Toon posts:

GTX 670 Enorme FPS drops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb gisteren Borderlands pre-sequel gekocht. Eerst alle graphic settings op het hoogste gedaan, Vsync aangezet en de fps 22-60 smoothed gezet. Ik bleef steeds rond de 60 fps hebben wat ik ook wil omdat mijn monitor maar 60Hz is. Toen ik net weer wou gaan spelen merkte ik dat mijn fps van 60 naar 20-30 dropt en niet veel meer stijgt. Dit probleem heb ik bv. ook bij CS GO waar ik tussen de 120 en 280 fps schommel. Ik heb met gputweak de temp, load enz. in de gaten gehouden tijdens borderlands. De kaart kwam niet boven de 49° en de load was rond de 40%. Ik werk met een ASUS GTX670 OC II TOP, A8-6600K CPU die ik geoverklokt heb tot 4.2GHz en 8GB Hyperx Fury van 1866MHz. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:45
Wat is de voeding? Misschien kan die het vermogen niet leveren?
Wat is je moederbord? Misschien kan die de overclock van de CPU niet leveren omdat de aanvoer te heet wordt? Iets meer informatie zou wel fijn zijn. Bijvoorbeeld de temps en de usage van de CPU, kan zijn dat het daar en niet bij de videokaart ligt.

Misschien moet met Borderlands de smoothing uitgezet moet worden? Zou kunnen dat deze elkaar tegen werken hoewel ik daar niet zeker van ben.

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03-2025
Zet vsync is uit, heb je dan ook nog frames drops?
Zo ja, is het dat iig niet. Adaptive vsync proberen?

Monitor je memory is, loopt ie daar toevallig uit?

Is je CPU misschien niet krachtig genoeg om aan te sturen, 40% load is volgensmij laag, dacht dat die zo hoog mogelijk moet zijn, maar iemand mag me verbeteren hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Yamotek schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:15:
Wat is je moederbord? Misschien kan die de overclock van de CPU niet leveren omdat de aanvoer te heet wordt? Iets meer informatie zou wel fijn zijn. Bijvoorbeeld de temps en de usage van de CPU, kan zijn dat het daar en niet bij de videokaart ligt.

Misschien moet met Borderlands de smoothing uitgezet moet worden? Zou kunnen dat deze elkaar tegen werken hoewel ik daar niet zeker van ben.
Ik heb ook al zonder Vsync en andere fps settings geprobeerd maar hij blijft enorme drops hebben. Mijn voeding is een 530 watt Thermaltake smart SE. De overklok kan het volgens mij niet zijn omdat ik de fps drops in SC GO ook had voor de overklok. De temps van mijn cpu kunnen het volgens mij ook niet zijn omdat prime95 maar tot 47° aanloopt en een game volgens mij niet zo erg kan belasten als prime95 (verbeter mij als ik fout ben). Mijn mobo is een Gigabyte GA-F2A88X-D3H. Ik vermeld er ook even bij dat ik van Gigabyte een speciale bios heb gekregen om de Vcore te kunnen verlagen. Ik zal nu eerst even mijn cpu usage bekijken.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien de Physx eens uitzetten? Dat levert bij mij flinke drops op.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Yamotek schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:15:

CPU Load is 60-70%

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:40:
Misschien de Physx eens uitzetten? Dat levert bij mij flinke drops op.
Physx uitgezet en het helpt inderdaad. Gisteren stond het op ultra en alles werkte perfect dus vind het nog steeds een beetje vreemd. Ook denk ik dat mijn GPU normaal alles op het hoogste zou moeten aankunnen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Borderlands is sowiezo een vreemde als het aan komt op performance, ik had soms extreme framedrops uit het niets.
Als het in andere games goed draait zou ik er niet teveel aandacht aan besteden.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Physx uitgezet en het helpt inderdaad. Gisteren stond het op ultra en alles werkte perfect dus vind het nog steeds een beetje vreemd. Ook denk ik dat mijn GPU normaal alles op het hoogste zou moeten aankunnen.
Physx is enorm zwaar, en geeft flinke framedrops. Vooral op ultra. Met mijn GTX960 (ongeveer zelde performance level) kan ik normaal op de 100-110fps spelen. Als er echter veel effecten tegelijk afspelen, dan dropt het naar 60 of 70. Normaal zou je dat niet merken, maar omdat je normale framerate zoveel hoger ligt, nu dus wel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

D4NG3R

kiwi

:)

PhysX is zonder dedicated 2e GPU vrij zwaar terwijl je hier ingame vrij weinig van terug ziet.

Hoe warm word je processor en is die overklok wel stabiel zonder dat de boel gaat throttlen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:13:
PhysX is zonder dedicated 2e GPU vrij zwaar terwijl je hier ingame vrij weinig van terug ziet.

Hoe warm word je processor en is die overklok wel stabiel zonder dat de boel gaat throttlen?
Ik heb de OC eigenlijk nog niet uitgebreid getest. Heb maar 10 min prime gedraaid.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wel zo handig om dat eerst te doen voordat je hier langs komt dat je spelletjes opeens niet meer goed draaien.. Draai IntelBurnTest (Werkt ook gewoon op AMD ja :P) voor een aantal runs en houd de temps in de gaten met HWmonitor / Coretemp.

