Mac Mini hangt bij aanpassen vertrouwensinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
De afgelopen weken loop ik tegen het probleem aan dat mijn Mac mini (late 2012) blijft vasthangen bij het inlogscherm voor wijzigingen in de vertrouwensinstellingen voor certificaten.

Ik krijg een melding dat een certificaat niet vertrouwd wordt en als ik dat wil aanpassen moet ik m'n wachtwoord invoeren. Dat inlogscherm verschijnt wel, maar reageert vervolgens nergens meer op.

De enige manier om dit vervolgens op te lossen is het uitzetten van de Mac en weer opnieuw starten.

Ik had dit voor 't eerst bij Outlook en RDP connection, dus dacht dat het misschien iets met Microsoft-apps te maken zou kunnen hebben, maar nu loop ik er ook met Safari tegenaan.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het zou kunnen verhelpen?

Voor de volledigheid: ik heb afgelopen week m'n Mac opnieuw geïnstalleerd na het plaatsen van een SSD maar ook daarmee was het probleem niet verholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Deevay op 19-06-2015 14:11 ]

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik zou je aanraden om in keychain (sleutelhanger) het desbetreffende certificaat te verwijderen en evt. ook andere oude en dubbele certificaten. Hopelijk gaat het daarna wel goed.

Je vindt dit onder Hulpprogramma's en dan Sleutelhangertoegang :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."