Toon posts:

[PW] Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type) kan weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:| Geen zin in een lang verhaal, skip het dan en ga direct naar TL, DR. :P

In Netwerkopslag kan er gefilterd worden op Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type). Dat deed ik en zag bij Synology (je zal wel denken: daar is-t-ie weer :+ ) twee drie producten verschijnen. Het filterresultaat verandert niet als daarbij ook WiFi aanwezig: ja wordt aangevinkt. Op zich begrijpelijk dat beide eigenschappen zijn gekoppeld.

Ga ik echter bij Synology zoeken in de productdocumentatie van de pricewatch: Synology DiskStation DS411j, de pricewatch: Synology DiskStation DS411slim en de pricewatch: Synology DiskStation DS411+ of deze daadwerkelijk over WiFi beschikken dan luidt het antwoord 'nee'.

Verder graven leert me dat alleen de pricewatch: Synology DS213air een ingebouwde wireless-functie heeft, maar dat (vrijwel) alle Synology (sinds DSM 4.0) met een USB-poort een WiFi-dongle accepteren. Zo kunnen ze draadloos in een netwerk worden opgenomen of als hotspot en/of draadloos accesspoint en/of router fungeren.

Vervolgens heb ik geprobeerd te achterhalen, door zoeken in het forum en door bij andere merken/netwerkopslagapparaten te kijken, wat de aanduiding op Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type) nu precies probeert te beschrijven. Ik neem voor het gemak aan dat 'onb.' staat voor 'onbekend' en dat het niet een aanduiding is om de mogelijkheid tòt te beschrijven.
Een voorbeeld: pricewatch: Buffalo MiniStation Air 500GB als je daarvan een datasheet opzoekt is er sprake van WiFi, maar niet welke smaak (al geeft een willekeurige leverancier nauwkeuriger info: 'Wi-Fi-standaarden: 802.11b, 802.11g, 802.11n', hetgeen uiteindelijk ook terug is te [url=)http://www.buffalo-technology.com/en/urunler/depolama-cihazlari/tasinabilir-depolama/ministationtm/hdw-pu3-ministation-air/]vinden[/] bij Buffalo).

TL, DR
Geen enkele Synology-NAS, m.u.v. de DS213air, beschikt over WiFi en zowel de DS411j, de DS411+ als de DS411slim kunnen worden gestript van het kenmerk Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type), tenzij hiermee de mogelijkheid om WiFi (via bijv. USB) te realiseren wordt bedoeld. Graag corrigeren en alhier feedback als ik de aanduiding verkeerd begrijp.

Omdat het sowieso maar iets meer dan twee handen vol apparaten zijn (nu: 15 16, en eigenlijk maar 12 13), lijken me die vlot te achterhalen (hulp nodig?). Dan kan ook die keuzemogelijkheid - die naar mijn idee alleen maar tot verwarring leidt en/of luiheid bevordert ;) - worden geschrapt.

Aanvulling - 2015.06.20

Van acht producten zijn onder Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type) ook de typen b,g,n ingevuld. Dat is snel te corrigeren. :)

Aanvulling 2 - 2015.06.21

In andere categoriën ook gekeken. Daarmee is het wel iets meer werk dan ik eerst dacht, maar nog steeds te overzien (denk ik).[list]• Bij de routers is de pricewatch: EnGenius ESR1750 Dual Band Wireless AC1750 Cloud Gigabit Router de enige 'onbepaald', maar met b/g/n/a/ac.• Access points filteren levert er slechts vijf. Waarvan enkel de pricewatch: Ubiquiti AirFiber 5 Point-to-Point onderzocht hoeft te worden, de overigen gecorrigeerd.• In Netwerkaccessoires zijn er twee aan te treffen; simpele correctie.• Bewakingscamera's telt er maar vijf (nul, zodra verbetervoorstellen voor pricewatch: Elro WiFi IP-camera outdoor, pricewatch: Elro WiFi IP-camera indoor PT, pricewatch: Spotcam HD Pro, pricewatch: Zmodo ZM-SH721 binnen HD IP Camera en pricewatch: Spotcam HD zijn geaccepteerd).• Absoluut het grootste aantal kent de categorie laptops (20 producten in 30 uitvoeringen), maar is procentueel verwaarloosbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 20:32 . Reden: Aanvulling 2 (andere cat.). Aanvulling (8). Nog een derde (DS411+)! Link naar (correcte) details MiniStation Air site Buffalo opgenomen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:38:
:| Geen zin in een lang verhaal, skip het dan en ga direct naar TL, DR. :P

