
Ik heb op het moment ook de deathadder 2013 in gebruik, hij is opzich wel ok maar ik vind hem niet geweldig.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Move naar CAA

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-02 20:03

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jefixed schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Ik heb op het moment ook de deathadder 2013 in gebruik, hij is opzich wel ok maar ik vind hem niet geweldig.
zo zie je maar dat een muis iets heel erg persoonlijks is.. en daarom ook moeilijk advies over te geven. Ik zou zeggen ga t is testen in een MM of ander soort elektronicazaak

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 14:23
Nee, totaal niet. Shooters speel ik niet heel veel meer, af en toe een potje UT99, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik heb hiervoor meer dan 8 jaar lang een MX510 gehad, ook van logitech, die wordt tot op de dag van vandaag nog door mijn vriendin gebruikt, naar volle tevredenheid. Wat betreft levensduur van de producten is logitech in mijn ogen simpelweg de beste keuze (ik heb om mijn heen drie muizen en twee toetsenborden van razer binnen een jaar kapot zien gaan...:/ Wellicht dat mijn mening hierover dus enigszins gekleurd is)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hoe houd jij je muis vast: vingers, vingertoppen of handpalm?

• Jefixed
Edmin schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:45:
Hoe houd jij je muis vast: vingers, vingertoppen of handpalm?
Ik probeer altijd de de handpalm manier maar dat hou ik niet lang vol met deze muis... Na een tijd word het eerder met de vingertoppen, terwijl dat juist niet goed is...

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:21
Een deathadder is ook niet echt geschikt om met de palm grip vast te houden. Een claw grip (waarbij je pols steunt op je muismat) vind ik met die muis veel fijner. Door te steunen op je muismat voorkom je ook dat je je hele muismat overgaat.

• Jefixed
Awsom schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:48:
Een deathadder is ook niet echt geschikt om met de palm grip vast te houden. Een claw grip (waarbij je pols steunt op je muismat) vind ik met die muis veel fijner. Door te steunen op je muismat voorkom je ook dat je je hele muismat overgaat.
Dat doe ik inderdaad ook, maar doordat je steunt met je pols, gaat je hand naarmate de game vordert steeds schever en moet je 'm toch weer op positie leggen. Misschien een beetje lastig uit te leggen. Maar daarom moet je dus met hoge sensitivity spelen, dan voorkom je dat lijkt me?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jefixed schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:46:
[...]

Ik probeer altijd de de handpalm manier maar dat hou ik niet lang vol met deze muis... Na een tijd word het eerder met de vingertoppen, terwijl dat juist niet goed is...
Hoezo is dat niet goed? Voor gamen pak ik de muis ook heel anders vast dan voor bureauwerk... Bovendien is het soort grip dat je toepast erg belangrijk in de keuze die je maakt bij de aanschaf :)

• Jefixed
Edmin schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:54:
[...]

Hoezo is dat niet goed? Voor gamen pak ik de muis ook heel anders vast dan voor bureauwerk... Bovendien is het soort grip dat je toepast erg belangrijk in de keuze die je maakt bij de aanschaf :)
Ja voor bureauwerk dan heb ik gewoon m'n handpalm op de muis, en dat lukt prima maar als ik ga gamen dan wordt dat inderdaad een claw-grip.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier staat een aardig lijstje:
http://www.toptengamer.com/best-fps-gaming-mouse/

Heb ik zelf ook geraadpleegd toen ik mijn inmiddels overleden Copperhead moest vervangen. Ik ben voor de G502 gegaan en daar heb ik na twee dagen wennen absoluut geen spijt van :)

• Jefixed
Edmin schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:59:
Hier staat een aardig lijstje:
http://www.toptengamer.com/best-fps-gaming-mouse/

Heb ik zelf ook geraadpleegd toen ik mijn inmiddels overleden Copperhead moest vervangen. Ik ben voor de G502 gegaan en daar heb ik na twee dagen wennen absoluut geen spijt van :)
Heel erg bedankt, ik denk dat ik ook maar eens goed ga kijken voor de G502, lijkt me wel een hele vette muis. Denk wel dat ik daar wat mensen mee kan afknallen haha :-). Allen: Dank voor advies/hulp :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit lijkt me ook een leuk muisje: http://mionix.net/mice/naos-8200/

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Jefixed
Die zit er inderdaad ook echt prima uit! Ga ik nu ook maar eens even goed bekijken :) Dankjewel.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jefixed schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:10:
[...]
Die zit er inderdaad ook echt prima uit! Ga ik nu ook maar eens even goed bekijken :) Dankjewel.
Ik ben zelf al tijden aan het kijken naar een leuk muisje ter vervanging van mijn 6 jaar oude Steelseries Ikari Laser. Ik ben zelf een palm gripper dus vind het erg lastig, maar een Mionix 7200 of 8200 ziet er best leuk uit :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Jefixed
stin00 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:14:
[...]