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 19-06-2015 15:22 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:08:
Hallo beste tweakers,

Ik heb gisteren Borderlands pre-sequel gekocht. Eerst alle graphic settings op het hoogste gedaan, Vsync aangezet en de fps 22-60 smoothed gezet. Ik bleef steeds rond de 60 fps hebben wat ik ook wil omdat mijn monitor maar 60Hz is. Toen ik net weer wou gaan spelen merkte ik dat mijn fps van 60 naar 20-30 dropt en niet veel meer stijgt. Dit probleem heb ik bv. ook bij CS GO waar ik tussen de 120 en 280 fps schommel. Ik heb met gputweak de temp, load enz. in de gaten gehouden tijdens borderlands. De kaart kwam niet boven de 49° en de load was rond de 40%. Ik werk met een ASUS GTX670 OC II TOP, A8-6600K CPU die ik geoverklokt heb tot 4.2GHz en 8GB Hyperx Fury van 1866MHz. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Als je de physx via de cpu doet, zet dan het maximaal aantal particles lager via de ini, althans dit las ik ergens ;). Een gpu kan makkelijk gigantisch veel particles aan omdat dat allemaal parallel kan, de cpu kan maar x zoveel aan voordat de performance inkakt.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:20:
Wel zo handig om dat eerst te doen voordat je hier langs komt dat je spelletjes opeens niet meer goed draaien.. Draai IntelBurnTest (Werkt ook gewoon op AMD ja :P) voor een aantal runs en houd de temps in de gaten met HWmonitor / Coretemp.
Ik heb de cpu terug normaal gezet en de fps zijn nu zelfs nog lager op CS GO.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:20:
IntelBurnTest geeft aan op very high dat hij stabiel is. Heb de temp gemeten met Easy Tune 6 en deze geeft 47 graden als max.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De kloksnelheid bleef ook constant en knalde niet naar beneden?

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:52:
Hmm, hier heb ik niet op gelet. Even kijken.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:52:
De kloksnelheid blijft op Core 3 en 4 inderdaad niet stabiel. Op idle staan deze maar op 1800Mhz en als ik IntelBurnTest gebruik schommelen ze tussen 3500MHz en 4200MHz. Op standaard 3.9Ghz met het normale Vcore willen ze zelfs niet hoger dan 1800Mhz gaan en doen alleen core 1 en 2 het op 3.9Ghz. Enige oplossing hiervoor?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
CSGO is een zwaar cpu intensief spelletje, de 6600 is geen wonder.

en 120-260? dat is nog steeds meer dan zat. Zolang het maar boven de 100 zit in csgo zit je gebakken, dat verschil is vrij logisch, sommige gebieden zijn zwaarder dan andere.. ook als je van richting veranderd dan moet er wat anders worden weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:59:
CSGO is een zwaar cpu intensief spelletje, de 6600 is geen wonder.

en 120-260? dat is nog steeds meer dan zat. Zolang het maar boven de 100 zit in csgo zit je gebakken, dat verschil is vrij logisch, sommige gebieden zijn zwaarder dan andere.. ook als je van richting veranderd dan moet er wat anders worden weergeven.
Ja dat klopt. Mijn monitor is maar 60Hz dus zolang ik daarboven zit zal ik geen problemen ondervinden. Het is alleen wel heel erg vervelend in Borderlands omdat ik hier wel enorme lag krijg. Als ik borderlands/CS Go speel zie ik op amd overdrive dat alleen mijn 2 eerste cores op multiplier x39 staan, de andere 2 blijven hangen op x19 dus hierdoor de grote fps drops. Weet alleen niet hoe dit op te lossen. Cool 'n quiet staat uit dus dat kan het al niet zijn.

• legendareN
60 hertz of niet, dat betekend niet dat een spel niet fijner speelt met 100 ;) mis conceptie.

Vooral CSGO die reageert gewoon anders met lage fps. Lager dan 100 is niet fijn spelen, je muis acceleratie veranderd ook met FPS verschillen en lage fps.

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:37:
60 hertz of niet, dat betekend niet dat een spel niet fijner speelt met 100 ;) mis conceptie.

Vooral CSGO die reageert gewoon anders met lage fps. Lager dan 100 is niet fijn spelen, je muis acceleratie veranderd ook met FPS verschillen en lage fps.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat als je monitor een refresh rate heeft die lager is dan je fps, dit geen verbetering is. Maar maakt nu niet echt uit. Ik heb het probleem gevonden, haal nu gewoon 170-200 fps op CS Go en terug stabiele 60 fps in borderlands. De oorzaak was toch cool 'n quit. Als ik deze disable gingen juist de 2 multipliers heel laag staan. Toen ik hem terug aanzette stonden gewoon al mijn multipliers weer normaal dus opgelost.

• legendareN
Lock je fps eens op 60 of 70 in csgo, dan begrijp je wat ik eerder zei ;).
Pagina: 1