In Netwerkopslag kan er gefilterd worden op Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type). Dat deed ik en zag bij Synology (je zal wel denken: daar is-t-ie weer :+ ) twee drie producten verschijnen. Het filterresultaat verandert niet als daarbij ook WiFi aanwezig: ja wordt aangevinkt. Op zich begrijpelijk dat beide eigenschappen zijn gekoppeld.

Ga ik echter bij Synology zoeken in de productdocumentatie van de pricewatch: Synology DiskStation DS411j, de pricewatch: Synology DiskStation DS411slim en de pricewatch: Synology DiskStation DS411+ of deze daadwerkelijk over WiFi beschikken dan luidt het antwoord 'nee'.

Verder graven leert me dat alleen de pricewatch: Synology DS213air een ingebouwde wireless-functie heeft, maar dat (vrijwel) alle Synology (sinds DSM 4.0) met een USB-poort een WiFi-dongle accepteren. Zo kunnen ze draadloos in een netwerk worden opgenomen of als hotspot en/of draadloos accesspoint en/of router fungeren.
Fixed
Vervolgens heb ik geprobeerd te achterhalen, door zoeken in het forum en door bij andere merken/netwerkopslagapparaten te kijken, wat de aanduiding op Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type) nu precies probeert te beschrijven. Ik neem voor het gemak aan dat 'onb.' staat voor 'onbekend' en dat het niet een aanduiding is om de mogelijkheid tòt te beschrijven.
Een voorbeeld: pricewatch: Buffalo MiniStation Air 500GB als je daarvan een datasheet opzoekt is er sprake van WiFi, maar niet welke smaak (al geeft een willekeurige leverancier nauwkeuriger info: 'Wi-Fi-standaarden: 802.11b, 802.11g, 802.11n', hetgeen uiteindelijk ook terug is te [url=)http://www.buffalo-technology.com/en/urunler/depolama-cihazlari/tasinabilir-depolama/ministationtm/hdw-pu3-ministation-air/]vinden[/] bij Buffalo).
"802.11 (onb. type)" wilt alleen zeggen dat een device iets van Wifi ondersteunt, maar geen idee welk type (a/ac/b/g/n). Deze specificatie hebben wij aangemaakt toen wij een koppeling gingen maken met Icecat. Icecat heeft een specificatie voor Wifi met alleen maar yes of no en vaak niet gespecificeerd welk soort. Om deze reden en omdat we wel vaker devices tegenkomen met Wifi support, maar geen idee welke, vinken we deze aan. Voor de meeste situaties scheelt het al een heel stuk om te kunnen filteren op wifi-mogelijkheid, dan dat je een product mist omdat we niet konden vinden welk soort wifi.
TL, DR
Viel wel mee hoor, heb erger meegemaakt :p
Geen enkele Synology-NAS, m.u.v. de DS213air, beschikt over WiFi en zowel de DS411j, de DS411+ als de DS411slim kunnen worden gestript van het kenmerk Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type), tenzij hiermee de mogelijkheid om WiFi (via bijv. USB) te realiseren wordt bedoeld. Graag corrigeren en alhier feedback als ik de aanduiding verkeerd begrijp.
Zoals hierboven al uitgelegd: done :)
Omdat het sowieso maar iets meer dan twee handen vol apparaten zijn (nu: 15 16, en eigenlijk maar 12 13), lijken me die vlot te achterhalen (hulp nodig?). Dan kan ook die keuzemogelijkheid - die naar mijn idee alleen maar tot verwarring leidt en/of luiheid bevordert ;) - worden geschrapt.
Als die producten duidelijker gespecificeerd kunnen worden: graag. Omdat wij maar met een klein team zitten en wij het grootste deel van onze energie steken in nieuwe producten, is er niet altijd tijd om specificaties als deze langs te lopen en aan te vullen. De hulp van de community is hierbij zeer gewenst, scheelt ons een bak tijd. Maar jij weet je de weg naar het meldpunt aardig te vinden, dus jij snapt het al heel goed ;)
Aanvulling - 2015.06.20