Ik ben zelf al tijden aan het kijken naar een leuk muisje ter vervanging van mijn 6 jaar oude Steelseries Ikari Laser. Ik ben zelf een palm gripper dus vind het erg lastig, maar een Mionix 7200 of 8200 ziet er best leuk uit :D
De NAOS 8200 is een ''full'' palmgripper staat vermeld, hoor van veel reviewers dat de G502 ook perfect is voor palmgrip.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Een roccat kone XTD ligt geweldig in de hand. Als je iets groters wilt is de Tyon ook nog een optie. Ik heb deze zelf in gebruik en hij is echt geweldig.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

staar je niet blind op DPI waardes; dat is puur marketing, voor shooters op een 1920*1080 scherm zit je het liefst onder 2000DPI.
Ik vindt usb polling en het abasolute gebrek aan acceleratie veel belangrijker, en ergonomics natuurlijk.

Om even in te haken op je Razer ervaringen: Mijn Lachesis werkt prima sinds dat die uit kwam (2011) en mijn pa gebruikt de Razer muis die ik daarvoor had (Razer Pro|Solution 1.6) en die kwam uit in 2007 ;)

In windows is het ook de moeite waard om "Enhance Pointer Precision" uit te schakelen (geen idee hoe die optie genoemd wordt in het nederlands).
Dit doe je door naar je Control panel te gaan>Hardware and Sound>Mouse en onder het tabje "Pointer Options" zie je het vinkje.
Dit schakelt de native windows acceleratie uit en zal je ervaring met een goede muis sterk verbeteren.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
ik ben zelf een groot fan van de Razer Deathadder Chroma. De 10000dpi is een grapje maar de software is zeer makkelijk in gebruik. Gebruik zelf 1800 dpi en verscheidende macros met de muis.

• Jefixed
Anonnymous! schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:03:
staar je niet blind op DPI waardes; dat is puur marketing, voor shooters op een 1920*1080 scherm zit je het liefst onder 2000DPI.
Ik vindt usb polling en het abasolute gebrek aan acceleratie veel belangrijker, en ergonomics natuurlijk.

Om even in te haken op je Razer ervaringen: Mijn Lachesis werkt prima sinds dat die uit kwam (2011) en mijn pa gebruikt de Razer muis die ik daarvoor had (Razer Pro|Solution 1.6) en die kwam uit in 2007 ;)

In windows is het ook de moeite waard om "Enhance Pointer Precision" uit te schakelen (geen idee hoe die optie genoemd wordt in het nederlands).
Dit doe je door naar je Control panel te gaan>Hardware and Sound>Mouse en onder het tabje "Pointer Options" zie je het vinkje.
Dit schakelt de native windows acceleratie uit en zal je ervaring met een goede muis sterk verbeteren.
Thanks voor de tip, net ff gedaan!
Kevin1Smid schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:13:
ik ben zelf een groot fan van de Razer Deathadder Chroma. De 10000dpi is een grapje maar de software is zeer makkelijk in gebruik. Gebruik zelf 1800 dpi en verscheidende macros met de muis.
Ik ben zelf geen fan van de razer software haha. Vind het eerlijk gezegd een dramatisch programma.

Ik had dus de Logitech G502 besteld, eigenlijk een prima muis: houd lekker vast en reageert snel. Alleen erger ik mij aan dat knopje bij de duim. Ik ben sowieso geen groot fan van te veel knoppen op een muis, eigenlijk zijn 2 tot 4 extra knoppen genoeg, met de linker/rechter muisknop en de scrolwielknop dus in totaal 7 knoppen. Ik ga deze denk ik terug sturen, helaas was deze bijna perfect op al die stomme rot knopjes na... Dus nu gaat mijn zoektocht verder, zag de G400 ook voorbij komen die door veel mensen als zeer fijn wordt beschouwd. Alleen deze is nergens meer te koop dus dat houd ook op. Vind een muis waar je je duim lekker op kwijt kan toch wel erg fijn. Nog suggesties?

Twijfel nog wel altijd of ik de 502 zal houden, ligt namelijk wel lekker in de hand :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Jefixed op 22-06-2015 09:17 ]

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Ik heb sinds een paar maanden de Logitech G600 (http://tweakers.net/produ...ch-g600-mmo-gaming-mouse/).
Omdat ik vrij grote handen heb ben ik op zoek gegaan naar een grote muis.
Met de wijs- middel- en ringvinger op de drie (3!) knoppen is er voldoende grip.

• Jefixed
hanvandijk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:59:
Ik heb sinds een paar maanden de Logitech G600 (http://tweakers.net/produ...ch-g600-mmo-gaming-mouse/).
Omdat ik vrij grote handen heb ben ik op zoek gegaan naar een grote muis.
Met de wijs- middel- en ringvinger op de drie (3!) knoppen is er voldoende grip.
Ziet er prima uit, maar daar kom ik weer: daar zitten al helemaal teveel knoppen op. Ik heb aan rechter, linker muisknop en de scrolknop genoeg, eventueel zitten er 2 of 4 extra knoppen op, die niet in de weg zitten. Ik wil sowieso mijn duim vrijhouden van knoppen, pink/ringvinger het liefst ook. Eigenlijk zou de G400 perfect voor mij zijn, maar die verkopen ze dus nergens meer. Ik vind het prettig om zo'n soort inkeping voor de duim te hebben, dat zit echt relaxed!
Pagina: 1