Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 15:42
Om de Outlook agenda op mijn laptop te synchroniseren met mijn Windows 8.1 telefoon gebruik ik een applicatie (Akruto) die een vast IP adres eist. Dat heb ik ingesteld op de Fritzbox 7390 thuis en dat werkt goed.

Door de week ben ik op een ander adres. Daar staat een Experiabox V9. Ik heb geprobeerd op die Experiabox hetzelfde vaste IP adres voor de laptop in te stellen, maar dat blijkt buiten de range van Experia te vallen. Toen dacht ik op de Fritzbox thuis een vast IP adres in te stellen dat binnen de range van de Experia valt, maar Fritz heeft ook zijn eigen range en er is geen overlap.

Thuis heb ik ook nog een ongebruikte Fritzbox 7170 liggen. Nu vraag ik me af of die op de een of andere manier achter die Experiabox te schakelen is, zodat ik een subnetwerkje op de Fritzbox maak. In de hoop natuurlijk dat die 7170 dezelfde range van vaste IP adressen toestaat als de 7390.

ik ben niet zo goed thuis in deze materie. Daarom graag wat hulp:
1 is deze constructie mogelijk en kan ik dan gebruik maken van de vaste IP range van de 7170?
2 Zo ja, wat moet ik qua bekabeling doen (de twee routers kunnen naast elkaar staan); ik neem aan dat er dan een kabeltje tussen moet ?
3 wat moet ik instellen op die 7170, naast het vaste IP adres voor mijn laptop?

Vast bedankt voor het antwoord dat mijn probleem oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Volgens mij kan je op je FB7390 je thuisnetwerk-settings aanpassen zodat je dezelfde range gebruikt als op Xperia box. Op mijn FB7270 kan dat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
Dank voor je antwoord. Meteen geprobeerd. Helaas: The IPv4 address is not located within the IPv4 network of the Fritzbox"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je moet het ip-4 netwerk vd fritzbox veranderen: Mocht je de manual niet hebben: http://en.avm.de/fileadmi...RITZBox_Fon_WLAN_7390.pdf
vanaf pag. 151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje vreemde applicatie als die applicatie een statisch IP adres op een privé netwerk, of willekeurig welk publiek WiFi netwerk, wil hebben om zo een agenda in een cloud te kunnen benaderen.

Het lijkt me eerder zo te zijn dat er wat poorten open gezet óf geforward moeten worden op die Experia Box : http://www.akruto.com/files/UserGuide.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 19-06-2015 14:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb volgens het boekje geprobeerd de IP range voor de 7390 te veranderen, maar hij accepteert de range van de Experiabox (192.168.2.xxx) niet.

Dus blijft het alternatief van de 7170 achter de Experiabox plaatsen over. Kan iemand mij vertellen of dat kan en hoe ik dat dan moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Bijzonder verhaal, synchroniseren van je mobile device waarbij een vast IP adres vereist is. Kan je aangeven waarom jij denkt dat een vast IP adres noodzakelijk is?

Ten aanzien van je idee van de 7170 achter de Experiabox...ik eet mijn schoen op (maatje 46) als dat wel werkt :)

Ah...heb even de handleiding bekeken. Je haalt een hoop dingen door elkaar ;)
Denk dat als je deze handleiding goed volgt je er wel uit gaat komen.

[ Voor 26% gewijzigd door lier op 20-06-2015 09:20 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
Acruto eist echt een vast IP adres. Het ligt niet aan de instellingen.
Kan iemand mij uitleggen of en hoe ik die twee routers kan verbinden, zonder dat Lier zijn schoen hoeft op te eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Darmee schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:40:
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb volgens het boekje geprobeerd de IP range voor de 7390 te veranderen, maar hij accepteert de range van de Experiabox (192.168.2.xxx) niet.

Dus blijft het alternatief van de 7170 achter de Experiabox plaatsen over. Kan iemand mij vertellen of dat kan en hoe ik dat dan moet aanpakken?
Heb je ook, in t zelfde venster volgens mij, het ip adres vd FB veranderd in 192.168.2.1 (meest logisch)?
De range stel je dan bijv in van 192.168.2.10 tot 192.168.2.200.

[ Voor 5% gewijzigd door AtRi op 23-06-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wil je de synchronisatie alleen op je lokale netwerk doen of wil je ook op een andere locatie kunnen synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
dank voor het meedenken.
@AtRi: ik heb dat precies zo proberen in te stellen en kreeg van de FB toen de boodschap :The IPv4 address is not located within the IPv4 network of the Fritzbox"
@lier: ik wil op twee locaties kunnen synchroniseren en heb er voor gekozen omdat via het internet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

We hebben hier geen gegevens van je Experia doosje en/of Fritz! 7170 en kennen de IP configuratie van die dingen dan ook niet, maar.....Uitgaande van de standaard config(s):

Als jij in die Fritz! 7170 in stelt dat 'ie een "fixed" IP moet krijgen (Home Network -> Network -> tabblad "Network Settings") en je tevens de DHCP server van die Fritz! uitschakelt, waarbij je dat adres uiteraard binnen het netwerk van die Experia houdt, dan babbelt die Fritz! keurig met je Experia doosje over de LAN poorten (de WAN poort van je Fritz! dus NIET gebruiken!!) maar heb je vervolgens nog steeds géén andere IP range :)

Wat er waarschijnlijk nú fout loopt: Je Experia doosje kent aan de LAN kant een 10.x.x.x/24 netwerk met "máár" 256 adressen én je Fritz! kent alleen 192.x.x.x/24 met óók maar 256 adressen op z'n eigen LAN. Die twee gaan op deze manier nooit met elkaar leren babbelen tenzij je het netwerk groter maakt en dus méér dan 256 adressen op je LAN gaat kunnen creëren en routeren.

Héél lomp: Een 255.0.0.0 (sub) netmask :9 En ik zie de foto's van het eten van een schoen, maatje 46, door Lier graag verschijnen in dit topic.

Maar: Als die software écht een statisch IP Adres vereist op een LAN interface dan zou ik serieus eens op zoek gaan naar andere software. Dat spul moet er voor zorgen dat jij zorgeloos kunt synchroniseren met een server op een fixed WAN IP adres, ongeacht de locatie en LAN IP adres van een device.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 23-06-2015 23:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb de handleiding nogmaals doorgekeken (en ben nog steeds niet bang ;)).

Om op meerdere locaties te kunnen synchroniseren moet je gebruik maken van je publieke IP adres. Als deze niet statisch maar dynamisch is (er zijn een aantal providers die met dynamische adressen werken) kan je het beste gebruik maken van een "third party service" die een dynamisch IP adres koppelt aan jouw dns naam (zoals bij dyndns of no-ip).

Naast bovenstaande moet je twee poorten forwarden vanuit je router naar je computer. Daarvoor zal het vaste IP adres nodig zijn (ook al zuigt de software dan best wel). Voor de forwarding heb je toch al een vast IP adres nodig, dus dat maakt niet uit.

Geen UPnP gebruiken, UPnP is voor non-Tweakers :)

Enig probleem waar je dan nog tegenaan kan lopen is dat je router geen NAT loopback ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
Beste wimmel_1 en lier,

Bedankt voor jullie uitleg, maar die is te technisch voor mij. Kunnen jullie in een stappenplannetje aangeven wat ik allemaal moet doen?
Pagina: 1