Van acht producten zijn onder Verbinding (wlan): 802.11 (onb. type) ook de typen b,g,n ingevuld. Dat is snel te corrigeren. :)
Done
Aanvulling 2 - 2015.06.21

In andere categoriën ook gekeken. Daarmee is het wel iets meer werk dan ik eerst dacht, maar nog steeds te overzien (denk ik).[list]• Bij de routers is de pricewatch: EnGenius ESR1750 Dual Band Wireless AC1750 Cloud Gigabit Router de enige 'onbepaald', maar met b/g/n/a/ac.• Access points filteren levert er slechts vijf. Waarvan enkel de pricewatch: Ubiquiti AirFiber 5 Point-to-Point onderzocht hoeft te worden, de overigen gecorrigeerd.• In Netwerkaccessoires zijn er twee aan te treffen; simpele correctie.• Bewakingscamera's telt er maar vijf (twee, zodra verbetervoorstellen voor pricewatch: Elro WiFi IP-camera outdoor, pricewatch: Elro WiFi IP-camera indoor PT, pricewatch: Spotcam HD Pro en pricewatch: Spotcam HD zijn geaccepteerd).• Absoluut het grootste aantal kent de categorie laptops (20 producten in 30 uitvoeringen), maar is procentueel verwaarloosbaar.
Done. Alleen de pricewatch: Archos ArcBook heb ik op onbekend laten staan, op de website staat ook alleen maar dat deze wireless heeft en verder niets. Of ik moet verkeerd kijken :)

Nogmaals een _/-\o_ & *O* & d:)b Echter super dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Glaanie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:06:
[...]
Als die producten duidelijker gespecificeerd kunnen worden: graag. Omdat wij maar met een klein team zitten en wij het grootste deel van onze energie steken in nieuwe producten, is er niet altijd tijd om specificaties als deze langs te lopen en aan te vullen. De hulp van de community is hierbij zeer gewenst, scheelt ons een bak tijd. Maar jij weet je de weg naar het meldpunt aardig te vinden, dus jij snapt het al heel goed ;)

[...]

Done. Alleen de pricewatch: Archos ArcBook heb ik op onbekend laten staan, op de website staat ook alleen maar dat deze wireless heeft en verder niets. Of ik moet verkeerd kijken :)

Nogmaals een _/-\o_ & *O* & d:)b Echter super dit!
Dank voor de opheldering, dus ik had het goed begrepen.

Die Archos is een kniftige. Zelfs in het Frans heb ik (nog) niks aangetroffen dat het preciseert.

Verder dank, maar geen dank. De gratis service van Tweakers aan mij, krijgt zo af en toe wat retour. O+

Tot een volgende keer. :P

Update.
4Launch geeft aan dat de Arcbook 802.11b/g/n heeft; dat lijkt me ook wel passend voor een apparaat uit voorjaar 2015; verbetervoorstel is onderweg.

Update 2 - 2015.06.21
A. pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go Wireless NAS Media Store, verbetervoorstel is ingediend.
Volgens icecat.us (http://icecat.us/en/p/con...Media+Player-1556216.html) is WiFi van het type 802.11b/g, hetgeen met enig zoekwerk ook in de handleiding is terug te vinden (http://download.conceptro...3WNAS_User_Manual_ENG.pdf).
B. pricewatch: Hikvision DS-7104NI-SL/W 4 kanaals draadloze WiFi NVR, verbetering onderweg.
Volgens de specificatie uit deze bron (http://www.hikvision.com/...e/2014080200592332814.pdf) voldoet WiFi aan 802.11b/g/n.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 01:24 . Reden: Update 2. Arcbook. ]