Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrashh
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-07 11:24
Hallo iedereen,

Mijn THC One werkt zeer traag sedert de laatste grote update. Zelfs wanneer ik een bericht typ kan mijn gsm niet volgen en duurt het soms enkele seconden voor alleer een zin word geladen (en ik typ zelfs niet zo snel).
Idem als ik een bericht ontvang van iemand. Ik kan de eerste woorden/zin lezen op mijn hoofdmenu en als ik het open duurt het weer enkele seconden voor het bericht laad in mijn inbox

Het loopt nu al zo bijna 3 maanden en ik bleef tegen mijn eigen zeggen dat HTC dit wel ging oplossen met een nieuwe update, maar ik krijg geen telefoon software updates niet meer. Wel andere updates voor google/thema's/app's etc.

Ik ben nu geen zo'n grote smartphone enthousiast/kenner, maar nu ben ik het beu en wil een oplossing voor dit probleem.

Veel app's/programma's heb ik niet staan dus ik denk niet dat het malware is of mijn geheugen overvol zit. Ik heb onlangs zelf nog al mijn (+-20tal) gratis games verwijderd doordat ik constant reclame kreeg als ik internet opstarte (wat intussen opgelost is door de games te verwijderen).

Groeten,
agrash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is bekend van updates dat ze telefoons trager maken. Wat dat betreft heb je dus denk ik pech. Wat je kan overwegen is een factory reset, en anders knutselen met custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Blader hier eens rond: [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's

Vaak vinden velen hun telefoon met een custom rom zelfs sneller dan hij aanvankelijk was bij aankoop. Het is een leuke manier om de levensduur significant te verlengen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Het moet niet nodig zijn om custom rom te installeren voor een normale telefoon, ook al is het een HTC.

Mijn tip: Telefoon terug naar fabrieksinstelling en ook de eventuele micro sd helemaal laten wissen zodat je schoon begint. Maak een backup van alles en resetten die handel. Daarna zal hij weer retesnel zijn.

Net zoals computers moet je de boel even opnieuw 'installeren' omdat het systeem vol zit met troep. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Maar de meeste telefoons zitten inherent vanaf aankoop 'vol met troep', de ware potentie wordt vaak niet gehaald door bloatware.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Dat klopt, maar ondanks dat zijn de telefoons van afgelopen 2 jaar toch wel potent genoeg om alles soepel te laten draaien. Veel van die bloatware draait namelijk niet actief mee, tenzij je het uitvoert. Een schone start zal de telefoon sowieso sneller maken, en daarna natuurlijk de boel zo instellen dat niet alles om de seconde gesynct wordt of allerlei automagische updates aan staan.

Een Android toestel is inderdaad helaas out of the box wel enorm cripple. Eerst moet je allerlei ongewenste Google diensten uitzetten, dan de ongewenste synchronisatie van allerlei ongewenst Google diensten, vervolgens Google Play store auto updates uitzetten, en daarna nog allerlei bloatware apps bevriezen via de app manager. Dan heb je iets wat redelijk werkt.
Pagina: 1